Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 24 Posts

·
Registered
3,130 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Afgelopen week kreeg ik een mailtje van Lichtstad met daarin een voorstel om eens een keer foto's te gaan maken in Maastricht. Nou ben ik wat dat betreft niet de beroerdste, dus zijn we afgelopen woensdag naar het verre zuiden afgereisd. Zie hier mijn beeldende verslag van deze avond (ik vertrok om 17:04u pas uit Utrecht.) Ik heb een paar foto's van vorige maand toegevoegd om het geheel wat completer te maken.

1. De Colonel, van dichtbij minder vreselijk dan op de plaatjes.

2. Wederom

3. Wederom

4. De architectuur was verrassend mooi! Sommige panden zouden zo in Brussel of Parijs kunnen staan.

5. Voorbeeld

6. Hetzelfde gebouw met de daarnaast gelegen straat.

7. Straatje

8. Zelfde straatje

9. Detail van de prachtige ornamenten die alle gevels sierden.

10. Straatbeeld

11. Lief steegje

12. Het was vrij grauw en donker weer, maar dat mocht de pret van een kermis niet drukken!

13. De Vrijthof zonder kermis

14. Idem

15. Straatbeeld

16. Middeleeuws aangezicht, dit gecombineerd met Davis-achtige trompetmuziek die tussen de gebouwen galmde zorgde voor een leuk totaalplaatje.

17. Universiteitsgebouw

18. Kunstwerk

19. Stadhuis (?)

20. De Champions League finale zorgde voor verlaten straten.

21.

22. De Maas

23. Wederom

24. Pano

En dat was het weer voor deze keer. :)

·
XXX
512 Posts
Maastricht is wel een pareltje. Mooie foto's
Ik word alleen een beetje depri van die zwart-witte foto's, volgens mij had je die beter in kleur kunnen laten.

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Mooi! Grappig effekt als je op foto 3 scrolled, het gebouw komt dan zo je kamer binnen. Ben ik nou gek of..is het een verticale Pano? Mooi gedaan!

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Ik ben hééééél erg bang dat er uit mijn serie zo ongeveer dezelfde platen rollen ;) Nouja, meestal is er toch wel nét iets anders,
alhoewel ik ook in zwart/wit ga werken, want het weer was niet echt goed. Mijn serie volgt nog!

Leuk dat je het contrast flink omhoog hebt gegooid, werkt goed bij z/w. Favo's: # 5, 10, 15 en 24. En bij die sloot op foto 16 was het inderdaad lekker middeleeuws vertoeven :)

·
Registered
3,130 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Ik heb er wel wat in kleur, maar het was inderdaad te donker. Jammer, maar het is de moeite waard om eens terug te gaan.

·
Registered
1,979 Posts
Erg mooie foto's! Maastrict is absoluut een van mijn favoriete Nederlandse steden vanwege het on-Nederlandse karakter. (foto 19 is idd het stadhuis)

·
Registered
7,022 Posts
Ben er weleens geweest .
En ja het is een parel aan mooie gebouwen in de binnenstad .
Maar of het nou echt mijn stad zou zijn .......dan kies ik liever Arnhem of Nijmegen .
Dit gewoonweg omdat het winkelhart en de rest toch allemaal van een iets kleiner formaat is dan de andere genoemde steden .

·
XXX
512 Posts
Lichtstad said:
^ Het was heel grauw weer... :(
dan zou je toch juist géén z/w effect op die foto's moeten zetten? :S
lijkt mij tenminste, maar ik ben geen professionele fotograaf :)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
^ Dat blijkt, want als het weer grauw is komen je kleurenfoto's ook (logischerwijs) grauw over. Als je het omzet naar zwart/wit zie je niet dan het weer slecht is (ja, oke, je ziet het wel aan de bewolking), maar op die manier kun je toch nog een bepaalde sfeer creeëren. Wanneer de zon schijnt kun je het beter kleur laten omdat de foto dan ook levendiger over komt.

·
Registered
7,022 Posts
Heb toch liever kleuren foto's .
Ook al is het grauw weer .
Niet dat ik zwart/wit niet mooi vindt maar zoveel tegelijk geeft een beetje een saaie indruk .

Dit vind ik zelf mooi zwart / wit

Dit niet

Juist dat straatje is heel mooi van kleur en dat zie je nu juist niet .

·
Registered
851 Posts
Jaaa!!! Ik dacht al waar blijven die foto's van Maastricht nou?

Mooiste stad van NL, mooiste natuur ook... Maar dat wisten we allemaal al! :cheers:

·
Registered
851 Posts
Doveling said:
^^ en de Veluwe dan? of Friese Meren,Waddeneilanden of de Biesbosch ??Omdat er 3 puisten liggen is het de mooiste natuur?
Ja... 't Is maar een mening he?

·
Registered
201 Posts
Ik heb een half jaar stage mogen lopen bij een bureau in Maastricht en dat was een prachttijd. Mede vanwege de wandelingen langs de beide Maasoevers in de pauzes. Op Maastricht zal ik altijd een beetje verliefd blijven....

Mooie foto's ook!!!!

Alleen die Colonel, dat had van mij niet gehoeven. Naar mijn smaak een beetje kitch. En het is jammer dat er nu zo'n in alle opzichten groot gebouw naast dat fijne mooie stationnetje staat.... Beetje op een opdringerige manier.

·
Registered
500 Posts
Wat een prachtige nieuwe bestrating! Invisible, qua winkels kunnen Nijmegen en Arnhem niet aan Maastricht tippen vind ik. Maastricht hefet een zeer goed winkelaanbod! Nijmegen zelfs ronduit slecht vind ik...

1 - 20 of 24 Posts