SkyscraperCity banner
1 - 20 of 28 Posts

·
Registered
5,951 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
In de laatste week van onze vakantie zijn we nog vier, maar eigenlijk effectief gezien twee en een halve dag naar Milaan geweest.
Omdat Milaan een stad met o.a. grote lanen die veelal op elkaar lijken en het ook best wel onoverzichtelijk is. Moet je de plekken weten waar het zich afspeelt, je van te voren laten inlichten of zelf info inwinnen.
Het openbaar vervoer is goed. Wij hebben een twee dagen kaart gekocht voor nog geen € 9,00 per persoon.

De Duomo
1

Galleria Vittorio Enmanuel II
2

3

4

Piazza del Duomo
5

6

Via dei Mercanti
7

8

9

10

11

12

Via Dante Chiasserini
13

14

15

Eén van de weinige metrostellen zonder tags, pieces en throw ups.
16

17

Zijkant van de Duomo
18

De Duomo is niet zo mooi verlicht als bijvoorbeeld de kathedraal in Sevilla. Dat komt de kwaliteit van de foto's niet ten goede.
19

20

21

22

Boven op de Duomo
23

Als men alle beelden die op de duomo staan op elkaar stapelt, zou dat een hoogte opleveren van ruim 5100 meter!
24

25

Skyline in wording
26

27

28

29

30

31

De laatste van de Piazza del Duomo
32

Entree van de Galleria Vittorio Enmanuel II
33

Een straat in de buurt van ons hotel.
34

Winkelwalhalla Corso Vittorio Emenuele II
35

36

37

38

Bij metrostation Moscova uitgestapt en door Corso Giuseppe Garibaldi gelopen. Om uiteindelijk in de buurt van de Garibaldi Tower te komen.
39

40

41

Via Melchiorre Gioia
42

Het gebied Porta Nuova waar momenteel veel gebouwd wordt.
43

O.a. de Varesine Tower
44

Skyscraper (?) Garibaldi Tower. In het echt goed te pruimen.
45

46

Begin van de Corso Como. Een straat met o.a. restaurants, die het nog niet echt druk lijken te hebben in dit in ontwikkeling staande gebied.
47

Via Ventimiglia. Een straat bij het trein- en metrostation Porta Genova
48

Brug over het spoor.
49

Alzaia Naviglio Pavese
50

Via Alzaia Naviglio Grande. Gebied met leuke restaurantjes.
51

San Siro (Giuseppe Meazza voor Interisti)
52

53

54

55

Ingang van de Inter kleedkamer.
56

Heb ook nog foto's gemaakt van AC Milan kleedkamer, maar die van Inter was door zijn soberheid vele malen interessanter. Bovendien heb ik niets met AC Milan. Daarom plaatst ik die niet.
57

Op foto kun je zien dat het bordje (plaatje) dat Inter heeft ontvangen voor het behalen van de 8ste Scudetto (Landskampioenschap) ontbreekt. Het viel mijzelf op en heb gevraagd waarom dat het geval is. Van wat ik ervan begrepen heb, is dat ding met behalen van een prijs verleden jaar (waarschijnlijk Italiaanse beker?) door een champagnekurk onherstelbaar beschadigd.
58

Ingang Cimitero Maggiore
60

De grootste plaatsen op de begraafplaats kosten ruim 1.300.000,00.
61

De zon op z'n hoogst. Was daardoor lastig het licht en de schaduwen mooi te vangen op de onderwerpen.
62

63

64

De lichtkoepels op deze foto zijn van een ondergrondse urnengraf.
65

Ingang van het ondergrondse urnengraf.
66

67

Loop je daar alleen in een doodse stilte. Ben je net een foto aan het maken. Komt er opeens een kat uit het niets voorbij gerend. Heb wel even gevloekt. :lol:
68

69

70

Deze plaatsen zijn dus zo duur. Dan heb je dus alleen de plek gekocht voor € 1.300.000,00. De rest komt er nog bij!
71

72

China Town.
73

74

75

·
kejje nagaan!
5,051 Posts
En wederom een hele fijne serie, Sash!

