Ik ben meer voorstander van het verder verdichten van de Randstad en de grote steden, waarmee ik niet wil zeggen dat Almere tot geen van beide categoriën hoort, ook al is het voor mij wel een ver-van-mijn-bed-show.
Verdichting was volgens mij niet meer aan de orde, ze wouden de Randstad namelijk ook groen houden.Ik ben meer voorstander van het verder verdichten van de Randstad en de grote steden, waarmee ik niet wil zeggen dat Almere tot geen van beide categoriën hoort, ook al is het voor mij wel een ver-van-mijn-bed-show.
Eens, zolang Almere niet meer werkgelegenheid weet te creëren levert het verder uitbreiden van Almere alleen maar extra problemen met de mobiliteit op.Ik ben meer voorstander van het verder verdichten van de Randstad en de grote steden, waarmee ik niet wil zeggen dat Almere tot geen van beide categoriën hoort, ook al is het voor mij wel een ver-van-mijn-bed-show.
Verdichting en vergroening zijn natuurlijk beiden mogelijk. Het betekent gewoon efficiënter en creatiever met de beschikbare ruimte omgaan.Ja, de doorgroei van Almere moet gewoon doorgaan. Vooral met betrekking tot de ruimte die Flevoland bied is een uitbreiding zeker optimaal.
Echter zijn de kosten natuurlijk hoog, maar als je de woningen op andere plaatsen bouwt, kom je ook met hoge kosten aanzetten.
Almere heeft gewoon de mogelijkheden om deze groei door te maken, verder wordt Almere jaarlijks ook gesponsord door de EU omdat we zoals genoemd een ontwikkelingsgebied zijn.
Verdichting was volgens mij niet meer aan de orde, ze wouden de Randstad namelijk ook groen houden.
Op zo een manier moet je nou nooit een stad bouwen, en zo gaat Almere gelukkig ook niet worden.Van mij part plemp je alles vol met Vinex in en rond Almere, ik hoef er gelukkig toch niet dagelijk naar te kijken.
In een mooi vormgegeven dijk hoeft het autoverkeer ook niet zo zichtbaar te zijn. Een soort ^-^ dijk door het IJmeer had ik in gedachten. Vanaf de Waddenzee zie je het verkeer op de afsluitdijk ook niet. Alleen de weg door Waterland gaat lastig worden. In het zicht is volgens mij niet bespreekbaar. Als tunnel veel te duur, in het kader daar ging dit als betaalbaar alternatief op de brug. Als landtunnel zoals ze de A2 in Utrecht nu aanleggen is misschien een goede optie. Er lopen tenslotte genoeg dijklichamen door Waterland, net alsof het erbij hoort.@ cymen, Ik kan niet anders dan het eens zijn met jou. Dat er wat aan het ijmeer gedaan moet worden staat vast. Zeker als we ons aan de natura2000 of wat dan ook willen houden dan moet er wat aan de kwaliteit gedaan worden van het water daar. De algenvorming word steeds erger en straks leeft er helemaal niks meer in het ijmeer en is het 1 grote stinkende algenput. Go ijmeervrij, ahum. Een miljardenverslindende brug is mijns insziens ook niet helemaal nodig. Een iconische dijk met een korte, hoge brug moet, alleen moet er dan wel naar gekeken worden hoe wat en waar met oog op het verbeteren van de waterkwaliteit. Hierbij zou je deze dijk bijvoorbeeld als scheiding kunnen laten werken tussen natuurgebieden in het markermeer, en stedelijk gebied in het ijmeer. Zo kun je idd voor hetzelfde geld als een knetter dure brug iets met veel meer impact realiseren. En zetten we Nederland-polderland weer op de kaart.
Hij hoeft niet per se door Waterland. Veel alternatieven gaan uit van een aansluiting op IJburg. Dan ben je veel sneller in bewoond gebied vanuit Almere en dan is het aanleggen van een metro ook direct een veel realistischer optie. De weg zou dan geen snelweg worden maar puur een regionale weg voor verkeer tussen Amsterdam en Almere.In een mooi vormgegeven dijk hoeft het autoverkeer ook niet zo zichtbaar te zijn. Een soort ^-^ dijk door het IJmeer had ik in gedachten. Vanaf de Waddenzee zie je het verkeer op de afsluitdijk ook niet. Alleen de weg door Waterland gaat lastig worden. In het zicht is volgens mij niet bespreekbaar. Als tunnel veel te duur, in het kader daar ging dit als betaalbaar alternatief op de brug. Als landtunnel zoals ze de A2 in Utrecht nu aanleggen is misschien een goede optie. Er lopen tenslotte genoeg dijklichamen door Waterland, net alsof het erbij hoort.
De brug naar IJburg is de enige onderzochte variant! Een weg naar Noord is nooit officieel onderzocht.Hij hoeft niet per se door Waterland. Veel alternatieven gaan uit van een aansluiting op IJburg. Dan ben je veel sneller in bewoond gebied vanuit Almere en dan is het aanleggen van een metro ook direct een veel realistischer optie. De weg zou dan geen snelweg worden maar puur een regionale weg voor verkeer tussen Amsterdam en Almere.
Dat is naar mijn mening ook de beste optie. Wanneer Almere buitendijks gaat bouwen zoals in de plannen wordt beschreven dan zit er nog maar 4-5 Km tussen Almere en Amsterdam. Die afstand is met een metro prima te overbruggen. Ter vergelijk: tussen London Heathrow en de tweede halte van de underground zit 4.6 Km hemelsbreed. Binnen Londen zijn de afstanden vergelijkbaar of vaak ook kleiner dan in Amsterdam.
Maar tramlijn 26 is helemaal niet geschikt voor metro's!Zelf ben ik niet zo bedreven in het tekenen van metroplattegronden op de pc, maar ik zie een lijnnennet voor me, bestaand uit het huidige ontvlochten inclusief de N/Z, waarin een nieuwe lijn uit Almere via IJburg naar Centraal (de huidige route van IJtram 26) kan worden toegevoegd, die via Prinsengracht en Overtoom of Jacob van Lennepkanaal zijn weg vervolgt als de ooit gewenste Westlijn naar Osdorp en Schiphol.
orden, richting Purmerend, hoewel dat nog verre toekomstmuziek is.
Die tunnel bij CS is er dus niet meer zoals ik dat begreep. In een stukje van de tunnel gaat bv de Chocoladefabriek zitten. Ook vraag ik mij af of die brug bij IJburg geschikt is tevens. Tevens zit je met het punt dat hij overal ondergronds kan zonder eilanden van de wereld af te sluiten.Klopt maar dat tracé moet relatief eenvoudig om te bouwen zijn... In de eerste IJburgplannen had het ook een metro moeten zijn. Die ruimte, op IJburg al dan niet ondergronds, is er echt nog wel.