Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 21 Posts

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Het is geen toeval dat mijn serie verdacht veel lijkt op deze, omdat we afgelopen week er samen op uit zijn getrokken om eens wat andere kanten van Eindhoven op de gevoelige plaat te zetten. En rond zeulen met statief doe je ook liever niet alleen in 'de meest criminele stad van Nederland' (bron: AD). Omdat 't me niet tegen is gevallen hoop ik vaker met dit soort series te komen. Vandaar ook 'Naargeestig Eindhoven I', hopend op een deel II, later...

Op speciaal verzoek nu blijvend in kB's verlaagd!

1 / Achterkant van het Augustinianum, Vestedatoren op de achtergrond. Het begint langzaam donker te worden.

2 / Eindhovens grootste 'rivier' de Dommel stroomt gestaag. Nu bevinden we ons op de rand van het centrum. De straat in de achtergrond loopt door naar Stratum, aan de rechterkant van de brug begint het Stratumseind. In de achtergrond...

3 / ... het Van Abbemuseum, een van 's lands grootste en 'beste' musea voor moderne kunst. De pispaal is een bonus.

4 / Europa's kleinste overdekte brug, volgens het museum. Nu gesloten, maar biedt overdag toegang tot het museumcafé.

5 / 'Achterkant' van Stratumseind.

6 / De in november geplaatste nieuwe Dommelbrug kent een niet al te fijne start. Tientallen glasplaten zijn gesneuveld en wanneer je ook komt, altijd zijn er wel een paar platen uit. Tegenwoordig wordt de brug bewaakt met beveiligers, totdat camera's geplaatst worden. Jammer...

7 / Een mooi grintpad loopt over de brug heen. Op de achtergrond (voor de kenners) het stadhuis.

8 / Een nog 'in aanbouw' zijnde stukje Dommeltuin, tegen het stadhuis aan.

9 / Terug op station Eindhoven. Hier zoeft de stoptrein Deurne weg.

10 / Hoe verder je het perron afloopt, des te deprimerender wordt de omgeving. Waarom dit soort 'hutjes' er nog staan is mij een raadsel.

11 / Gelukkig wordt je buiten opgevrolijkt door de Kennedytoren.

12 / Deze kant van het station is overduidelijk veel meer verwaarloosd dan de andere, westkant.

13 / IC Maastricht 23:32

14 / Het centrale busstation van Eindhoven. Let ook even op het knipperlicht van de afdraaiende bus mensen. ;)

Commentaar is welkom! :cheers1: Leuk zou ook zijn om de verschillen met WSS's serie aan te kaarten.

·
Urbanist
3,289 Posts
Netjes Effes :) Het heeft even geduurd, maar het is een waardevolle aanvulling. Favo's 3,5,7,9 en 14

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #3 ·
^ Normaal duurt 't langer voordat ik een serie plaats, maar ik werd door een niet nader te noemen persoon zwáár onder druk gezet! :D

·
Registered
1,219 Posts
Wow erg mooie serie. Stuk voor stuk prachtplaten.
Lopen er echt de hele nacht door bewakers rond bij de nieuwe Dommelbrug? Ik kom er niet zo vaak 's avonds, dus het was mij nog niet opgevallen. Echt te gek voor woorden dat zoiets nodig is. :eek:hno:
Ik verheug me op nieuwe series!

·
Registered
4,042 Posts
Mooie serie. Goed gebruikt gemaakt van verschillende lichtbronnen. Ik ga bij deze serie haast denken dat Eindhoven niet veel drukker is dan Franeker. ;)

Op speciaal verzoek nu blijvend in kB's verlaagd!.
Dat zie ik. Sommigen zijn nog redelijk aan de grote kant, maar aangezien er wat minder foto's geplaatst zijn dan de vorige keer gaat het openen nu zonder problemen.

Commentaar is welkom! Leuk zou ook zijn om de verschillen met WSS's serie aan te kaarten.
Bij deze serie is betere verkleiningssoftware gebruikt.

·
The only way is up
87,252 Posts
Zo naargeestig vind ik ze niet 3 en 4 hebben mooie kleuren. :)
6 is ook wel apart, het lijkt net sneeuw.

