SkyscraperCity banner

1 - 14 of 14 Posts

·
kurkemeer
130 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Vrijdag maar weer eens op de fiets gestapt voor een rondje door Leeuwarden

1 Als start cafe Blauwhuis aan de Hoekstersingel

2 Bonefatius toren gezien vanaf de Niewe buren

3 Blik op de Prinsentuin en Westersingel

4 Stokvis en zonen in de Herman Costerstraat

5 Prinsentuin

6 Oldehove en Achmeatoren

7 Oldehove 2x

8

9 Averotoren

10 In het Vosse park

11

12

13 Op weg naar een plaats voor de winter paseert Pia Fota de Hermesbrug en op de achtergrond het gebouw van Vitens

14 Aunt Lilly en de Tornado wachten op betere tijden voor het GGD Fryslan gebouw

15 De Pia Fota is de volgende brug al voorbij en op de achtergrond zien we de Oldehove en iets meer naar rechts de Harmonie

16 Nog een keer de Achmeatoren

17 De markt op het (Z)aailand met op de achtergrond het gerechtsgebouw

18 Andere kant op gezien de nu nog ronde wand van het plein afsluitend gebouw

19 Oude gevangenis de blokhuispoort het poortgebouw

20 Van voor naar achter bezoekerscentrum , sportzaal en dienstvleugel

bonus t.m. foto 25 van open monumentendag in de Blokhuispoort afgelopen September

21 Cellenblok A

22 verbinding tussen cellenblok en recreatie vleugel

23 Recreatiezaal

24 Cellenblok B

25 2e poortgebouw

26 Na deze bonus aangekomen bij het riviertje de Potmarge kijkend in de richting van de Postbank, Averotoren en de Achmeatoren

27 de anderekant op zien we een stukje van de Zuiderplantage en de nieuwbouw op de oude plaats van de Huizumer veilinghallen

28 En als afsluiting Huizum dorp 2x

29

·
Bas
13,618 Posts
Mooie serie, Macca! Zie ik Gerrit op foto 25? Zal eens even navragen. Ons kent ons in dit dorpje Leeuwarden.

Trouwens, ik hoop dat die lelijke drijvende vierkante bak, die gekortwiekte en dus misvormde spits Pia Vota, mooi is doorgevaren naar Dokkum. We hebben hier al een heel scheepskerkhof drijvende te houden in deze wonderbaarlijke stad.

·
Registered
4,042 Posts
Mooie herfstserie! Afgelopen vrijdag was ook een prima dag voor fotografie.

Stond je witbalans trouwens op standje bewolkt tijdens het maken van de foto's?

·
kurkemeer
130 Posts
Discussion Starter #8
bedankt voor de reacties tot nu toe

@ railway stick helaas voor jouw heeft de Pia Vota een vaste ligplaats een de Willemskade z.z.sinds 2007

@ ramses met de witbalans speel ik eigenlijk nooit de camera zet ik bij zonnig weer meestal op de tropenstand , want de standaard instelling geeft een stuk slechtere foto's.
zal even een voorbeeld plaatsen

1 standaard instelling :eek:hno:

2 tropenstand :)

·
Registered
4,042 Posts
@galgenlapper: Een beetje extra kleur doet vaak wonderen bij foto's, maar eerlijk gezegd vind ik die foto met die standaardinstellingen zo slecht nog niet. ;)

·
Registered
3,832 Posts
@galgenlapper: Een beetje extra kleur doet vaak wonderen bij foto's, maar eerlijk gezegd vind ik die foto met die standaardinstellingen zo slecht nog niet. ;)
Die originele foto vind ik wat mooier, misschien om de sfeer die het uitstraalt. De bewerkte foto lijkt qua kleur wat tropischer :)

·
kurkemeer
130 Posts
Discussion Starter #12 (Edited)
^^ De foto's die hier geplaatst zijn op het forum bewerk ik nooit maak gewoon de foto's met een voorkeuze menu van het toestel ,
Standaard is dus de auto instelling van de camera en de tropen stand de instelling die bij zonnig weer de betere foto's met meer kleur en contrast opleveren.
Hier nog een voorbeeld

auto instelling

zonnig weer instelling ( tropenstand )

·
Registered
3,832 Posts
^^ De foto's die hier geplaatst zijn op het forum bewerk ik nooit maak gewoon de foto's met een voorkeuze menu van het toestel ,
Standaard is dus de auto instelling van de camera en de tropen stand de instelling die bij zonnig weer de betere foto's met meer kleur en contrast opleveren.
Hier nog een voorbeeld

auto instelling

zonnig weer instelling ( tropenstand )

Stockholm is altijd mooi, ongeacht kleurveranderingen ^^

1 - 14 of 14 Posts