SkyscraperCity banner
1 - 15 of 15 Posts

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Woensdag 10 mei was de UEFA Cup finale in Eindhoven tussen het Engelse Middlesbrough
en het Spaanse Sevilla. Ik was erbij, en maakte deze sfeerimpressie van deze warme,
bijzonder sfeervolle en gemoedelijke strijd om de felbegeerde beker.

Reacties zijn natuurlijk welkom!

1 / Vestedatoren & fans

2 / De Markt was het ‘Fan Square’ van Sevilla. Beide teams kregen een eigen plein aangewezen, zodat ze voor de wedstrijd
konden genieten van een programma wat speciaal op maat gemaakt was. Op de Markt dus veel Spaanse muziek en op het
grote scherm waren de hoogtepunten en de ‘Road to Eindhoven’ van Sevilla FC te zien.

LS EXCLUSIVE VIDEO BONUS!
Klik hier om een video te zien die ik gemaakt heb van het feest van Sevilla op hun Fan Square, de Markt. Vergeet vooral
niet het geluid aan te zetten om de Spaanse muziek te horen!
Tip: venster moet je klein maken, anders blijft er niets van de kwaliteit over.

3 / Richting Stratumseind, waar de Engelse supporters zich bevonden

4 / Human Chaos

5 / ‘Now we will squash Sevilla’. In deze kroeg was ook de BBC Radio neergestreken om uitzendingen te doen.

6 / Boro Mobiel

7 / Nogmaals de Boromobiel die belaagd wordt door Engelse fans.

8 / TV reporters

9 / Stadhuisplein, Fan Square van Middlesbrough

Klik hier om een video te zien die ik gemaakt heb van het feest van Middlesbrough op hun Fan Square, het Stadhuisplein.
Vergeet niet het geluid aan te zetten!

10 / Tijd voor meer blauw geel op straat!

11 / Op weg naar het stadion

12 / In het zonnetje!

13 / Regent & fans

14 / Stadion

15 / Nogmaals het stadion. Rechts zie je een ambulance die was gekomen omdat een dronken Engelsman niet meer op zijn benen
kon blijven staan en zo op de stoeprand beland was.

16 / Noordtribune

17 / Sevilla supporters wachten voor de ingang

18 / Nogmaals de Noordtribune, nu de andere kant op gekeken

19 / Mediapark Eindhoven

20 / Stadion

21 / Ultieme mediterrane sfeer: strakblauwe lucht, vlaggen, supporters, bier, en natuurlijk het kerkje wat ook mee helpt, voor het oog.

22 / Zuid-West hoek van het stadion met een supporter

23 / Keeper wordt ingespeeld

Klik hier om een video te zien die ik gemaakt heb tijdens de warming-up van de beiden teams. Vergeet niet het geluid aan te zetten!

24 / Middlesbrough fans zaten deels op de Oosttribune

25 /

26 / Dak & fans

27 /

28 / Sevilla fans

29 / Openingsceremonie

Klik hier om een video te zien die ik gemaakt heb bij opkomst van de spelers.
Vergeet wederom niet om het geluid aan te zetten!

30 / … en na de wedstrijd. Sevilla won overtuigend met 4-0.
Confetti op het podium, Middlesbrough spelers lopen vast een ronde om de meegereisde supporters te bedanken.

Klik hier om de video te bekijken van het moment dat de beker door Lennart Johansson, de president van de UEFA, wordt uitgereikt aan de
aanvoerder van Sevilla. Vergeet wederom niet om het geluid aan te zetten.

31 / Zuidtribune

32 /

33 / Pano van het stadion, na de wedstrijd. Het is goed te zien dat alle Engelse supporters snel vertrokken zijn (rechts en links op de foto),
maar Sevilla fans nog blijven zitten (midden).

:cheers:

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #4 ·
^ Het was grappig om te zien hoe de Engelsen elke fiets waar een fietsttas aan hing deze gebruikte als afvalbak. Allemaal! Er was geen fietstas meer veilig. :)

·
arnhmember
1,490 Posts
Leuke en mooie serie, niet bepaald alledaags! Foto's 4, 11, 13, 22 en 26 zijn mijn favorieten. Foto 18 is verkeerd bewerkt, of verkeerd opgeslagen denk ik?

·
UP's and Downsss
2,182 Posts
Hele mooie serie! Je hebt er weer eens flink wat werk van gemaakt, grappig om er wat filmpjes bij te plaatsen :) De omstandigheden waren perfekt om foto's te maken; veel zon en daardoor ook veel schaduw en dat in combinatie met rood ,wit prachtig. Om die reden vind ik foto 1 ook zo mooi. :)

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #8 ·
@ Vloepkleedje: wat is er dan mis mee? :?

Bedankt voor de reacties tot nu toe! :cheers:

·
arnhmember
1,490 Posts
Tja, nu ik deze topic opnieuw laad zie ik niets verkeerds meer aan die foto. Vanochtend zat er zo'n typische streep doorheen, wat je vroeger ook wel eens had als je bijvoorbeeld een foto van een slecht geformatteerde diskette afhaalde. Maar goed, nu is het weg, misschien was ik nog ochtenddronken.

·
德明
5,413 Posts
Suuuper mooi! Ik krijg opnieuw heimwee! Echt geweldige foto's! Misschien zijn we elkaar die dag nog wel ergens gekruist, want op elke plek op jouw foto's heb ik ook wel zo ongeveer gestaan. En volgens mij, maar weet het niet zeker, liep ik tijdens je filmpje op het 'boroplein' voor het podium langs, maar het kan natuurlijk zijn dat ze dat nummer vaker die dag hebbe gedraaid. Heb je een paar minuten daarvoor ook de Kaiser Chiefs gehoord? Dat was ook kicke man! ;)

:cheers2:

Wat wel gaaf is, een vriend van mij is aangenomen als cameraman bij Cinevideogroep (foto 19). Zou leuk zijn als hij iets kan regelen voor een dergelijk evenement om achter de schermen te mogen kijken. :)

·
hemelschraper
2,022 Posts
#1, 4, 13, 22 & 29!

Het ziet er uit alsof ik een mooi feestje gemist heb.

·
No Worries
908 Posts
:applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: :applause: duidelijk!

1 - 15 of 15 Posts