Skyscraper City Forum banner
1 - 3 of 3 Posts

·
Registered
20 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Dagblad De Limburger:

Weer plan voor mega-theater Maastricht
Gepubliceerd op 08 juni 2007, 23:27
Laatst bijgewerkt op 08 juni 2007, 23:32

Maastricht - Hotelondernemer Benoît Wesly heeft gisteren aan Burgemeester en Wethouders van Maastricht een uitgewerkt plan gepresenteerd voor de bouw van een grootschalig theater annex wellnesscenter.

Het complex moet aan de noordkant van De Geusselt verrijzen. Het project vergt een investering van circa 85 miljoen euro.

In eerste instantie levert het theater annex wellnesscenter tweehonderd banen op.

Burgemeester Leers van Maastricht reageerde terughoudend op de plannen.
http://www.limburger.nl/nieuws/limburg/article1998283.ece#reacties

Het plan is om dit te bouwen naast het Apple Park Hotel, naast het MVV-stadion. Dit plan bevat ook een 80 meter hoge toren (zou daarmee Maastricht's hoogste toren worden). Burgemeester Leers is niet laaiend enthousiast, hij onderhandelt met Van den Ende over een soortgelijk plan, dichter bij het centrum.

·
Zitterd veur ummer
2,097 Posts
Ik zag het gisteren op de L1, het zag er allemaal heel aardig uit, maar of en zo ja hoe de plannen doorgevoerd worden, dat is nog koffiedik kijken. Van de Ende is namelijk al enige tijd in overleg met de gemeente inzake een groot theater. Twee van dergelijk grote theaters in het relatioef kleine Maastricht, lijkt me wat veel van het goede.

De toren van 80 meter hoog (23 verdiepingen) heeft met name een welness bestemming! Op de bovenste verdieping staat een discotheek gepland, wat op z'n zachts uitgedrukt een erg vreemde combinatie is. Hoe ik me wellness bedrijven in een toren van 23 verdiepingen moet voorstellen is me ook een raadsel... Het plan om bij de Geusselt een of meerdere toren(s) te bouwen, klinkt wel goed. het is een van de weinige locaties in de stad waar hoogbouw staat en een verrijking van de omgeving kan zijn.

Het enige plaatje dat ik kon vinden was dit kleine, onduidelijke impressie:

Voor een filmpje van het project zie www.l1.nl

(Scroll naar beneden en klik aan "Plan voor nog een theater in Maastricht" klik dan op het icoontje van een tv).

1 - 3 of 3 Posts