SkyscraperCity banner
1 - 20 of 100 Posts

·
Registered
Rotterdam
7,555 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
De Walk of Fame aan de Rotterdamse Schiedamsedijk krijgt een heuse make-over . Voor bezoekers is het nu niet echt duidelijk dat ze over een sterren-avenue lopen, maar dat gaat veranderen.

Het Rotterdamse bedrijf Mothership won een wedstrijd om de Walk of Fame meer flair en aanzien te geven.

De Schiedamsedijk wordt momenteel de gemeente Rotterdam opgeknapt. Ook de Walk of Fame krijgt een cosmetische operatie. De tegels met hand- en voetafdrukken van de sterren liggen nu nog her en der over het trottoir verspreid .

Twintig jaar geleden begon de Walk of Fame. Bep van Klaveren, de Rotterdamse bokser, was de eerste die zijn handen, of eigenlijk zijn vuisten in het cement duwde. Daarna volgden er vele sterren zoals Tom Jones en Bon Jovi.

Volgens Jeroen Everaert van Mothership kan de Walk of Fame veel gestroomlijnder worden. Hij heeft het plan voor een grote rode loper waar de tegel naast komen te liggen.

Ook wil hij de Walk of Fame interactiever te maken. Zo moet het volgens hem mogelijk zijn om een leuk verhaaltje van een beroemdheid op je mobieltje te beluisteren als je er naast staat.

·
robkaper.nl
5,971 Posts
Die "attractie" kan inderdaad wel een facelift gebruiken. Maar ik had gehoopt op wat meer ambitie. Wil je de walk echt interessant maken, doe dan dit:

1. Voeg inderdaad meer informatie toe: een foto, een kleine biografie en wat achtergrond informatie over de band van de persoon met Rotterdam danwel de reden van het bezoek aan Rotterdam en gelegenheid van de tegel. Tweetalig.

2. Geef de walk structuur en groepeer. Mogelijk onderscheid tussen Rotterdammers, BN'ers en buitenlanders, of groeper op sport/muziek/film/politiek of zo.

3. De namen zijn nu niet echt indrukwekkend en veelal verouderd. Toon de ambitie om meermalig per jaar nieuwe prints te onthullen. Begin nog dit jaar in het kader van Your World met relatief jonge Rotterdamse namen zoals Fatima de Moreira, Robin van Persie, Robert Doornbos en Ferry Corsten. Regel alvast dat wie dan ook de proloog van de Tour in 2010 wint er ook bij komt.

4. Zoals misschien al zichtbaar in bovenstaand lijstje namen: toon de ambitie om zoveel mogelijk bekende Rotterdammers op te nemen. Er zijn er nog zat, jong en oud, die de attractie meerwaarde kunnen geven, ook internationaal.

5. Marketing. Veel mensen weten niet eens dat de walk bestaat, laat staan wie er zo'n beetje vertegenwoordigd zijn. Om er echt wat van te maken, zal de walk zich duidelijker moeten profileren. Dit valt goed samen met de ambitie om regelmatiger namen toe te voegen.

6. Gebiedsontwikkeling: betrek de aanwezige horeca en kade. Straal uit dat je een geheel vormt.

Ik zal die Mothership lui eens e-mailen. Er schijnt nog wel een potje geld te zijn voor het Europese jeugdjaar en de Tour, dus als ze het een beetje slim spelen is puntje drie mogelijk en daarmee het vertrouwen voor wat meer ambitie misschien ook wel.

Edit: ah, dat zijn die lui van o.a. het plan om alle Rotterdammers op de Hef af te beelden en zelfs van de brandgrensverlichting. Die lijken me wel in om er wat leuks van te maken.

·
Not much
11,090 Posts
De Black Eyed Peas en Agnes komen naar Rotterdam voor de TMF Awards, een uitstekende gelegenheid om even de handen in het cement te laten zetten :)

·
Registered
653 Posts
En wat denken jullie als het zal verhuizen naar een betere locatie
In Euro disney heb je de Wall of fame dat is op ooghoogten veel beter te zien.

·
Captain
3,356 Posts
Ik ben benieuwd hoe de tegel van er na de upgrade uit komt te zien. Verders weinig toe te voegen aan Capzilla z'n post.

·
Registered
34,647 Posts
^^ De post van Capzilla is echt geweldig. Zo kan het dus inderdaad ook. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat deel van de Schiedamsedijk nog niet met zoveel creativiteit heb bekeken. :bow:

·
Registered
966 Posts
Sowieso is het raar dat op de Schiedamsedijk, de logische verbinding tussen de WP en de Coolsingel, nu geen flikker te belven is. Dit zo toch een mooie stadsboulevard moeten zijn...

·
Registered
5,750 Posts
Ik vraag me af of buitenlandse toeristen überhaupt weten dat ze langs een walk of fame lopen wanneer ze de namen zien van Corry Konings, Ronnie Tober en Bassie en Adriaan. :lol:

Maar goed dat dit stukje wordt aangepakt. Het heeft wel iets, vergane glorie op een stukje buitenruimte dat ook half vergaan is. En dat tegelijkertijd de nieuwe belofte van de hoogbouw op de achtergrond. :)

Edit: sluit me volledig aan bij de opmerkingen van Capzilla. En idd. de horeca die daar vlakbij zit mag ook wel een opfrisbeurt krijgen. :)

·
robkaper.nl
5,971 Posts
Hm, nader onderzoek leert dat:

- er al een heuse website is,
- de walk met 300+ namen (echt?) de langste walk of fame van Europa is en
- er een zusterverband blijkt te bestaan met de echte in Hollywood.

Ambitie is er kennelijk altijd wel geweest, alleen komt het nog niet echt uit de voeten. Waarbij gezegd moet worden dat de site niet echt professioneel is, met jaren oude nieuwsberichten.

G

·
Haal toch weg die flauwekul. Corry en de Rekels, Vader Abraham, Denny Christian, Anita Meyer, Johnny Kraaykamp...moeten we daar toeristisch mee te koop gaan lopen? :cheer::cheer::cheer:

·
Helder
2,689 Posts
^ Ik snap dat dat niet in jouw straatje past. Maar jij woont dan ook niet aan de Schiedamsedijk. ;)

Mij stoort het niet, het kan eerder goed dan kwaad doen. Er zullen vast geen toeristen wegblijven omdat die Walk of Fame er ligt.

·
Breakdown
1,326 Posts
Nou als dit een representatieve attractie moet zijn, mogen ze die site ook wel eens vernieuwen...

·
Registered
5,750 Posts
Haal toch weg die flauwekul. Corry en de Rekels, Vader Abraham, Denny Christian, Anita Meyer, Johnny Kraaykamp...moeten we daar toeristisch mee te koop gaan lopen? :cheer::cheer::cheer:
Stop ze in Ahoy tezamen met Franske Bauer en je hebt drie dagen achter elkaar een uitverkocht Ahoy. Niet minzaam gaan doen over onze rijke Nederlandse cultuur hé? ;)

1 - 20 of 100 Posts