SkyscraperCity Forum banner
1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
2,588 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Tijdens de landing op Kastrup Airport in Kopenhagen vlogen we ook over de Oresund en de Turning Torso was duidelijk zichtbaar. Eigenlijk was ik niet van plan om Malmö te bezoeken, maar de Torso zag er vanuit de lucht zo uniek uit dat ik het niet wilde overslaan. Spijt heb ik er zeker niet van gehad. Malmö is een best aardige stad met een gezellig centrum en de Vastra Hamnen (haven) is een hippe wijk met leuke bars, winkels en mooie architectuur. Hieronder een selectie van mijn foto's:

St. Petrikerk

Windmolen in het Slottpark

Hier was het mij om te doen: de Turning Torso

Ultieme hoogbouw, glanzend in de zon

Vanaf de promenade van Vastra Hamnen zie je zelfs de Oresund-brug nog liggen

De Torso past perfect in zijn omgeving

Houten winkeltjes waar op bepaalde dagen verse vis wordt verkocht

Malmöhus. De mensen links op de foto waren op weg naar een bruiloft

Malmöhus

Engels theehuis in het Slottpark; in de verte is de Turning Torso nog te zien

Winkelcentrum

Stortorget

Stadhuis

·
Registered
2,588 Posts
Discussion Starter · #4 ·
Rond de 270.000 inwoners - volgens de gemeentesite - in de stad zelf (ongeveer Utrecht dus) en 650.000 in de hele regio. Deze mensen hebben 164 verschillende nationaliteiten, hoewel voor mijn gevoel Malmö niet bijzonder multicultureel is. Het waren voornamelijk Zweden en Denen die op straat rondliepen. Het is trouwens een echte studentenstad (15.000 studenten). Op de dag van mijn bezoek was een diploma-uitreiking van de universiteit en tientallen toeterende auto's met uitgelaten studenten reden door het centrum. Erg leuk om te zien.

·
Registered
5,481 Posts
Malmö is de belangrijkste werk-stad van Zweden met de meeste banen. Ik geloof dat er 1,2 miljoen mensen werken ofzoiets (kan het mis hebben). Die stad moet ik ook ooit eens bezoeken! Jag alskar Sverige!

Mooie foto's trouwens! :) Die kerken daar zijn heel mooi!

·
...
5,251 Posts
Ik geloof dat er 1,2 miljoen mensen werken ofzoiets (kan het mis hebben).
Geen 1.200.000 maar 120.000. Een nulletje minder dus. ;)

Mooie foto's. Malmö heeft zeker wel een aantal interessante gebouwen. Ik ben er als kind wel eens geweest, maar meer dan vage herinneringen heb ik niet aan de stad. Turning Torso stond er toen in ieder geval nog niet.

·
Bike It!
25,818 Posts
Alweer een mooie serie Remski. Ik geniet er dubbel van. Zo ziet de stad er dus uit in de zon.
Wij bezochten Malmö uitgerekend op de natste dag van 2006...Het goot ouwe wijven en het Malmöfestival viel letterlijk in het water. Gelukkig konden we een dagje besteden in het Malmöhus.
De Turning Torso blijft een van de mooiste, misschien wel dé mooiste wolkenkrabber van Europa...

·
Registered
2,588 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Leuk om te horen dat je de foto's mooi vindt. Ik kan me goed voorstellen dat de stad er met slecht weer wat grauw en levenloos uitziet. Malmo moet het vooral hebben van de terrasjes en sfeer op straat (en natuurlijk de Torso ;)) Het Malmöhus heb ik niet van binnen bezocht. Ben wel even op de binnenplaats gaan kijken, maar het was te mooi weer en bovendien wilde ik eerst naar de Torso ;)

Komend weekend zal ik eens wat andere series uitzoeken van Boedapest, Dublin, Wenen en Bratislava :)

·
Registered
3,049 Posts
Ha, leuke foto's. Ben hier ook ooit een keer een weekend geweest voor mijn werk. Ergens bij de haven heb je een groot congrescentrum waar we ook een heel groot feest hadden. De biertjes smaken extra goed als ze normaal 20 gulden (toen nog) per stuk kosten en de baas betaalt. :drunk:

De brug was toen nog in aanbouw en zijn op onze vrije dag naar Kopenhagen gegaan. Ook erg leuk!

1 - 16 of 16 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.