Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 31 Posts
35,036 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Naar aanleiding van de discussie bij de Frankfurt foto's. Wat vind jij de mooiste wolkenkrabber (150m+) van Europa? Post liefst ook een foto als die er nog niet staat, of als je een mooiere hebt dan die er al staan.

Mijn #1 is de Maintower:

Mooie vorm, mooie kleur, mooie slankte/hoogte en mooie plek.

#2 voor mij is Commerzbank:

En deze post ik omdat ik ook #3 wil laten zien, die is namelijk minder bekend maar wel erg mooi. The Warsaw Trade Tower:

:cheers:

·
De hoogte in...
1,516 Posts
Oei moeilijke keuze.

Ben niet zo'n fan van spiegelwanden... Wil graag zien hoeveel etages een pand heeft. Dus misschien nr-3, al heb ik in Frankfurt nog andere erg fraaie hoogbouw gezien: Messeturm (256 m) en Westend Strasse (208 m), die komen duidelijk boven de getoonde foto's.

·
kejje nagaan!
5,074 Posts
Bij mij is het een Strijd der *****'s. :)

En dan wint de Torre Agbar in Barcelona het met een fotofinish van de Swiss Re...

(foto's van internet gegoogled...)

De Torre Agbar bestond nog niet toen ik in de zomer van 2000 in Barcelona was, de Swiss Re toren hoop ik deze zomer of najaar van dichtbij te zien.

·
robkaper.nl
5,971 Posts
1. HSBC op Canary Wharf voor mij. Strak en recht, maar als je er in een hoek van 45 graden naast staat juist heerlijk glad en diagonaal. Waanzinnig lijnenspel. Zal de foto die ik omschrijf wel eens posten, maar die staat niet hier op de laptop nu.

2. Commerzbank

3. Swiss RE

·
...
3,441 Posts
Mojito said:
Bij mij is het een Strijd der *****'s. :)

En dan wint de Torre Agbar in Barcelona het met een fotofinish van de Swiss Re....
Torre Agbar is inderdaad supermooi, maar helaas geen 150m+ er, net een paar meter te laag.

Mijn favoriet van Barcelona is nog steeds deze:

De palmboom maakt het plaatje af. ;)

1 - 20 of 31 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.