SkyscraperCity Forum banner

Moskou - Park Pobedy (Victory Park) - 23x

1770 Views 5 Replies 6 Participants Last post by  SkyBox036
23
Park Pobedy is een monument ter nagedachtenis aan de Great Patriotic War, oftewel de Tweede Wereldoorlog. Het is een enorm complex met een 142 hoge obelisk, waarvan iedere 10 centimeter een dag van de oorlog symboliseert. Erachter staat een museum met veel materiaal uit en over de Tweede Wereldoorlog, uiteraard vanuit Russisch perspectief. Ik moet het museum nog bezoeken, want het schijnt erg de moeite waard te zijn. Het was alleen te mooi weer om naar binnen te gaan.

Verder bestaat het monument uit een gigantisch plein (het blijft Rusland) met veel fonteinen en mooie uitzichten.

Detail: je komt er met de metro, met de Arbatsko-Pokrovskaya-lijn (lijn 3, donkerblauw) en stapt uit op halte Park Pobedy. Dit is het diepst gelegen metrostation in Moskou op een diepte van 97 meter. De roltrappen zijn, met 126 meter en 740 treden, de langste van Europa. Een ritje naar boven duurt gemiddeld zo’n drie minuten...

Enjoy!

1. Overzicht richting metrohalte Park Pobedy

2. Overzicht richting monument

3. Fonteinen te over

4.

5.

6. De obelisk

7.

8. Schoolklasje op excursie

9.

10. Redelijk bijzondere gevel

11. Nogal ingezoomed

12. Met zicht op Moskow City

13.

14. De universiteit (heel ver weg en heel erg ingezoomed)

15. Zou het wel veilig zijn?

16.

17. Schoonmaakwerkzaamheden voor bevrijdingsdag (op 9 mei)

18. Lentekriebels?

19.

20. De kleuren van de bevrijding (rood en geel)

21.

22. Bonus

23. Idem
See less See more
1 - 6 of 6 Posts
Het blijft een fascinerende stad, welke hoek je ook ziet. Zou er graag eens naar toe willen. :)
Mooie serie, fascinerend is idd. het juiste woord voor Moskou.
Fascinerend én erg ondergewaardeerde stad, staat al jaren op mijn lijstje
Ze weten wel hoe ze een monument moeten bouwen daar zeg... ongelofelijk!
Erg mooie serie van een inderdaad ondergewaardeerde stad. De stad heeft natuurlijk ook zijn mindere kanten, maar ook mooie, en die heb je mooi vastgelegd:) Moskou staat over een paar jaar ook op mijn verlanglijstje ( dan is dat cluster af en ook de Russia tower :D )
Favo's :
4, 9 en 22+23 natuurlijk ;)
1 - 6 of 6 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.