SkyscraperCity Forum banner

Mijn levenswerk ( 2 dagen ) -> " ST. CLARA CITY "

2214 Views 16 Replies 11 Participants Last post by  Winus
" St. Clara City "

Van links naar rechts

" de Dikke Dame "
" de Gouden Koning "
" de Eusebius "
" de Oude Da Lek "
" de Pretentieuse Heer "
" de Noordelijke Jan "

-------

* Land is het goedkoopst hier dan ergens anders in Rotterdam, en omdat dr. Alfonso niet zoveel geld over had voor de bouw van St. Clara City hebben we gekozen om het dan maar op Noord te bouwen *
See less See more
1 - 17 of 17 Posts
uhh... de huurprijzen in het Scheepvaartkwartier zijn de duurste van Rdam hoor ;)

Je torens zijn wel erg groot, maar zo bij elkaar is het wel een leuk gezicht :)
Geweldig.
Hoe staat het met de bouwhoogtes ??

De noordelijke Jan is misschien toch wel de leukste.
@Nexxd: Volgens onze bronnen is het spotgoedkoop daar! Wonen enkel boeren, en zij hebben geen verstand van landprijzen etc.

@GerardB: Volgens dr. Alfonso is de Gouden Koning +/- 100m.
flinke verdiepingshoogte heeft die jan-toren ook.
@KP: 'de Noordelijke Jan' is helemaal geen bouwwerk met verdiepingen voor kantoorruimte, etc. ;) Het is een 'docking station' voor 'aliens' en ruimteschepen. Daarom zit er ook een 'shaft' in het midden voor transport van mensen naar de 'docking ring'. Duh, ik dacht dat iedereen gelijk door had dat het een 'docking station' was.
Lijkt net de etalage van een slijter :cheers:
@Eusebius: Inspiratie was de parfum afdeling bij de V&D!
Ziet er goed uit zou leuk zijn als het rd in hun volgende masterplan rotterdam rapportage opnemen.
AL is het alleen maar om de mening van het publiek te pollen.
Mij heb je overtuigd :cheers:
@HK: Dank u.

@RD: Gebruik van de impressie, in welke vorm dan ook, is 112,5% toegestaan.
dat gouden zoutvaatje is ook wel grappig. respect voor wat je gemaakt hebt, maar ik hoop dat dit nooit gebouwd wordt :D , misschien uit realistisch en stedenbouwkundig opzicht....

wel lollig dat je zo bezig bent! ik wou dat ik iets met dat soort programma's kon tekenen. bijzonder is het in ieder geval... :)
@[email protected]: Jouw avatar inspireert mij. Ben het wel met je eens, het zijn ook niet serieuze designs, maar meer een beetje fanatasie. Ik zit wel te denken om een serieuze design te maken, kost dan wel meer tijd dan 10minuten.

@Soufian: Mee eens. Ik vind zelf dat ie in zwart wit nog mooier is ( 50's sci-fi b-movie feel ). :)

" St. Clara City: The World of Tomorrow "

See less See more
Noordelijke Jan is ook mijn favoriet, alleen dan graag zonder dat docking station. Ik heb in zo'n film met Willem Smiss gezien hoe aliens met onze steden omgaan, geen prettig vooruitzicht.
1 - 17 of 17 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.