SkyscraperCity banner
1 - 15 of 15 Posts

·
a hacked brain
837 Posts
Ik vind de gevel erg gaaf!
lekker strak, futuristisch maar toch veel golvende en ronde vormen, ik zou bijna denken dat de ontwerper ook wel een paar Mercedesen heeft ontworpen.

De entreehal zal wel indrukwekkend worden denk ik.

Hoewel het gebouw kleiner is dan ik van te voren had verwacht.

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Prachtig gebouw!

·
Registered
5,054 Posts
Lijkt een erg mooi gebouw maar die snelweg is op een paar foto's te dominant. Net op zaterdag een lading van die Mercedes oldtimers gezien in het Villapark van Velp.

34,880 Posts
Ja prachtig ding. De buitenkant is al erg mooi, vooral bij nacht, maar de binnenruimtes zien er helemaal prachtig uit. Heerlijk futuristisch. Als ik hier ooit heenga dan is het voor het gebouw, want de auto's zelf kunnen me niet zo boeien.

·
Registered
2,880 Posts
Prachtig!! Een goed voorbeeld van hoe mooi beton eigenlijk wel niet kan zijn ( binnenkant gebouw).

·
Registered
114 Posts
Weer een typisch Van Berkel ontwerp. Hij doet weer zijn uiterste best om het de bouwers zo moeilijk te maken met zijn krommingen en golven. Ik ben wel benieuwd hoe de Möbius-routing (ook weer iets Berkeliaans) gaat werken. Ik kan me voorstellen dat mensen de (duidelijke) routing toch niet snappen en delen gaan overslaan (dit is volgens mij ook het geval bij museum het Valkhof).

·
Registered
5,054 Posts
matthie said:
Wat is eigenlijk de reden dat je dit vraagt op dit forum? Gewoon interesse of zit er nog iets meer achter?
Àls er iets achter steekt, dan is het erkenning voor dit forum ...

·
Registered
2,880 Posts
Ziet er leuk uit, maar zelf zal ik er niet in wonen. De afwerking moet ook goed zijn, en de ramen zijn niet echt geheel mijn smaak;). Maar wel een leuk voorbeeldje.

·
Registered
114 Posts
vinman said:
Ziet er leuk uit, maar zelf zal ik er niet in wonen. De afwerking moet ook goed zijn, en de ramen zijn niet echt geheel mijn smaak;). Maar wel een leuk voorbeeldje.
Als je beton mooi vindt, moet je even wat opzoeken van Tadao Ando, Die heeft ook heel wat mooie villa's ontworpen.

·
Registered
3 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Hoi Matthie,

Het gebouw is maar 47 meter hoog, maar zoals je ziet ben ik geinteresseerd in Architectuur en dit leek me de juiste plaats om een discussie over dit bijzondere gebouw van een NL architect te starten, (althans ik had er hier nog geen thread over gezien). Maar om even op je reactie over je gebouw te reageren, die route door het museum heeft niet de vorm van een Mobiusring, maar van een helix, dat is een net iets ingewikkelder vorm (zal ik maar niet in woorden proberen uit te leggen). Volgens mij moeten de bezoekers wel delen van de tentoonstelling over slaan, want je volgt of de Legend of de Collectie route, waarbij je wel op meerdere punten van de ene naar de andere kan gaan,

Met vriendelijke groeten,
Bart van Hoek
http://www.architectuur.org/

·
Let it bee
433 Posts
@Matthie: de routing van dit museum zit totaal anders in elkaar dan dat van het Valkhof (deze routing is sturend, die in het Valkhof relatief at random).
Mooi aan dit museum is dat alles, van vorm tot materialisering, volgt uit het concept, in tegenstelling tot bijv. het eenzijdig esthetische hoogstandje van Coop Himmelblau voor BMW, dat in aanbouw is.

1 - 15 of 15 Posts