SkyscraperCity banner
1 - 18 of 18 Posts

·
UP's and Downsss
2,184 Posts
Mooi! Eindhoven door de ogen van een Rotterdammer. Het is wel duidelijk dat de Vesteda toren een trekpleister voor je was..althans in de foto's. Wat is ie mooi, he? Wist trouwens niet dat Christus zo aan (roest?) onderhevig is.
Bedankt voor de serie :)

·
Eindhoven de gextuh
1,530 Posts
echt een hele hele mooie serie bobbel! ben er wel beetje trots op =). Heb je vandaag nog toevallig het stationsgebouw gefotografeerd? want dan kan het wel zo zijn dat ik je heb gesnapt...!

·
Banned
400 Posts
Discussion Starter · #5 · (Edited)
@ Harrewar
Vesteda toren was idd erg in trek bij me :D
@ eindhoven tha city
Ik was er begin mei
@ DvW
28 -200 lens, photoshop doet de rest, ik haat bolvorming en naar boven smaller wordende gebouwen.

·
Alias Thec
1,365 Posts
mooie reeks, de mooiste ooit van Eindhoven en daar doe ik mensen expres mee te kort. :tongue:

trouwens de Regent begint er een beetje vuil uit te zien, zonde. :(

·
德明
5,413 Posts
Bobbelingman said:
@ DvW: 28 -200 lens, photoshop doet de rest, ik haat bolvorming en naar boven smaller wordende gebouwen.
Nou ga ik even lastig doen. Is 28 -200 extreem groot? Op bijvoorbeeld deze camera zit 38 - 380 mm. Ik zou zeggen dat dat dan nóg groter is, maar hoe zit dat precies? En wat willen die milimeters dan ook precies zeggen? En wat doe je dan nog precies met photoshop?

:)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
^ Die getallen staan voor 'van...tot'. Die 200 mm is dus voor de zoom, de 28 mm voor de groothoek, zeg maar. Des te lager het kleinste getal, des te grotere groothoek heb je. Hoe groter het grootste getal, des te meer zoom heb je. Het gaat eigenlijk bij nooit samen, je zult dus bijna geen lenzen tegenkomen van bijvoorbeeld 18-400 mm, een groothoek zoomlens.

Mooie serie Bobbelingman! De detailshots zijn top, zowel van de Admirant, Vestedatoren, Philips en Paterskerk. En veel onbekende platen als # 16, 29 en 36. Kortom: allemaal erg goed! :eek:kay:

·
fastshooter
1,118 Posts
Mooie plaatjes! :eek:kay:
Ja, grappig, een Rotterdammer in Eindhoven. Zie je niet vaak.

In #7 heb je het perspectief naar mijn mening te veel veranderd, nu doet het gebouw onnatuurlijk aan.

@DvW: deze camera heeft het grootste bereik dat ik ken:

De Samsung Pro 815, 28-420mm, 15* zoom!
Meestal is het idd of veel groothoek, of veel zoom.

·
Banned
400 Posts
Discussion Starter · #13 ·
@ erwin
Klopt het was of dit of een naar boven smaller wordende gebouw, dan kiest ik voor dit
Het kwam omdat ik niet verder weg kon staan door omliggende bebouwing, anders was het wat natuurlijker geweest.

Dank voor de complimenten iedereen

1 - 18 of 18 Posts