SkyscraperCity banner
1 - 20 of 38 Posts

·
MikeyMike
305 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Zo ben ik weer eens, nu met een mini trip door Meerhoven. Meerhoven is een vinex wijk met een mix van modern en lelijk en modern en minder lelijk. Met als toegift ook wat Eindhoven Airport/Flightforum pics, enjoy!

1. Grasrijk

2.

3. Bus, eeh HOV baan

4.

5. Heej kijk een hoog gebouw!

6. Stadsverwarming

7. Nieuw appartementengebouw

8. De Phileas...

9. Tsja

10. Huizen met er bovenop de bijlmerbajes

11. Zandrijk!

12.

13. Oude vliegtuig hangar, tijdelijk skate hall geweest...

14.

15.

16. Oud luchthavengebouw - Welschap - nu infocentrum meerhoven

17. Doe mij een bosje!

18. Dit is lelijk, maar let op kan nog lelijker!

19. Voilla!

20.

21. Skyline huhuh

22. Road to nowhere

23.

24. Oostblok flats... let op over een jaar of 10!

25. Kunstwerk

26. Wat zie ik in de verte...

27. Eindhoven hills

28. Entree militaire luchtbasis

29.

30.

31. Bankje op de heuvel

32.

33. Kinky viaduct!

34.

35. Flightforum office blocks

36.

37.

38. Oud meets nieuw

39.

40. Nieuw Airport gebouw

41.

·
UP's and Downsss
2,180 Posts
Grappig, hoe je de haat liefde verhouding over het gebied aanduidt. Ervaar ikzelf ook zo. Leuk dat je de serie geplaatst hebt! Ik ga er binnenkort ook weer eens kijken...er staat nog genoeg op stapel daar :)

·
德明
5,413 Posts
Gaaf! Ik ken hier werkelijk helemaal niks, daarom leuk om te zien. Ik loop al een tijdje rond met het idee om eens op EHV Airport te gaan kijken. Is dat een beetje interessant daar? Om de hoeveel tijd landt daar gemiddeld een vliegtuig?

Bedankt voor de pics! :cheers:

·
Registered
3,050 Posts
Ik vind het eigenlijk wel een leuk gebied. Niet alles is achitectonisch even sterk, maar het komt al met al stedelijker over dan menig stad in Nederland. Vooral die verwarmingsgebouwtjes vind ik erg gaaf!

Leuke serie. :)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Joah, het kan er inderdaad mee door. Ook het landschap en de openbare ruimte in het algemeen is vaak leuk ingericht. In ieder geval stukken beter dan de jaren '80 rijtjeshuizen in menig stad.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Die huizen op #18 en #19 zijn idd bizar lelijk zeg! Foto #11 is erg mooi. Ook leuk om EHV Airport te zien. Conclusie: leuke serie :)

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Mooie reeks met hier en daar wel wat aardige stukjes architectuur... maar sommigen zijn ook oer en oer saai.

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Mooie foto's, maar veel lelijke gebouwen. Wat zijn die huizen op foto 18 erg zeg...zitten amper ramen in. Zou daar voor geen goud willen wonen.

En op foto 19...die nutteloze rechtopstaande muren op de hoeken, wat voor nut zou dat nou hebben, ziet er gewoon niet uit.

Wel leuk natuurlijk om er foto's van te zien.

·
The only way is up
86,570 Posts
18 en 19 behoren tot de ergste voorbeelden van wat je in een vinexwijk kan vinden.
De laatste 10 platen laten zien dat er ook wel mooie architectuur staat. :)

·
...
3,313 Posts
Ik snap niet dat mensen naar Meerhoven (of een andere vinexwijk) verhuizen en dan vervolgens in een appartement gaan wonen. Als je voor een huisje-tuintje-rustige omgeving gaat OK. Het is niet mijn ideaal, maar ik kan me er nog iets bij voorstellen.

Maar wat is er aantrekkelijk aan een appartement in een niet-stedelijke, afgelegen omgeving zonder noemenswaardige voorzieningen in de buurt?

853 Posts
^^ ooit gehoord van "de na-oorlogse generatie" ?? Mensen die nu zo rond de 60 jaar oud zijn , kinderen de deur uit, geen gehannes meer met tuintje bijhouden,alles gelijkvloers hebben ??? Denk dat daarom dit soort appartementen overal uit de grond schieten en niet alleen in Meerhoven.

·
Eindhoven de gextuh
1,530 Posts
mooie fotos hoor en opzich is het ook helemaal niet zo verkeerd allemaal gebouwd. maar het is toch een groot triesteloos zooitje baksteen ...

·
Registered
1,214 Posts
Mwa, weet niet hoor. Er staan wel aardige dingen tussen, maar over het algemeen vind ik Meerhoven maar een ongeinspireerde baggerwijk. Wellicht kan de bouw van Meerrijk nog íets van stedelijkheid triggeren.

Desondanks mooie platen!

Ik vraag me overigens af wat ze met die oude hangar gaan doen. Die zal toch niet zonder pardon tegen de vlakte gaan?

853 Posts
graag zou ik platen zien van andere eindhovense wijken die dan wel super zijn. dan geen villa wijk of zo maar een gemiddelde wijk in Gestel of Tongelre. Zou wel eens willen weten of die wijken wel tot de verbeelding spreken en inspiratie opleveren...

·
Registered
6,611 Posts
Wat een verschrikkelijke wijk .
En ik ben zo eerlijk al wat nu .

foto 8 ( bus ) / 9 en 12 konden me nog wel inspireren, net zoals de mooie tunnel van foto 33, de rest dus niet .
Wat erg zeg, zo kaal en slechte bebouwing .
Ik dacht dat ze dat soort type gallerijflats al jaren niet meer maakte .
En daar doen ze het gewoon weer :( .

De foto's van het oude deel van het vliegveld, en het flightforum en alles daarom heen konden me wel weer positief stemmen .

1 - 20 of 38 Posts