SkyscraperCity banner

1 - 10 of 10 Posts

·
Registered
519 Posts
Discussion Starter #1
van de site van AGS architecten:

OP GROTE HOOGTE WONEN MET KPN| 2004-12-23

De kans is groot dat alle 27 televisietorens van KPN in ons land binnen enkele jaren bewoond zijn. Projectontwikkelaar Muermans BV uit Roermond heeft samen met KPN serieuze plannen ontwikkeld om de tv-masten om te bouwen naar luxe appartementen met in de top, op ruim honderd meter hoogte een super-de-luxe penthouse.

·
Rick Bakker
5,278 Posts
Hmm, opzich leuk idee.. maar zijn de stralingsniveau's niet veel te hoog daar, Ik heb gehoord van een vriend van mij dat je echt niet dicht in de buurt van die nieuwe UMTS zenders moet staan, is zeer schadelijk!

·
oemoemenemoe
1,496 Posts
Mja, dit zijn televisiemasten ;) Waar staan die krengen trouwens? Laten ze in ieder geval die in Den Haag doen, is wel mooi voor de stedelijkheid (of is die in Den Haag geen televisietoren?)

·
Administrator
29,929 Posts
Bekend plan. Ik weet niet of dit een succes wordt, het zal er vanaf hangen hoe makkelijk woningen technisch kunnen worden toegevoegd. Op zich zijn zendmasten er niet voor gemaakt en de locaties zijn ook niet altijd top, tenzij het je leuk lijkt om midden in een industrieterrein te zitten zoals de Waalhaven in Rotterdam.

·
Your advertisement here?
6,752 Posts
De televisietorens in Lopik en Smilde, beide minstens 300 meter hoog, zijn wel leuke plekken om hoog te wonen. Tot nu toe betekende hoog wonen midden in de stad wonen. Het uitzicht moet onge-evenaard zijn in zo'n zendmast. Misschien dat er een kleine markt voor is...

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Vlakbij een zendmast wonen is inderdaad niet gezond voor straling. Er vlak onder echter wel. Goed idee eigenlijk, zouden ze in België ook moeten doen, dan zou ik direct in de VRT-mast van Sint-Pieters-Leeuw gaan wonen ^^

·
Illustrateur
13,022 Posts
ondanks ze vaak lelijk zijn vind ik het van sommige exemplaren wel weer jammer dat ze 'vermomd' worden. torens zullen er altijd bijkomen, maar zendmasten denk ik niet (in die vorm) . die in den haag kunnen mogen ze bijvoorbeeld wel ombouwen tot een soort space needle , of iets anders observatie-achtigs.

1 - 10 of 10 Posts