Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 21 Posts

Registered
馃嚦馃嚤 & 馃嚘馃嚬
Discussion Starter · #1 ·
Maastricht Aachen Airport

MAA gaat de passagiersterminal in de komende jaren een flinke make-over geven. De huidige passagiersterminal stamt uit de jaren '80 en heeft eigenlijk nooit tussentijds een upgrade gekregen. De upgrade van de passagiersterminal is hard nodig, het vliegveld ziet er zowel van binnen als van buiten nogal verouderd uit en upgrade zal het vliegveld een stuk beter laten uit zien.

Enkele renders van de nieuwe passagiersterminal:

Na

Bron: De Limburger / Phidias / Luchtvaartnieuws.nl

Ook is er recentelijk een kort geding geweest over de baanverlenging van Maastricht Aachen Airport. De vergunning hiervoor is nu verleend en omwonenden die een rechtszaak hierover hadden aangespannen hebben deze verloren en zijn doorverwezen naar ILT. Ik ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt.

Registered
Ik vind het nou niet echt een mooi ontwerp, maar een vooruitgang is het absoluut. Het is in ieder geval goed nieuws dat Corendon Maastricht-Aachen Aiport kiest als uitvalsbasis. Zij breiden tevens het aantal bestemmingen uit. Verder zou MAA ook bezig zijn met verbindingen met, als ik me niet vergis, Londen, Kopenhagen en M眉nchen.

Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling en positionering van het vliegveld. In de regio heb je, naast MAA, binnen een uur rijden veel opties: D眉sseldorf, K枚ln/Bonn, Brussel, Luik, Eindhoven.

Registered
Is het vliegveld nu ook dicht? Kan ook wel met die twee-en-een-half vlucht per week in het winterseizoen.

Ik huil trouwens wel bij de groepsnaam "We love Maastricht Aachen Airport" ..

WE 鉂 MAA bestrijd de leugens en fantasie verhalen die de alliantie tegen MAA elke dag weer opnieuw de wereld in helpt over MAA, in tegenstelling tot deze leugenaars zijn wij wel eerlijk en open! Dank aan alle volgers voor jullie support! WE 鉂 MAA����

Registered
Ik geloof dat het niet een 2e baan is (voordat iemand dat zegt) maar de huidige baan ligt qua richting ongelukkig, regelmatig waren er incidenten met schade door laag overvliegende vliegtuigen. Tevens kan je nu niet de hele lengte van de baan gebruiken. Waardoor exact weet ik ook niet meer.

Registered
De baan is 2750 meter, maar de luchthaven heeft een vergunning van 2500 meter, wat net te kort is voor de zwaarste vrachtvluchten. Dat werd tot voor kort opgelost door extra 250 meter baan toe te staan voor onofficieel gebruik (gedoogconstructie), vooruitlopend op een officiele vergunningsaanvraag. Toen die was afgewezen is de gedoogconstructie met succes aangevochten door omwonenden. Dit heeft tot direct resultaat gehad dat de luchthaven nu in overheidshanden is gekomen (van de Provincie om precies te zijn) omdat de exploitanten er geen betrouwbaar brood meer in zagen. Ik vermoed, maar ik kan er eerlijk gezegd vrijwel niks over terugvinden, dat het nieuwsbericht slaat op de optie voor de Provincie om uberhaupt een nieuwe baan te overwegen in de toekomstige invulling van de luchthaven.

Registered

Registered
Is daar vraag voor, voor drie vluchten per dag?

Southend is nu niet het beste vliegveld aldaar, maar FlyBE kon dat toentertijd zelfs amper volhouden vanaf Maastricht, en die zullen een stuk goedkoper zijn.

1 - 20 of 21 Posts