SkyscraperCity banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Fremdkörper
1,227 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Zoals iedereen zeer waarschijnlijk weet is het morgen weer tijd voor de Marathon van Rotterdam. Half Nederland en de hele hardloopwereld zit dan voor de TV of komt naar Rotterdam om het spectakel te bekijken. Dit gebeuren is dus belangrijk voor de marketing van de stad. Wat ik niet begrijp is waarom er dan zo'n suffe route gelopen wordt. Waarom wordt bijvoorbeeld niet de Willemsbrug een keer aangedaan? Waarom die eindeloze stukken in Alexander en op Zuid (no offence...), maar niet bijvoorbeeld de Nieuwe Binnenweg, Mathenesserlaan, Westzeedijk e.d, wat naar mijn mening veel interessanter zou zijn?

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Het doel is om een wereldrecord te lopen en niet om een zo leuk mogelijke route te lopen. De Willemsbrug is veel te hoog en hebben ze sinds de komst van de Erasmusbrug dan ook gelijk geskipt.

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Dat ziet er een leuke route uit. Als ik wat op conditie ben wil ik daar ook wel eens aan meedoen. 'k Zal binnen 2 weken maar beginnen met Antwerp 10 Miles. Moeilijk genoeg aangezien het door een autotunnel gaat.

·
Registered
311 Posts
tsja er zijn zat Rotterdammers die Zuid niet als Rotterdam (willen) zien, Je kunt niet 20 rondjes Hofplein - Blaak - Coolsingel lopen

·
Stadtaffe
2,731 Posts
welke rotterdammer heeft tijd om een alternatieve route van ong. 42 kilometer te tekenen op een plattegrond? het liefst langs zoveel mogelijk hoogbouw natuurlijk :cheers:

34,876 Posts
Er zitten veel lange rechte stukken in. Maar die zijn natuurlijk ook elders te vinden. Maar ik zou behalve bijvoorbeeld het Weena zo snel niet weten waar dan die zo interessante stukken te vinden zijn. Buiten het centrum is het toch veel van hetzelfde. De Kuip van bovenaf doet het overigens ook altijd goed!

·
The only way is up
86,574 Posts
Je kan een stuk boulevard meenemen en zoals bij de bruggenloop ook het Rivium aandoen en natuurlijk een lusje naar Montevideo. 42 km alleen in het centrum lijkt me niet te doen of je moet meerdere rondjes lopen.

·
Administrator
30,094 Posts
Officiële uitslag '10km Hollen Tussen de Hoogbouw' wedstrijd.

1. Jan 53:42

Mooi zat met zo'n poepweer. Volgend jaar met z'n allen jongens! :)

·
Banned
6,813 Posts
netjes die tijd. ik liep vroeger ook wel eens hard, toen ik 10 was ofzo. maar ik liep meestal 5 km. mijn record was 21 minuten.

als de kop van zuid volstaat is het zeker leuk om daar een lus te maken, das een goed idee!

·
Registered
1,361 Posts
Ik heb tot en met de eerste vrouw (een prachtige Afrikaanse met ingevlochten kleurig nephaar) die binnenkwam bij de finish mee staan brullen. Erg leuk, jammer van de motregen en dat ze alleen maar commerciële vlaggetjes uitdeelden, anders had ik er ook wel eentje gewild :)

·
nymphomaniacal pigeon
2,672 Posts
Misschien leuk om de route via de maastunnel naar Zuid te laten lopen (langs de Euromast), dan richting Wilhelminapier waar aldaar een rondje wordt gelopen (langs de Montevideo), dan over de Erasmusbrug weer naar Noord, dan via de Willemsbrug weer naar Zuid, dan weer terug over de Erasmusbrug naar Noord. Verder er natuurlijk voor zorgen dat er (behalve de Erasmusbrug) niks dubbel wordt gelopen, en zodoende de nodige kilometers worden gemaakt. :)
(overigens weet ik niet of er uberhaupt wel een mogelijkheid is de renners via de Maastunnel te laten lopen).

·
Registered
3,157 Posts
Schitterend ook dat begin van die uitzending. Dan zie je die schitterende beelden van Rotterdam vanuit de helicopter genomen. Heb dat stukje opgenomen. Schitterend. Kan er lang naar kijken.

·
Registered
831 Posts
@Rotterdam A: Ik ook. Ik kijk nog regelmatig naar de beelden van verleden jaar, meestal rond 03:00, met de hand in de broek. Prachtig! :) Kan je, Rotterdam A, die beelden voor mij op dvd zetten, mijn videoband is namelijk een beetje aan het slijten. Ik moet nieuw materiaal vinden voor vermaak in de ochtend uren.

·
Registered
3,157 Posts
Sint Clara said:
@Rotterdam A: Ik ook. Ik kijk nog regelmatig naar de beelden van verleden jaar, meestal rond 03:00, met de hand in de broek. Prachtig! :) Kan je, Rotterdam A, die beelden voor mij op dvd zetten, mijn videoband is namelijk een beetje aan het slijten. Ik moet nieuw materiaal vinden voor vermaak in de ochtend uren.
Goed. :)

·
Registered
831 Posts
@Rotterdam: Ik maakte maar grapje, maar serieus, kan je wat goede HP voor me regelen. Liefste met brunettes, en niet valse borsten. Alvast bedankt. Zullen we deze week nog iets doen? Euromast of zo? Ik hoor het wel.

·
Frans Woerden
28,559 Posts
Vandaag was ik ook van de partij (2:46). De finish is ongeevenaard en kop van zuid is ook mooi maar de rest is niet veel maar het publiek maakt veel goed. Misschien kunnen ze wel een mooiere route maken maar dan is de hele stad uren lang afgesloten wat zeker niet iedereen zal waarderen.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Sint Clara said:
@Rotterdam: Ik maakte maar grapje, maar serieus, kan je wat goede HP voor me regelen. Liefste met brunettes, en niet valse borsten. Alvast bedankt.
Als ik dat zo hoor wil ik ook wel even langs komen :D

Trouwens gefeliciteerd iedereen die vandaag mee gedaan heeft :)

·
Registered
311 Posts
Ik vrees dat de route niet aangepast zal gaan worden, de route is voornamelijk geselecteerd om een zo snel mogelijk parcours mogelijk te maken. Als je de route door tunnels laat lopen gaat dat in tijd achteruit, aangezien hardlopers nou eenmaal liever over een vlakke weg lopen.

1 - 20 of 22 Posts