SkyscraperCity banner

1 - 20 of 20 Posts

·
Kees
3,292 Posts
Discussion Starter #1
Een ietwat andere versie van de Mooste 150+ van Europa thread. Ik moet nog even over mijn keuze nadenken :)

34,713 Posts
De dom in keulen is ten eerste geen hoogbouw, net zo min als de Euromast dat bijvoorbeeld is. En ten tweede is hij geloof ik 158 meter hoog... (??)

Verder zou ik het zo niet weten wat het voor mij is, er zijn er teveel om goed te kunnen oordelen. (Ook de reden dat ik dat andere topic 150+ deed).

Mooi zijn iig WPC Rotterdam, Achmea Leeuwarden, Japan Center Frankfurt, Pollux Frankfurt, DB turm Berlin en nog een heleboel anderen.

·
Kees
3,292 Posts
Discussion Starter #5
Nemo01 said:
De Fortisbank in Rotterdam (106,9m), ik heb helaas geen plaatje
Hier ga ik in mee. Als de Montevideo helemaal af komt dan de Fortisbank naar de 2e plaats verschuiven (afgezien de M)

34,713 Posts
Fortis Bank Blaak of de Fortis Coolsingel? De 2e kan ik me nog iets bij voorstellen, maar die aan de blaak heeft, zeker van dichtbij maar een goedkope gevel met een printje op kunststof, die nu na 9 jaar er al behoorlijk smerig uit gaat zien. Afgezien van de zuidgevel vind ik het ook niet zo'n spetterende vorm. Vanaf de Coolsingel ziet hij er zelfs uit als een lompe dikzak, meer een soort flat.

Maar goed, smaken verschillen. :)

·
Bas
13,750 Posts
Kölner Dom

De dom van Keulen is wel hoogbouw, wat is dan volgens de wetenschappers hier op het forum hoogbouw...? Beide torens zijn 144 meter hoog en aan de basis 40 bij 40 meter. De Milenniumtoren in Rotterdam heeft ongeveer dezelfde afmetingen, ook een prachtig gebouw.

34,713 Posts
Kerken, uitkijktorens, masten en bruggen tellen niet mee als hoogbouw. Iig niet onder de naam Wolkenkrabber of skyscraper. Gedachte hierachter is dat het een gebouw moet zijn met een gebruikswaarde, dus met verdiepingen met kantoren, woningen, hotel, school enz.

Kerktorens hebben behalve de klok dan misschien alleen symbolische waarde. Masten op torens tellen ook niet mee.

Misschien kan iemand anders het nog duidelijker uitleggen.

http://www.emporis.com/en/wm/bu/?id=109563 --> 157 meter.

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Als je alle hoogbouw erbij rekent:

1. België, Antwerpen, Onze-Lieve-Vrouwekathedraal (123m);
2. België, Brugge, Onze-Lieve-Vrouwekerk (122m);
3. Frankrijk, Straatsburg, Onze-Lieve-Vrouwekathedraal (142m);

En zonder kerken:

1. België, Brussel, Justitiepaleis;
2. Nederland, Rotterdam, Millenniumtoren;
3. Nederland, Rotterdam, Hoge Heren.
(Hm k weet er precies nie veel van die categorie)

·
Jazzadelic chill
1,716 Posts
ik zit nog in dubio.
die 2 schuine torens in madrid vind ik erg mooi maar ook de belgacom torens vind ik mooi. die laatste vooral ook om de locatie.
de 3e in mijn lijst zal milenium rtd zijn dit vanwege uiterlijk en omdat ik hem meede heb gebouwd. intern dan. :cheers:

·
Banned
6,813 Posts
en over een paar jaar is het waarschijnlijk: the Red apple, in mijn ogen het mooiste project in Rotterdam tot nu toe, wat van start gaat!

·
-
3,506 Posts
Torre Agbar, als hij tenminste 144 meter hoog is.

Maar de echte topper vind ik de Grande Arche in Parijs, 110 m:

1 - 20 of 20 Posts