Op je foto's mis ik eigenlijk de Torre Velasca. Op #1 zie ik hem nog nèt uiterst rechts op de achtergrond verschijnen. Of misschien heb je die ook wel bewust uit deze selectie gehouden. Ik vond dat een ontzettend bijzondere en karakteristieke toren met een vorm die je volgens mij nergens anders tegenkomt.

Mijn favorieten zijn de begraafplaats foto's. Een bezoek aan de grootste of beroemdste begraafplaats van de stad (of juist een klein onbekend begraafplaatsje) is voor mij, als het even kan, ook meestal vaste prik op een stedentrip. De Italiaanse en andere Zuideuropese begrafenisculturen zijn zo anders, zoveel uitbundiger dan hier. Erg fascinerend altijd.

San Siro, historische grond voor Feyenoorders, dat had ik wel verwacht in deze serie. Ik vind het wel bijzonder dat de kleedkamer van Inter kennelijk soberder is dan die van Milan. Milan was van oudsher de volksclub van Milaan en Inter die van de elite. Al is het ook zo dat die historische typeringen en kwalificaties tegenwoordig heel vaak niet meer opgaan. Sinds Berlusconi zich met Milan bemoeit is er ook weinig volks meer overgebleven bij die club. Dat dit dan ook wel in de kleedkamer zichtbaar zal zijn verbaast me niet.

Ik ben zelf ooit maar één dagje in Milaan geweest, op doorreis, waarbij ik natuurlijk wel de Duomo en de Galleria Vittorio Emanuele II heb gezien. Maar ik wil er graag nog eens wat langer rondkijken en -slenteren. Waarbij ook de enorme variatie aan trams die er nog steeds rondrijdt, van ruim vooroorlogs tot hypermodern, me erg intrigeert. Toch staat de stad niet zo hoog op mijn lijst (zoals bijvoorbeeld Sevilla en Edinburgh wel doen, om twee recent op het forum belichte steden te noemen). Misschien wel een gevalletje van 'onbekend maakt onbemind' en volstrekt onterecht.

·
Registered
5,951 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Het zicht op de Torre Velasca en alles wat zich ernaast en achter bevindt, is vanaf de Duomo niet spectaculair genoeg om er een foto van te plaatsen. Bovendien vind ik het maar een onding.
De kleedkamer van AC Milan was buiten het feit dat het zogenaamd sjieker is, ook weer niet zo interessant om te laten zien. Juist de eenvoud, het bijna minimalistische van de Inter kleedkamer sprak mij meer aan.
Bij AC Milan heeft iedereen zijn vaste plek en bij Inter niet. Dat heeft men bewust gedaan, om zo meer een teamgevoel te creëren.
Achteraf heb ik het gevoel dat ik graag nog eens terug wil naar Sevilla en bij Milaan heb ik dat niet. Het enige wat mij meer aanspreekt zijn de mensen zelf uit Milaan en Italië in het algemeen.

·
Registered
34,662 Posts
Zo dan. Komt er na de Spanje reportages ook nog even een fantastische reportage van Milaan. :eek:kay:

Je hebt vele delen van Milaan prachtig belicht met de zo bekende SASH-stijl. Een hele fijne reportage om te zien. Milaan is niet echt mijn stad, maar het is door jou wel heel fijn in beeld gebracht en geeft een veel beter beeld dan ik tot nu toe van de stad had.

Op foto 53 staat het deel van het stadion SanSiro/Giuseppe Meazza waar ik zat/stond in 2002 tijdens Inter Milan - Feyenoord (0-1). ;) Ik zat/stond vanuit het blikveld van deze foto gezien links vooraan, op de eerste rij.

