Skyscraper City Forum banner
1 - 6 of 6 Posts

·
The only way is up
87,152 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Gisteren geschoten vanaf mijn huis naar het zuidwesten. Er waren heel wat buien om uit te kiezen. :cool:
njoy.

1: De bui is nog ver weg maar het begint al te dreigen

2:

3: Donkere wolken pakken zich samen boven Monti.

4: De meeste regen zit achter het donkerste deel (de rolwolk).

5: Mooi om te zien hoe verschillende delen van de bui in andere richtingen bewegen en draaien.

6: Ook de Queen of the South krijgt het straks te verduren.

7: De rolwolk in close up.

8: Hij komt nu wel heel dicht bij. het wordt ook aardig donker.

9: Het begint te regenen. Tijd om naar binnen te gaan.

10: De bui trekt over. Er valt hagel van 1 cm doorsnee en het regent even flink, maar lang duurt het niet.

11: De bui trekt verder. Aan de achterkant zijn uitzakkingen te zien (mammatus).

Helaas: geen bliksemfoto's, er zat niet veel onweer in de bui.

·
Enjoy your freedom!
7,592 Posts
Heel mooie foto's :) Gisteravond onderweg naar huis ook prachtige wolken gezien die heel raar bewogen. Min of meer in een circulerende beweging heel hoog in de lucht (zonder slurf, anders hadden we een tornado).

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Precies met die super dreigende lucht was ik in het centrum. De lucht werd pikzwart en het WTC lichte helemaal op, echt bizar mooi om te zien. Het was echt super fotoweer, alleen met af en toe dan wel hevige buien waar je even voor moest schuilen.

Ik had iig een werelddag gister kwa fotografie :) Een paar dagen terug had ik ook al zo'n mazzel. Ik zat thuis en plots werd het ook heel donker, dus ik mn camera gepakt, een flat opgeklommen en precies op het juiste moment viel de regen uit een grote zwarte wolk boven de skyline. Je zag de bui steeds meer verplaatsen naar Botlek toe, prachtig om te zien.

Ik ben helaas niet zo snel met plaatsen van de foto's, ik ben eigenlijk steeds op pad om weer nieuwe foto's te nemen. Er is zoveel moois om te fotograferen.

Vanaf welke wijk zijjn jouw foto's genomen?

·
Banned
3,985 Posts
Ja mooi dit, vooral foto 8 lekker dreigend.Mischien vandaag of morgen ook maar eens een slecht weer reportage maken :). Hoe groot is trouwens de kans dat er in nederland een tornado te voorschijn komt uit dit soort veel voorkomende donderbuien.

En de een na laatste foto, allemachtig, komt het door het weer of woon je echt in een pauperwijk? Ziet er uitermate grauw uit.

·
The only way is up
87,152 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Foto's zijn gemaakt vanaf de kop van zuid, vlak bij Vuurplaat. Ik kijk mooi over het park vanuit mijn huis.
Zo verpauperd is het niet, hoewel het cker niet het mooste op de kvz is. Een goede wasbeurt zou
wonderen doen. Gele baksteen in combinatie met beton is ook niet de meest duurzame combinatie.

1 - 6 of 6 Posts