Grind op een brug met glaspanelen, dat is er ook bijna om vragen.. :eek:hno:

·
Registered
20 Posts
Mooie serie. Goed gebruikt gemaakt van verschillende lichtbronnen. Ik ga bij deze serie haast denken dat Eindhoven niet veel drukker is dan Franeker. ;)QUOTE]

Hoho, we spreken hier op het forum wel met waardering over Franeker he! :gunz: ;) Ik heb onlangs foto's genomen van de historische binnenstad, zodra ik tijd heb zal ik ze posten.

Boeiende serie! Beschamend dat de brug over de Dommel 'beveiliging' nodig heeft.:( Altijd verbaas ik me weer over het station van Eindhoven, het gebouw zelf is typisch Eindhovens, en wat mij betreft ook erg fraai. Maar de achterliggende perons, en dan met name het dak zou van mij zo snel mogelijk vervangen mogen worden. Momenteel is het Eindhoven ontwaardig!

·
Registered
4,042 Posts
[offtopic]
Hoho, we spreken hier op het forum wel met waardering over Franeker he! :gunz: ;) Ik heb onlangs foto's genomen van de historische binnenstad, zodra ik tijd heb zal ik ze posten.
hehe. Meteen op de kast, terwijl het juist een positieve opmerking was. ;) Ben benieuwd naar je foto's.

[/offtopic]

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Dank voor het commentaar allen! :cheers1:

Lopen er echt de hele nacht door bewakers rond bij de nieuwe Dommelbrug?
Ik had 't in de krant gelezen en ja, er stond zowaar een mannetje met de bekende 'V' op z'n shirt vanaf een soort van balkon onderaan de GGD Toren te loeren naar deze brug. Na een tijdje liep 'ie een rondje om dat gebouw heen, dus ik denk dat ze de beveiligers van de gemeentelijke gebouwen aan het Stadhuisplein de opdracht hebben gegeven 'ns wat vaker stil te staan bij die brug dan dat ze er werkelijk een dagtaak aan hebben.

Roeltjuh said:
Bij foto 6 lijkt er wel een geestverschijning op de brug te staan.
Hehe, leuk spul, die lange sluitertijd. ;)

Ramses said:
Ik ga bij deze serie haast denken dat Eindhoven niet veel drukker is dan Franeker. ;)
Haha ja, dat is toch wel een nadeel van nachtfotografie hoor! Met lange sluitertijden krijg je lopende/fietsende mensen niet meer in beeld. Dus dan moet je, zoals ik hier probeer, de sfeer meer op de omgeving leggen. Dát lukt dan natuurlijk wel beter in de nacht.

Michel.Mattijs said:
Momenteel is het Eindhoven ontwaardig!
Absoluut! Gelukkig zijn de perrons aan de kant van de trappen en aan de westkant buiten wel in een redelijk goeie staat. Het is echt een wereld van verschil met de oostkant.

·
Banned
3,985 Posts
Ik vind het een mooie serie maar ik vind er niets naargeestigs aan. De serie Naargeestig Nieuwgein van enige tijd terug gemaakt door Vloepkleedje straalde dat toch een stuk meer uit. Favo's 1, 4 en 11 :)

·
Registered
5,413 Posts
Leuke serie! De foto's zijn wel wat donker. Het beste kun je de foto's dan bekijken door in de ruimte waar je zit het zo donker mogelijk te maken, dan zie je echt veel meer dan daarvoor en komen de foto's veel beter tot zijn recht.

Favo = #1 :)

·
hemelschraper
2,025 Posts
Sfeervolle platen, maar het valt (inderdaad) wel mee met de naargeestigheid. Favo's 1, 11 en 13.

·
UP's and Downsss
2,204 Posts
Mooie platen! :) Het station is idd naargeestig, vooral de perrons :eek:hno: maar daar gaat gelukkig verandering in komen..het hele stationsgebied gaat trouwens op de schop :banana:

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Discussion Starter · #20 ·
Bedankt voor de reacties! Hm ja, misschien is het niet zo naargeestig. Ik moet maar eens troosteloze wijken als de Achtse Barrier, waar ik zelf woon, vastleggen. Dát is pas naargeestig. :)

1 - 20 of 21 Posts