Hehehe milan, binnen die duomo heb ik nog het Feyenoordlied vanaf de kansel gezongen :D. Kroeg en kerk is niet altijd een goede combinatie...
Tja, maar beiden worden soms als een religie beleden. Net als de liefde voor een voetbalclub. Die overstijgt vaak nog die zojuist geschetste beleving. ;)

·
MP
10,132 Posts
Mooie foto's van een stad die op mij nogal goedkoop overkomt - en dan bedoel ik niet te prijzen, maar de stijl. Een kitscherige dom, monotone huizenblokken en een sterke nadruk op voetbal en mode, beide volstrekt oppervlakkige bezigheden, de één voor mannen en de andere voor vrouwen en mannen die voetbal niet begrijpen. Nè, ik krijg nog niet meteen zin erheen te gaan. Rome en Napels lijken me leuker, en als ik dan toch een klinische Noord-Italiaanse stad moet bekijken, doe dan maar meteen Turijn.

·
Gay love is love too
13,453 Posts
^^ Turijn is gemoedelijker en sfeervoller. Als in Milaan onverhoopt de Duomo af zou branden, valt er ook meteen niets meer te zien. Die galerijen heb je in Italië in iedere middelgrote stad.

·
Registered
5,951 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Op foto 53 staat het deel van het stadion SanSiro/Giuseppe Meazza waar ik zat/stond in 2002 tijdens Inter Milan - Feyenoord (0-1). ;) Ik zat/stond vanuit het blikveld van deze foto gezien links vooraan, op de eerste rij.
Ik zat in het vak rechts waar die vrouw tegen die plexiwand aan leunt. :)

·
Registered
5,951 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Mooie foto's maar man man man wat een vreselijke stad.
Vreselijk valt wel mee. Mijn favo stad is het echter ook niet.
Je hebt ook nog vele fijne en mooie parken waar je lekker rond kunt hangen en slenteren, maar waar ik niet aan toe ben gekomen.
Als je 3 volle dagen zou gaan, dan verveel je je niet en is er genoeg te doen.

·
Registered
93 Posts
mooie serie! ben er nog nooit geweest dus ik begrijp de negatieve reacties niet helemaal, op jouw fotos ziet het er goed uit :)

·
Registered
5,951 Posts
Discussion Starter · #15 ·
mooie serie! ben er nog nooit geweest dus ik begrijp de negatieve reacties niet helemaal, op jouw fotos ziet het er goed uit :)
Begrijp het ook niet zo goed. Het is een echte grote stad. Dat gevoel krijg je ook als je er rond loopt en rijdt. Bovendien is in de stad een interessante ontwikkeling op skyline gebied. Wat wil je nog meer als lid van het HHF?
Misschien moeten we voor de mensen die er niet van houden een forum voor alleen gezellige en kneuterige steden maken. ;)

·
visit the world
8,133 Posts
Vorig jaar ben ik bijna 3 dagen in Milaan geweest. Dat is ook meer dan genoeg. Het is aardig voor een keer, maar om het liefst gelijk terug te gaan, nee dat niet. Andere steden roepen die gevoelens wel op!
Jouw serie is echter weer erg mooi en van goede kwaliteit! :D :cool:

·
Registered
5,951 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Het is aardig voor een keer, maar om het liefst gelijk terug te gaan, nee dat niet. Andere steden roepen die gevoelens wel op!:
Precies zo denk ik er ook over. Toch vind ik het leuk dat ik er een keer (buiten de wedstrijd in 2002 na dan) geweest ben.

·
Registered
5,951 Posts
Discussion Starter · #19 ·
Ik was trouwens verrast door het Chinatown in Milaan. Daar lopen dus echt bijna alleen maar Chinezen rond. De Chinatowns hier in NL stellen echt niets voor vergeleken met die in Milaan. Hebben daar onwijs lekker gegeten en de vrouw voor weinig geshopt. :)

·
Registered
34,662 Posts
^^ Dat zijn uiteraard ook hele belangrijke punten. ;)

1 - 20 of 28 Posts