Interne transportmiddelen, zoals een hef-of reachtruck staan er niet bij. Daar reis ik elke werkdag wel eens mee....
Verder kabelbanen, steile trammetjes, mijnliften, people movers, hoovercrafts, éénwielers, zweefbruggen, funicolares, ICE, Maglev, alles wat maar beweegt heb ik wel zo`n beetje gehad. Behalve een skegway, een F16, en een luchtballon, dat alles wil ik nog wel eens uitproberen.
Mooiste ervaring was in British Columbia, met kabelbaan-afdaling boven watervallen in de Fraser River. Griezelig en spannend, maar ook gedurfd. Verder vond ik het hele traject van de Schwebebahn in Wuppertal wel erg leuk en in een gondel zitten in Venetië was ook wel aardig. Staan de golven in de Maas op zijn hoogst, dan liefst een enkeltje New York-Leuvehaven. Ook altijd wel spannend.... En het meerijden op de vuurplaat van een stoomlocomotief is ook wel een aardige uitdaging (o.a. in Bochum en Meiningen D.)
Heel merkwaardig transportmiddel is een wedstrijdkano voor 4 personen, een k4 genaamd. Ik mocht een keer achterin plaatsnemen, nou, je moet maar met de peddel het powerhouse vóór je volgen en dat ging best wel snel. Na afloop echter wel kletsnat weer de kant op....
Mijn motto: Get a life, probeer alles wat beweegt uit en weest nergens bang voor.