SkyscraperCity banner
1 - 20 of 25 Posts

·
Hoogbouw terrorist
2,880 Posts
Kende het gebouw niet.. maar vind hem wel stijlvol. En ben het met Elmo eens dat het wel past bij de stijl van de stad. Dus geen blinkend glas en staal. Vooral het 'topje' van de toren vind ik mooi. Een beetje Romeinse invloeden

·
Illustrateur
13,092 Posts
wel een leuke klassieker. staat inderdaad niet verkeerd in maastricht. ik wist helemaal niet dat ze hem al aan het bouwen waren!

mare, krijgt ie nog een kleur?

·
Registered
139 Posts
Van de week ben ik in Maastricht geweest en ik heb hem in het echt gezien. Ik kan niet echt zeggen dat ik van deze grijze toren onder de indruk ben. Dat komt voornamelijk door de grijze kleur. Ook de top vind ik minder geslaagd, dat moet zeker een fronton voorstellen. Maar ik heb nog nooit een fronton gezien dat gedragen wordt door een oneven aantal zuilen.
Van de naastgelegen wijk Céramique was ik overigens wel onder de indruk, geweldige planning, geweldige plek!

·
Urbanist
341 Posts
Discussion Starter · #6 ·
mare, krijgt ie nog een kleur?
nee hij is zo in zijn definitieve toestand
Maar ik vind ook dat de ietsje verder gelegen toren van siza veel mooier en vooral veel ranker is, ik vind deze een beetje lomp. Ach ja nog ff wachten op de toren van calatrava die weer een paar metertjes hoger wordt :)

·
Banned
7,712 Posts
Nemo01 said:
Van de week ben ik in Maastricht geweest en ik heb hem in het echt gezien. Ik kan niet echt zeggen dat ik van deze grijze toren onder de indruk ben. Dat komt voornamelijk door de grijze kleur. Ook de top vind ik minder geslaagd, dat moet zeker een fronton voorstellen. Maar ik heb nog nooit een fronton gezien dat gedragen wordt door een oneven aantal zuilen.
Van de naastgelegen wijk Céramique was ik overigens wel onder de indruk, geweldige planning, geweldige plek!
Fronton? Juist! ;) Dit is iets voor Helmond of Arnhem, niet voor Maastricht.

·
Registered
737 Posts
Nemo01 said:
Ook de top vind ik minder geslaagd, dat moet zeker een fronton voorstellen. Maar ik heb nog nooit een fronton gezien dat gedragen wordt door een oneven aantal zuilen.
Dan is het dus geen fronton! Het is gewoon een dakje. Ik kijk vanuit mijn raam trouwens recht op dat ding uit, ongeveer 300-400 meter weg. En ik ben een geluksvogel, ook de Ceramique-toren hoort bij de skyline die ik vanuit mijn raam zie :D

·
Zitterd veur ummer
2,094 Posts
Vanaf de A2 gezien vind ik de toren wel mooi uitzien, maar van dichtbij valt het toch wel tegen mn door de kleur en ik ben niet gecharmeerd van dat Akropolisachtige dak.Ik heb altijd gedacht dat het gebouw een bruine tint kreeg, lijkt me een stuk mooier.

·
Illustrateur
13,092 Posts
Kenien said:
Maar ik vind ook dat de ietsje verder gelegen toren van siza veel mooier en vooral veel ranker is, ik vind deze een beetje lomp. Ach ja nog ff wachten op de toren van calatrava die weer een paar metertjes hoger wordt :)
heb je daar platen van. ben wel nieuwsgierig! :)

·
ruiten drie
868 Posts
Niet eens zo heel gek hoor. Ziet er prima uit.

·
Registered
1,330 Posts
Dit is TE klassiek. Zie liever iets modernistisch met klassieke thema's. Dit is net andersom. Dit heeft overigens niets met retro te maken. Dit/deze architectuurstijl heeft nooit in Maastricht gestaan. Dit lijkt meer Italiaans en past daarom niet. Klassiek-thematisch dus. Jammer. Al bevalt het middendeel van de toren me weer wel, maar dit heeft echt niets met Maastricht te maken.

·
Registered
326 Posts

Jammer dat ie niet scheef staan.
Ik vind het meer iets van leuk verzonnen, slecht uitgevoerd. Een knallend kleurtje had best gemogen, krijgt het een beetje een Art-deco look.

1 - 20 of 25 Posts