SkyscraperCity Forum banner

Miniserie: Langs de Rotte van Terbregge naar Rotte

3367 Views 11 Replies 10 Participants Last post by  Niyyu
Gisteren (14-06) een fiets ronde gemaakt in het kader van de verborgen tuinen. Daar volgt nog een serie van. Omdat na een hoop regen de zon toch af en toe tevoorschijn kwam vanaf Terbregge nog even langs de Rotte naar de skiheuvel gefietst.

1. Je waant je in een landelijke omgeving

2.

3. Een echt dorpsgevoel in Rotte

4. Vanaf de skiheuvel

5.

6. Het ligt allemaal toch echt midden in de randstad.

7. Den Haag

8.

9. De Zevenhuizerplas en Nesselande

10. Op de terugweg in Terbregge

11.

12. Een laatste blik achterom
1 - 12 of 12 Posts
Vooral het uitzicht vanaf die skiheuvel is fenomenaal. :)
Dit is echt een gaaf gebied. Ik heb er zelf ook vaak gefietst. Je moet voor de lol eens helemaal die Rotte affietsen tot aan zijn oorsprong. Vlakbij Moerkapelle naast een halve molen is het eigenlijk niet meer dan een sloot die gewoon 'stopt'. :) En daar is dan die stad naar vernoemt...
Favo's: #6 en 12. Bijzondere woonboot op 11.
hele leuke serie, ik mountainbike soms in op de verschillende heuvels (want het zijn er meer dan alleen één skiheuvel ;)). Je hebt talloze prachtige perspectieven en dan bedoel ik voornamelijk op natuur maar ook de skyline. Je hebt stijle heuvels, grote bosgebieden, polderachtige landschappen, dorpsachtige straten. Soms heel besloten en dan weer niet, het blijft je verassen. Als natuurliefhebber kom ik in veel natuurgebieden, maar toen ik van dit gebied (dat veel groter is dan je denkt) kwam nam ik de stelling dat dit één van de mooiste plekken is in Zuid Holland. Als tip aan forumleden kan ik zeggen dat je er echt een keer een kijkje moet nemen. Dan zie je weer hoe divers Rotterdam is. En over de natuur, ik heb er regelmatig vossen gezien. Ook bij de golfbaan is het erg leuk al die Rotterdammers bezig te zien op de verschillende heuvels en een poldergedeelte. Daarom pleit ik ook er voor dat als de A16 doorgetrokken wordt richting Zoetermeer, dat deze ondergronds moet lopen door dit gebied.
Ik dacht dat je in Central Park van South District van Randstad was :D
Mooie serie! :eek:kay:
Ik dacht dat je in Central Park van South District van Randstad was :D
Mooie serie! :eek:kay:
Het groene hart is idd een soort central park aan het worden. ;)
Hoe zijn die 'heuvels' 'ontstaan'? (wanneer, enz.) + hoe hoog zijn die?
nog meer foto's (als Topaas ze liever neit heeft op deze pagina dan haal ik ze er af)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
Hoe zijn die 'heuvels' 'ontstaan'? (wanneer, enz.) + hoe hoog zijn die?
Die heuvels zijn op vuilnis gemaakt. Ik weet niet hoe hoog ze zijn.
1 - 12 of 12 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.