SkyscraperCity banner

1 - 15 of 15 Posts

·
Registered
51 Posts
Prachtig.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Altijd leuk! Erg jammer van Amsterdam is, in tegenstelling tot Parijs, Londen of zelfs Brussel (om nog een Laagland metropool te noemen), de goedkope uitstraling in álles. :eek:hno:

·
Registered
2,152 Posts
Tsja.. dat heeft voor het merendeel te maken met de schreeuwerige reclameuithangborden. De foto's gemaakt van de Dam geven een heel ander beeld.

·
Registered
405 Posts
Op dat stukje zitten idd veel fastfoodketens bij elkaar. Dat is de Nieuwendijk, bij de Dam. De Nieuwendijk is één van de drukke winkelstraten maar erg verloederd met veel goedkope zaken, dumpzaken van goedkopen schoenen, kleding e.d.
Het publiek is er ook navenant.

·
Registered
2,152 Posts
Nou vind ik de Nieuwendijk toch wel een leukere winkelstraat dan de Kalverstraat. De betrating is er mooier en er zitten veel meer eettentjes/restaurants en een diverser winkelaanbod.

·
I ♥ NY
1,109 Posts
Lichtstad said:
Altijd leuk! Erg jammer van Amsterdam is, in tegenstelling tot Parijs, Londen of zelfs Brussel (om nog een Laagland metropool te noemen), de goedkope uitstraling in álles. :eek:hno:
Wat een onzin. Hij fotografeert hier de twee armoedigste straten: Kalverstraat en Nieuwedijk. Ooit op de Herengracht geweest? P.C. Hooftstraat? Amsterdam Zuid? Allure te over.............

·
Banned
658 Posts
Paulie Walnuts said:
Wat een onzin. Hij fotografeert hier de twee armoedigste straten: Kalverstraat en Nieuwedijk. Ooit op de Herengracht geweest? P.C. Hooftstraat? Amsterdam Zuid? Allure te over.............
dan nog kunnen deze straten nooit typen aan de beroemde/luxe winkelstraten van Brussel, Parijs of London.

·
Registered
405 Posts
De Nieuwendijk kan nergens aan tippen, is gewoon ernstig afgezakt. Fastfood-eettentjes idd genoeg (ik kom zelf wel eens bij een Turkse bakker voor de pizza's) maar het is een rotzooi. Vergelijk dat eens met de Utrechtsestraat of Haarlemmerstraat.

·
Banned
9,528 Posts
Ik ben juist blij dat Amsterdam niet zo opgepoetst is als steden als Parijs en Londen. Juist het rommelige uiterlijk van de stad (wat ik zeker niet zal ontkennen), toont aan dat er hier tenminste nog echt gelééfd wordt. Of je het daar nu mee eens bent of niet: een stad is in de eerste plaats een plek waar geleefd wordt, waarbij alle opsmuk slechts een dun vernislaagje van uiterlijke schijn is.

·
Registered
5,245 Posts
Mooie foto's! En water in een stad is toch zo leuk! Dat mist Brussel echt...

Moren-o said:
^^
Idd, zeer hoge densiteit aan fastfood-ketens ook heb ik de indruk :). Foto 15 bv.
Anders wel mooie reeks maar misschien iets te toeristisch.
Ik vraag me af of er in België wel Burger King's bestaan. Als ze al bestaan, zijn ze zeer zeldzaam.
Nope, geen Burger King. In Belgie heb je enkel McDonald's en Quick (Belgische fastfoodketen die je ook veel ziet in Frankrijk).

·
Hoogbouw terrorist
2,872 Posts
He een avatar genoot :cheers:

Dit is idd de toeristische route door A'dam, leuk maar voor mij niet heel spannend meer. Desondanks leuke serie waaruit maar weer eens blijkt de de Bijenkorf in Amsterdam verreweg de mooiste van Nederland is!

1 - 15 of 15 Posts