SkyscraperCity banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Registered
1,130 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Matola Gets a Four-star Hotel: Matola Kings Village

July 1, 2009

Chinese company CCM Construções is one of the promoters of a new housing and retail complex in Matola, an industrial city on the outskirts of the Mozambican capital, Maputo.

The complex, known as Matola Kings Village, will include construction of 160 four-bedroom apartments each with an area of 164 square metres, a four-star hotel with 56 rooms, 23 offices, restaurants and a conference room, as well as sports fields, swimming pools and car parks.

This project also involves Mozambican investors via the Companhia de Desenvolvimento de Matola (Codema) consortium, although the investment outlined for the project has yet to be announced.

CCM Construções Lda. is very active in Mozambique’s construction sector, particularly in the water sector, building construction and refurbishment of infrastructure.

CCM Construção is involved in the project to refurbish and extend the water supply system in Manica, it is responsible for construction of the new Attorney General’s Office buildings and the Central Office for Fighting Corruption.

It is also responsible for construction, in the high class part of Maputo, of an office building belonging to Jossefate Moisés Machel, brother of the late Samora Machel, the first president of Mozambique. (macauhub)

Empresa chinesa CCM envolvida em projectos imobiliários em Moçambique

[ 2009-07-01 ]

Matola, Moçambique, 1 Jul - A empresa chinesa CCM Construções é uma das promotoras de um novo complexo habitacional e comercial na Matola, cidade industrial e satélite de Maputo.

O referido complexo, denominado Matola Kings Village, contemplará a construção de 160 apartamentos T4 com uma área de 164 metros quadrados, um hotel de quatro estrelas, com 56 quartos, 23 escritórios, restaurantes e sala de conferências, bem como campos de jogos, piscinas e parques de estacionamento.

Neste projecto estão tambem envolvidos investidores moçambicanos através do consórcio Companhia de Desenvolvimento da Matola (Codema), não tendo sido divulgado o investimento previsto.

A CCM Construções limitada é uma empresa muito activa no sector de construção em Mocambique, sendo de destacar o seu envolvimento no sector das águas, edificações e recuperação de infra-estruturas.

A CCM Construções está envolvida no projecto de recuperação e ampliação do sistema de abastecimento de água em Manica, está a construir os novos edifícios da Procuradoria-Geral da República e do Gabinete Central de Combate à Corrupção.

Está também a erguer na zona nobre de Maputo um edifício para escritórios pertencente a Jossefate Moisés Machel, irmão de Samora Machel, primeiro presidente de Moçambique. (macauhub)

·
Registered
6 Posts
I was in Matola & Maputo for a week last month, I do agree that there's a lot of development in Moz esp, in Maputo province. However, my major concern is that the government doesn't do much to aid the development of the city & country. For instance buying a piece of land is a mission in Moz. In fact it took me well over two years to buy my first piece of land in Mpt, due to the complications in the system. Moz has a lot of pontetial...

·
Registered
6 Posts
Obrigadissimo, Barragon.
:cheers:

I'm not sure whether you are aware that in terms of the law in Mozambique all the land belongs to the state, the only thing/right that a person acquires is the use of the land for a 99 year period which can be extended. As a result land is not sold like in other countries i.e on the property make etc. Furthermore, during the civil war certain government officials acquired vast amounts of land for themselves as well as houses in posh areas such as Sommerschield, Marracuene, Triomf, Bilene, Torfu, Catembe etc. So you may come across a piece of land that you would like to buy, but for you to acquire it you need to have friends in the right places never mind the cash.

:eek:hno:

·
Registered
2 Posts
Matola

:bash:Realmente há coisas que me deixam "besta"..., nasci em Lourenço Marques hoje Maputo, sou moçambicana de 3ª geração, branca ou preta dá-me igual, sou moçambicana, fui corrida da minha terra porque uns ladroes portugueses que estavam exilados na França e outros países europeus com medo do Salazar, quando se deu a revolução do 25 de Abril ao assumirem o poder e à traição deram os territórios aos grupos armados auto denominados de libertação , sem consultarem os povos que ali nasceram e viviam.
Nunca la tinham ido nem sequer imaginavam que tipo de países eram aqueles, estou a falar de Marios Soares , Melos Antunes e outros da escumalha...resultado, destruíram a vida de milhões de pessoas.
Estas fotos que aqui estão para mim não são novidade nenhuma, tenho 53 anos e quando andava na escola preparatória Dr. Joaquim Araújo (publica e para todos), ela tinha piscina de 25 metros , campo de basquetebol , pista de tartan , etc , com 6 anos de idade já la existiam escadas rolantes nos edifícios dos centros comerciais.:bash:
Em 2009 em Portugal não existe nenhuma escola publica com nenhum dos equipamentos que referi...só no ano de 1985 é que surgiu o primeiro centro comercial em Portugal e com escada rolante...só agora existe um drivin em Portugal em Moçambique desde os 6 anos que se ia ao drivin...cinema ao ar livre dentro dos automóveis.
Pergunto:
O povo moçambicano ficou melhor desde que os portugueses e mesmo moçambicanos que la nasceram e viviam foram expulsos???
Resposta:
NÃOOOOO
E sabem porquê??
Felizmente a historia dos países é uma coisa que não se consegue apagar...e por muito que doa porque alem dos traidores tugas , abocanharam, roubaram e continuam a explorar o povo moçambicano , os russos , os cubanos , os alemães do antigo leste e os chineses... que andam a comer em todo o mundo.
Resumindo o povo moçambicano não evoluiu de la para cá... vive mais miserável, e explorado para cumulo os filhos dos traidores tugas foram para la explorar o que nunca na vida conheceram e dizem maravilhas e ficam pasmados quando la chegam...deviam pensar que nós vivíamos, na selva!!!:bash:

·
Registered
6 Posts
Hi, Lomba11

Eu concorda consigo :righton:, mozambicans are defintely worse off than they were during the colonial period. In the early 90s Mozambique was regarded as one of the poorest country in Africa and the poorest in Southern Africa. Yet they have plenty fish, rice paddies, fruits and so forth. The challenge for post colonial goverments is to harness natural resources and to use them for the benefit of people as a whole as opposed to themselves.

1 - 8 of 8 Posts