SkyscraperCity Forum banner

Nóg een woontoren Groningen (17 verdiepingen)

4420 Views 37 Replies 10 Participants Last post by  bobdebouwer
Welja. Na enig speurwerk heb ik weer een nieuw project gevonden! Houd het nu nooit een keertje op? 17 verdiepingen minimaal! Helaas waren er nóg geen plaatjes beschikbaar....

Voor verdere informatie: Laten we daar voor de verandering eens een spelletje van maken!!!! Wie weet als eerste over welk nieuwe project ik het heb?

Suc6 jongens!

(Hint 1: niet zo gek ver van het station)

Moet nog een prijs verrzinnen

Jemig, groningen wordt 1 groot midrise paradijs!
1 - 20 of 38 Posts
Ehm, de Wilhelmina toren? Of Prins Hendriktoren?
Hoeiiiii...bijna :) Ben bang dat het iets meer moeite kost.
Internet is TE groot voor zo'n vaag raadseltje.. Ik gok/zoek niet meer
Ik was op zoek naar plaatjes van het nieuwe Martini Ziekenhuis. Kom ik op de site van ingenieursbureau Wassenaar terecht. Zie ik onder het hoofdstukje "woningbouw" het Dinkelpark Groningen staan. Woontoren in de Rivierenbuurt (17 verdiepingen). Dat moet hem zijn!

Check de Dinkelstraat op locatienet
DARULEZ heeft GEWONNENNNNN!!!!! Ik had m al eerder gespot en wilde ff wachten met posten tot er afbeeldingen bij zouden staan. Maarja, kon het niet laten.

Hetis een mooie locatie, vlak naast de rivierenstede en het station. Lekker centraal. Wel een vreemde uitleg. Woontoren met 17 bouwlagen en 5 lagen appartementen....(?????)

Nijestee is er bij betrokken en De Zwarte Hond architecten...(belooft veel goeds)
Nu maar hopen dat ze écht spoedig een foto plaatsen zoals ze beweren op de site.
Eisso said:
DARULEZ heeft GEWONNENNNNN!!!!! Ik had m al eerder gespot en wilde ff wachten met posten tot er afbeeldingen bij zouden staan. Maarja, kon het niet laten.

Hetis een mooie locatie, vlak naast de rivierenstede en het station. Lekker centraal. Wel een vreemde uitleg. Woontoren met 17 bouwlagen en 5 lagen appartementen....(?????)

Nijestee is er bij betrokken en De Zwarte Hond architecten...(belooft veel goeds)
Nu maar hopen dat ze écht spoedig een foto plaatsen zoals ze beweren op de site.
Zat ik toch in de goede buurt te zoeken. Zowel de site van Nijestee als van De Zwarte Hond bezocht.

Gefeliciteerd met je prijs Darulez :booze:
He? Maar dat is bijna recht op de plek waar mijn school nu staat! Of... er ligt wel terrein braak naast mijn school achter de bebouwing aan de straat. Ik zal het even proberen uit te leggen aan de hand van een kaart.

Rode stip: Hier staat Rivierenstede, aardig nieuwe flat van 10 verdiepingen hoog met een geslaagde plint :) Bij de marker zie je de Dinkelstraat, en daaronder ligt het Dinkelpark. Op de gele stip zie je een, niet aan de straat liggend, braak liggend terein. Is eerst een parkeerplaats geweest, maar is nu al tijden in handen van Nijestee. Ik denk dus dat ze deze locatie bedoelen.
Even voor de duidelijkheid. De witte lijnen zijn gewoon wegen, maar de lichtblauwe, zoals het Fongerspad, zijn wandelpaden en dus niet begaanbaar voor auto's.
See less See more
@ Bob: Is het niet de oude GADO locatie? Of misschien dat ze die verouderde ouder-woningen slopen? Ik heb er ook in de buurt op school gezeten by the way (Vrije school) en zat regelmatig te chillen in dat parkje!
Parkje zit naast het 'GADO' gebouw. Het lijkt me dat het park wel blijft bestaan (buurtprotesten, weinig groen in de buurt blablabla, dus dat gaat niet weg) GADO complex (nu volgens mij een overdekt skatepark) lijkt me idd de plek waar de 'toren' geplaatst kan worden.

Kunnen de bewoners alvast wennen aan hoogbouw in de omgeving. Zal er minder weerstand komen tegen de Emmatoren :D
Aan de Dinkelstraat staan voornamelijk na-oorlogse appartementen van ongeveer 2 verdiepingen in nog een redelijke staat, ik denk dus dat ze dat met onkruid overwoekerd pleintje (oude skatebaan, GADO locatie?) willen gaan bebouwen. Ik kan me herinneren dat dat gebied is afgesloten met een hek met een bordje van Nijestee erop...
Nu al wel plaatjes bekend bij iemand?
Zo snel gaat dat ook niet denk ik... hier gaat nog wel een half jaartje overheen denk ik. Net zoals bij de IBG torens, er is al dik een jaar bekend dat ze plat gaan en hoeveel geld er klaar ligt voor nieuwbouw, maar ze hebben nog steeds geen architect. De haast is nog niet zó groot denk ik...
Bij mij wel Bob ;)

Maar goed, ik wacht nog wel even geduldig af.
1 - 20 of 38 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.