Skyscraper City Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Talking monkey
3,664 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bij toeval vond ik een filmpje op internet over een man die bezig is zijn eigen kasteel te bouwen, duurt niet zo lang en erg interessant om eens te bekijken:

In Schier gaat Marije op bezoek bij Gregorius Halman. Hij is al sinds 1991 in zijn eigen tuin bezig met de bouw van zijn fantasiekasteel. Als monumentaal verzet tegen schuren van damwand en functionele nieuwbouw. Steeds weer bouwt hij er een stukje bij. Een bouwtekening heeft hij niet. Hij heeft een schets en zijn eigen fantasie.
Link naar filmpje.

·
Voorbijganger
2,079 Posts
Mooie man.

·
hubba hubba
1,476 Posts
Leuk, om zo'n eigen fantasiekasteel op schaal 1:1 uit te werken! Gelukkig wordt deze man niet in zijn hobby gehinderd door een welstandscommissie.

·
Bas
14,552 Posts
Ik ben er dit jaar nog aan langs gereden, het kasteeltje is moeilijk te vinden, maar het landgoed zelf is echter nagenoeg ontoegankelijk en het bouwsel is niet te fotograferen. Bespaar je de moeite voor de reis naar Steenwijk > De Blesse > Blesdijke. Misschien kun je in de winter wel meer zien vanaf de weg.

Natuurlijk fantastisch dat zo`n man dat allemaal zelf mag bouwen. Toch zijn er in Nederland wel meerdere personen die hun gang mogen gaan, in de hoop dat er in een gemeente veel toeristen komen kijken. De door Plaas geposte follie in Winkel, daar kom ik ook wel eens langs op weg naar Alkmaar, erg grappig allemaal en niet storend in het landschap.

·
Registered
4,383 Posts
Ik ben er dit jaar nog aan langs gereden, het kasteeltje is moeilijk te vinden, maar het landgoed zelf is echter nagenoeg ontoegankelijk en het bouwsel is niet te fotograferen. Bespaar je de moeite voor de reis naar Steenwijk > De Blesse > Blesdijke. Misschien kun je in de winter wel meer zien vanaf de weg.

Natuurlijk fantastisch dat zo`n man dat allemaal zelf mag bouwen. Toch zijn er in Nederland wel meerdere personen die hun gang mogen gaan, in de hoop dat er in een gemeente veel toeristen komen kijken. De door Plaas geposte follie in Winkel, daar kom ik ook wel eens langs op weg naar Alkmaar, erg grappig allemaal en niet storend in het landschap.

Is het deze die je hier door de bomen heen kan zien?

http://goo.gl/maps/IXRvC

·
Bas
14,552 Posts
Klopt, recht tegenover de Western Sylvester Ranch, dus die hele buurt aan de Markeweg tussen De Blesse en Blesdijke getuigt van een soort Liberty City :lol:
Je kunt op NS-Station Steenwijk een fiets huren en er zó heen fietsen, de direkte omgeving bij Paaslo en Gelderingen is verschrikkelijk mooi, ook vanwege het glooiende landschap wat je daar niet zou verwachten. Die ingegraven landweggetjes daar doen mij weer aan Norfolk, UK, denken.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Prachtige vent! Mooi om zo te leven en simpelweg te bouwen wat in je hoofd zit. Er zijn al genoeg ellendige en fantasieloze bouwwerken in de wereld!

·
Registered
3,576 Posts
Haha, prachtig! Doet me denken aan Sam Rodia, die helemaal alleen de Watts Towers bouwde in een buitenwijk van Los Angeles. Toen iemand hem foto's liet zien van Gaudi's meesterwerken, omdat die persoon Rodia's bouwkunst daar op vond lijken, vroeg Rodia "did he have helpers?" Na een bevestigend antwoord zei hij "I had no helpers." Koesteren dit soort mensen :bow:

1 - 12 of 12 Posts