SkyscraperCity banner
1 - 20 of 21 Posts

·
Registered
Joined
·
3,982 Posts
Discussion Starter · #1 ·
w ktorym rcube zamierza "kupic" aparat :crazy2:

Zeby bylo ciekawiej, nie wydam na to ani zlotowki. Moj stary akurat napalil sie na cyfraka i postanowil kupic sobie ( nie mi ) jakas cyfre. Wiec w pewnym sensie to bedzie jego cyfra :( ale mysle ze pozwoli mi troche nim pofocic :D

Cena to..... waha sie miedzy 800 a 1300 :) (nie liczac akcesoriow).

Co polecacie za ta cene ? Staremu sie nie podobaja kompakty ala lustrzanki (s5500, czy tez aparaty w styli Z). Chyba go nie przekonuje duzy zoom. Jako ze jest laikiem^2 (ja jestem tylko laik ) strasznie sie slini na ilosc pikseli :crazy2: Kurcze nawet za te 1200 upatrzylem jakis markowy (nazwy nie pamietam) jakis fotosprzet z 6 czy tam 7 mln pikseli :D Ale nie o to przeciez chodzi.

Stary ma teraz na oku rozsadny aparacik - Canon a95 :) Ale wiecie on i ja jestem laikiem. Przekonuje go w tym aparacie bajer w postaci obrotowego wyswietlacza (w sumie jest to niezly bajer i nawet przydatny) Czy wykorzystamy reszta zalet tego cacka ? A moze lepiej kupic a510 ("tylko" 3 mln pikseli ? O a 520 nie mysle (za durze szumy).
Wiadomo lepsze a95 ale w a510 mamy jasniejszy (jesli sie myle poprawcie mnie) obiektyw porownujac oba przy zoomie x3. W a510 "nawet" mamy czterokrotny zoom ;)
A moze cos u konkurencji ? Jakas Minolta z serii E ? Nikon jakis ?
Stary bedzie sie tylko poruszal w obrebie trybu auto+ewentualnie gotowe temaciki. Ja nie wiem natomiast :>

Co radzicie ? Sorka za rozspiske :D Zakup tylko w fotojokerze, nie pytajcie dlaczego, wczesniej planowal kupic w Mediamarkt :(
 

·
Registered
Joined
·
3,982 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Dzieki za kontsruktywna odpowiedz :D Im wiecej takich tym bede wiedzial wiecej :D
 

·
Registered
Joined
·
568 Posts
Nie wiem. Nie jestem wtym zadnym ekspertem. Ja mam Sony DSCP200 i jestem strasznie z niego zadowolony. Mysle ze aparat to wazna sprawa ale nie aparat decyduje o jakosci zdjec. Jesli nie bedziesz drukowal wielkich zdjec to sredniej jakosciu aparat jest ok. Dobre zdjecia to 80% dobry fotograf i 20% sprzet. nawet z super $10 tys super DSLRem kompoletne beztalencie nie zrobi super zdjecia, a dobry fotograf zrobi fajne zdjecia nawet slabym aparatem.
 

·
Registered
Joined
·
568 Posts
Dodam ze bardzo mi sie podoba ze moj aparat jest malutki. Doslownie wkladam sobie do kieszeni, i wyciagam jak widze cos ladnego. Nie chce mi sie nosic wielkiego i ciezkiego aparatu z dlugim obiektywem. Moze gdybym byl profesjonalista i na tym zarabial, to traktowalbym to wszystko inaczej i bardziej na serio ale jestem tylko amatorem. A jak nie robie zdjec to aparacik mam w kieszeni i rece wolne i nic mi nie wisi dookola szyi.

Aparat mam maly, a zdjecia robi naprawde dobre.
 

·
Silesia Inferior
Joined
·
918 Posts
ja kupilem do mojego zenita obiektyw 300 mm. To jest rzecz :D To chyba odpowiednik 6 krotnego zoomu, sciaga ladniej. Jak bede kupowal w przyszlosci nowa cyfrowke, to napewno z duzym zoomem. Ostatnio 'polowalem' na jelenie z tym teleobiektywem. Beda extra fotki, jelenie a w tle panorama Swidnicy ;)
 

·
Homo Skyscraperus
Joined
·
22,126 Posts
hmmmm kupi tato cyfrzaka a potem upozorujemy napad na Ciebie... modo cudak wyglada na mafie... cyfrzak bedzie Twoj...

Pamietaj ze najwazniejsza jest obudowa!!! tuning itp.!
 

·
Registered
Joined
·
3,982 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Zero praktycznych porad , nieladnie :p No moze poza Koreanczykiem ale i jego podpowiedzi byly wymijajace :D

Acha - planowany zakup to podobno do konca tego miesiaca :)
 

·
Registered
Joined
·
3,982 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Nie no , planowany zakup w ta sobote a ja nadal nic nie wiem :(

Co wybrac a510 czy a95 ? :D
 

·
Registered
Joined
·
568 Posts
Sony DSC P200 :) Polecam. Jest maly a robi bardzo dobre zdjecia. Nie zauwazylem w nim zadnej wady poza brakiem mozliwosci manualnego ustawienia. No ale nie o to chyba chodzi twojemu staremu, bo wtedy kupowalby DSLR.

Jesli chcesz sprawdzic jakie robi zdjecia to zapraszam do mojej galerii.
 

·
Registered
Joined
·
3,982 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Niestety ten sony jest troche drozszy.... no i nie ma go w fotojokerze. A ojciec sie uparl ze kupi tylko w fotojokerze... (na agito srednio kazdy aparat jest tanszy o jakies ~100 zeta..) :(
 

·
Registered
Joined
·
3,982 Posts
Discussion Starter · #19 ·
Koreanczyk said:
rcube, wytlumacz mi o co ci chodzi w twojej sygnaturce :)

To jest analogia do wypowiedzi Szaranowicza podczas olimpiady w salt lake city :D Komentowal zawody w skokach narciarskich :D I puscil taka gafe: "Korenaczykow jest dwoch ale nie sa bracmi" :D
Gruszki skolei nawiazuja do ludzi z innego forum na ktorym przebywam :D
 

·
Registered
Joined
·
3,982 Posts
Discussion Starter · #20 ·
yy nadal nic nie wiem i nie zapadla decyzja :D Warunek taki by aparat nie przekroczyl 1300 zeta no i zeby nie byl wielgachny (niestety wszystkie zoomiaki odpadaja :cry: )
 
1 - 20 of 21 Posts
Top