Skyscraper City Forum banner
1 - 15 of 15 Posts

·
Ah Goin Ma?
93 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Deutsches Museum

From the top of the museum you can enjoy a great view over Munich

Olympic Stadion

The 291m high "Olympiaturm" which is Munich's tallest structure

Uptown Munich which is Munich's tallest Skyscraper at 146m

View over the City from the observation deck

Uptown Munich again

BMW Headquarters

olympic village 1972

olympic stadium from above

Sunset

I hope you enjoy it :cheers:

·
Ah Goin Ma?
93 Posts
Discussion Starter · #6 ·
well but what did you expect of your hometown?
Munich has no real skyline with skyscrapers at all and i just took some photos of the modern Munich not of its churches and old buildings even if they appear somewhere on some pics :)

·
Registered
318 Posts
well but what did you expect of your hometown?
Munich has no real skyline with skyscrapers at all and i just took some photos of the modern Munich not of its churches and old buildings even if they appear somewhere on some pics :)
well...i expected a skyline as modern and stylish as frankfurts! at least....(ist das zuviel verlangt?)
NO!...but you have to admit that you missed out some of the important modern buildings (olympiapark isnt too modern i mean)....anyway..and apart from that...its just that i´ve just returned from a bike-trip through munich with a friend from madrid, and we both had to notice that munich is a beautiful city (and how he said: with a lot of varieties in its architecture...(i´m not too sure for that))...but your pictures dont really show anything of that. of the beauty and variety i mean.
unfortunately i´m too clumsy to post pics by myself. :)

·
Ah Goin Ma?
93 Posts
Discussion Starter · #10 · (Edited)
ich post jetzt einfach mal auf Deutsch
ich war zum letzt Woche zum ersten mal in München und war total begeistert.Wollte nur ausdrücken das die Bilder die ich gemacht habe das modernere München zeigen das ich am ersten Tag kennen gelernt habe. Allianz Arena war am 2ten Tag.Da mein Akku am 2ten Tag an welchem ich auch in der Altstadt war, leer war kann ich leider nur noch mit Handybildern dienen. Natürlich gibts noch Bilder von der nächtlichen Tour durchs schöne München aber da es hier um Architektur und nicht um Bier geht will ich die euch mal vorenthalten :)
Dass für einen Münchner die Bilder seiner Stadt die er täglich sieht nicht mehr so spektakulär wirken ist doch klar, oder? Hier geht es auch eher darum den Leuten von weiterweg Einblicke in eine fremde Stadt zu geben..

·
Ah Goin Ma?
93 Posts
Discussion Starter · #13 ·
^^ thx, indeed nice pictures :)

some other pictures i shot, but this time with my mobile phone..

·
Registered
318 Posts
ich post jetzt einfach mal auf Deutsch
ich war zum letzt Woche zum ersten mal in München und war total begeistert.Wollte nur ausdrücken das die Bilder die ich gemacht habe das modernere München zeigen das ich am ersten Tag kennen gelernt habe. Allianz Arena war am 2ten Tag.Da mein Akku am 2ten Tag an welchem ich auch in der Altstadt war, leer war kann ich leider nur noch mit Handybildern dienen. Natürlich gibts noch Bilder von der nächtlichen Tour durchs schöne München aber da es hier um Architektur und nicht um Bier geht will ich die euch mal vorenthalten :)
Dass für einen Münchner die Bilder seiner Stadt die er täglich sieht nicht mehr so spektakulär wirken ist doch klar, oder? Hier geht es auch eher darum den Leuten von weiterweg Einblicke in eine fremde Stadt zu geben..
No need for a justification ;) its nice that you shared your pics anyway...
ich hoffe du hattest eine schöne zeit hier
MÜNCHEN LIEBT DICH ;) MUNICH LOVES YOU
(wenn du lust hast kannst du mir deine e-mail geben dann schick ich dir ein paar bilder von mir wie ich münchen sehe...nur ein vorschlag :) (wie gesagt. keine ahnung wie man die hier postet..bin ein computerkrüppel)

1 - 15 of 15 Posts