1,568 Posts
Rotterdam is in Nederland de stad met het grootste percentage niet-westerse allochtonen. Ik heb onlangs durven te beweren zelfs de stad van Europa met het grootste percentage niet-westerse allochtonen.
Zou dit waar zijn? Wie heeft enig idee welke andere stad gegadigde kan zijn? Het kan alleen maar een Nederlandse, Engelse of Franse stad zijn. Misschien een Belgische? Duitse steden komen niet eens in de buurt en ook Zuid-Europese steden staan niet echt bekend om hun grote percentages niet-westerse allochtonen.
Andere gegadigden zijn in mijn optiek:
- Een Parijse banlieue
- Marseille
- Lyon
- Strasbourg
- London
- Birmingham
- Leicester
- Liverpool
- Bradford
- Bristol
- Leeds
Ik denk dat Leicester hele hoge ogen gooit, daar zit een hele grote Afrikaanse gemeenschap. Ghanezen, Oegandezen en Somaliërs. Er wonen zelfs volgens mij 20.000 Nederlandse Somaliërs.
Wat denken jullie?
Zou dit waar zijn? Wie heeft enig idee welke andere stad gegadigde kan zijn? Het kan alleen maar een Nederlandse, Engelse of Franse stad zijn. Misschien een Belgische? Duitse steden komen niet eens in de buurt en ook Zuid-Europese steden staan niet echt bekend om hun grote percentages niet-westerse allochtonen.
Andere gegadigden zijn in mijn optiek:
- Een Parijse banlieue
- Marseille
- Lyon
- Strasbourg
- London
- Birmingham
- Leicester
- Liverpool
- Bradford
- Bristol
- Leeds
Ik denk dat Leicester hele hoge ogen gooit, daar zit een hele grote Afrikaanse gemeenschap. Ghanezen, Oegandezen en Somaliërs. Er wonen zelfs volgens mij 20.000 Nederlandse Somaliërs.
Wat denken jullie?