Ik ben hier vorige week nog geweest, en ik vond het nieuwe gedeelte qua uitstraling heel goed passen bij de oudere bebouwing. Binnenkort (ik kan nu niet bij mijn foto's) zal ik er een aantal plaatsen.
Grote verhuisdag gemeente Maastricht
Gepubliceerd op 01 mei 2007, 11:04
Laatst bijgewerkt op 01 mei 2007, 11:26
Maastricht - De gemeente Maastricht wendt de Dag van de Arbeid aan om grote delen van het gemeentelijk apparaat te verhuizen van het tijdelijke stadskantoor in Randwyck naar het permanente onderkomen Mosae Forum, tussen de Markt en de Maas.
Volgens een woordvoerder van de gemeente Maastricht wordt er de hele dag druk gewerkt. "De grote overbrengoperatie is begonnen, het zal nog wel even duren voordat iedereen een plek gevonden heeft."
Dinsdagmiddag gaat het nieuwe stadskantoor open voor het publiek. Vanaf half een kan iedere burger van Maastricht terecht bij de loketten
Rond Mosae Forum komen drie nieuwe, kleine pleintjes, ‘cour’ geheten in het Maastrichts. Hun namen zijn identiek aan die van een aantal straten die vroeger ook in dit gebied lagen en verdwenen zijn door onder meer de bouw van de inmiddels gesloopte Stadskantoren. Het verbindingspleintje tussen Mosae Forum en de Hoenderstraat/Muntstraat/Markt wordt de Kwadevliegencour. Het verbindingspleintje tussen Mosae Forum en de Gubbelstraat wordt Drie-emmercour. En het pleintje dat ontstaat op de plek van de huidige parkeergarage aan de Gubbelstraat wordt Koekschroefcour.