Skyscraper City Forum banner
1 - 15 of 15 Posts

·
Registered
5,999 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Omdat mijn wederhelft ook aan haar trekken moet komen tijdens een vakantie. Horen een aantal daagjes bakken in de zon en zwemmen in de zee er ook bij.
Wij hadden na ons bezoek aan Sevilla genoeg keuze voor een strandvakantie bestemming. Omdat ik graag wat te doen heb, moet het wel een badplaats zijn met levendigheid, maar zonder opgeschoten jongeren. Onze keus is derhalve gevallen op Marbella.
Ik moet zeggen dat het mij niet tegenviel. Ondanks mijn beperking door het dragen van een mitella heb ik me er redelijk kunnen vermaken en fijn kunnen wandelen.
Na 5 dagen met een mitella gelopen te hebben. Heb ik toch nog de laatste 2 dagen met voorzichtigheid wat foto's kunnen schieten van Marbella.

Ben tot het volgende resultaat gekomen. :)

Marbella heeft naast een enorm lange strandprommenade, gelukkig ook een leuke en intieme binnenstad.
Heb de foto's rond tussen 18.00 en 19.00 uur gemaakt. Ik kon niet wachte tot alle terrassen vol zaten, omdat het anders te donker zou zijn om foto's te maken. Het ziet er erg rustig uit op de foto's, maar na 20.00 uur was het gezellig druk.

1

Vamos Espana!
2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

Op onze 1 na laatste dag was een Triatlon.

Deze meneer had geen zin om mee te doen en had andere zorgen.
22

De start
23

Na het zwemmen de fiets op
24

Aanwijzigingen of aanmoediging? Ik weet het niet. Het zal wel 1 van de 2 zijn.
25

De finish heb ik alleen vanaf het balkon van ons appartement gevolgd.
26

(Klein)vissersbootje vertrekt uit de "haven" van Marbella.
Vissers met hengels zijn op hun manier bezig vissen te vangen.
27

28

Eén van de restaurantjes in de buurt van het haventje.
29

De vissersbootjes
30

31

Mensen uit het dorp zoeken op dit vissersschip tussen de restanten naar mossels.
32

Naar verhouding de grote vissersboten.
33

34

Duitsers komen de middagrust verstoren met hun waterscooters
35

De terugreis van Marbella naar Sevilla is schitterend. Heb een aantal foto's uit de bus genomen.
36

37

38

Schitterend verloop van het landschap!
39

40

Was fijn om na ruim 10 jaar weer eens terug te zijn in Spanje. Het land en de steden zijn geweldig. De mensen niet helemaal mijn cup of tea. Ondanks dat zal ik er graag weer terugkeren. :)

Adios!

·
Registered
34,816 Posts
Ook dit is weer een fantastische serie van je SASH. :eek:kay: Die landschapsfoto's van je terugweg zijn ook geweldig om te zien. En Marbella ziet er uit als een aangename, welhaast a-typische badplaats. Zeker als je dat met Benidorm of Lloret zou vergelijken. ;).

·
Breakdown
1,379 Posts
Wederom prachtige foto's. Marbella ziet er uit als een gemoedelijke en gezellige stad. Erg toeristisch of juist niet?

·
Registered
290 Posts
De mensen niet helemaal mijn cup of tea.

Adios!
:eek:hno:

¿Te pasó algo con la gente, te trataron mal o algo? ¿Qué quieres decir con esto?

¿What´s the problem with the people. Did they treat you bad or something?. What do you mean? By the way your pictures are great. Congratulations. Hope you had a great time despite the people.

Sorry but I dont speak your language and I dont know if google translator would translate to your language with many or few mistakes.

·
Bas
14,543 Posts
Mooi plaatsje, Marbella, heb er ook ooit eens een paar nachten doorgebracht. Met luidruchtige dronken Engelsen. Vandaar dat `zomaar een goedkoop hotel` mij niet trekt in Spanje of waar dan ook op vakantie. Anyway, een prachtige serie neergezet met het stedeke in de juiste context gevat. Ik heb altijd wel trek in Spanje, tis een mooi land met heel aardige mensen, lekker eten en veel huisdieren, vooral katten.
Kun je Marokko zien vanaf Marbella? Ik meen te herinneren bij helder weer destijds wel mogelijk. Ach, als ik dit zo allemaal zie, heb ik in november best wel zin er een weekje tussen uit te knijpen richting zon, zee en Spanje.

·
Registered
5,999 Posts
Discussion Starter · #11 ·
:eek:hno:

¿Te pasó algo con la gente, te trataron mal o algo? ¿Qué quieres decir con esto?

¿What´s the problem with the people. Did they treat you bad or something?. What do you mean? By the way your pictures are great. Congratulations. Hope you had a great time despite the people.

Sorry but I dont speak your language and I dont know if google translator would translate to your language with many or few mistakes.
They did not treat us bad.
Probably I have not chosen the right words for it.
What I'm concerned employees in pubs, shops and even supermarkets could be a little bit more friendly. There is rarely a smile on their faces. They give me the feeling, as if they are not enjoying their job or themselves.
I think they are not really helpful as well. I could give some examples. However I'm not willing to give them.
Despite that, we had a good time and we will visit Spain again.

·
kejje nagaan!
5,063 Posts
Ik kan niet oordelen over Spaanse badplaatsen, want ik ben daar (afgezien van een dagje strand in Barcelona, een dagje strand in Valencia en een paar ministrandjes in Baskenland) nooit geweest, maar ik denk/voel/weet bijna zeker dat het niets voor mij is. Al ben ik het eens met EPA dat Marbella er een stuk aangenamer en anders uitziet dan veel andere badplaatsen langs de diverse costa's. Maar ook deze plaats en het landschap er om heen heb je weer mooi in beeld gebracht!

·
Registered
7,793 Posts
Ik kan niet oordelen over Spaanse badplaatsen, want ik ben daar (afgezien van een dagje strand in Barcelona, een dagje strand in Valencia en een paar ministrandjes in Baskenland) nooit geweest, maar ik denk/voel/weet bijna zeker dat het niets voor mij is. Al ben ik het eens met EPA dat Marbella er een stuk aangenamer en anders uitziet dan veel andere badplaatsen langs de diverse costa's. Maar ook deze plaats en het landschap er om heen heb je weer mooi in beeld gebracht!
Er zijn in Andalusie nog rustige en hele mooie standen te vinden aan de Atlantische kust.

Verder heb je aan de hele Noordkust ongerepte stranden.

·
Registered
290 Posts
They did not treat us bad.
Probably I have not chosen the right words for it.
What I'm concerned employees in pubs, shops and even supermarkets could be a little bit more friendly. There is rarely a smile on their faces. They give me the feeling, as if they are not enjoying their job or themselves.
I think they are not really helpful as well. I could give some examples. However I'm not willing to give them.
Despite that, we had a good time and we will visit Spain again.
Labour conditions in Spain, and particularly in Andalucia are disgusting and in the tourism sector specially. And now with the crisis worst than ever. Low salaries, too many hours and agreement that are not respected and temporary jobs. So probably they were not very happy with what they were doing.
But I can assure, that andalusians out of the job are helpful and full of smiles. I hope you can check it up on your next trip.

ps. Dont forget to visit next time Granada. For me one of the most magical cities in Spain.

1 - 15 of 15 Posts