SkyscraperCity Forum banner
1 - 20 of 4987 Posts

·
Not much
11,090 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hier de eerste serie van Nederlandse Panorama's. Iedereen kent wel die buitenlandse (foto)threads met foto's van skylines, zoals New York, of Chicago. Nu dan ook zo'n serie in Nederland. Alleen is het dan beter als we het over heel Nederland hebben, aangezien 1 voor elke stad een beetje te veel wordt. Dus ik zou zeggen, post! Foto's van jou, of van internet.

Als dit een succes is. Dan is er een mogelijkheid dat er in de toekomst meerdere series komen, zoals Landschap bijvoorbeeld. Geniet van alle foto's, en laten we eens zien wat Nederland allemaal voor moois heeft.

Hier Hoofddorp;
Flickr - Erwyn van der Meer

·
D’r is mor ain Stad!
3,404 Posts
Beetje klein, maar wel de moeite waard vind ik:

skyline van Groningen

Overgens zal de skyline van Groningen er over 3 jaar héél anders uitzien met 1x 96m, 2x 80m, 1x 75m, 1x 70m, 5(?)x 50m en 3x 45m :D

·
Gouda's Glorie
7,903 Posts
Gouda

Deze panorama's zijn alweer een tijdje oud (zomer 2006) en zijn gemaakt van foto's die genomen zijn
door een toekomstige bewoner van de Ronssetoren (50 meter) vanuit de kraan die er toen net stond.
De foto's heb ik aan elkaar gemaakt met autostitch, het is me niet gelukt er 1 panorama van te maken,
dus heb ik er twee van gemaakt.

Scroll --------->

1. Richting het oosten en zuiden. Links de Reeuwijkse plassen, rechts de binnenstad met daarachter
de Krimpenerwaard.

2. De kraan op deze foto is inmiddels alweer afgebouwd en is gebruikt om het zorgcentrum Ronssehof
(11 lagen) op te bouwen. Aan de horizon, ongeveer ter hoogte van de kraan wordt op dit moment aan
het Leliepark (14, 12, 10 lagen) gebouwd. De zon schijnt precies uit de richting van Rotterdam. Dat is
jammer, want anders zou de Rotterdamse skyline erg goed zichtbaar zijn geweest.

·
Derp?
2,212 Posts
Hier zijn een paar Groningen pano's die ik de afgelopen maand heb geschoten. Bij een aantal moeten nog wat schoonheidsfoutjes worden weggepoetst (vooral bomen die niet goed in elkaar overlopen). Komt nog wel...

Anyways, scroll pleaze >>>>>

Westerhavengebied, richting station

Oosterhavengebied

De kop van de Oosterpoort

De kop van de Oosterpoort

·
Not much
11,090 Posts
Discussion Starter · #12 ·
^ XD

Ziet er goed uit! Nog iemand met Eindhoven? Vind ik namelijk wel mooie skyline! En gaat natuurlijk alleen maar beter worden. Het zijn dan wel veel 70m+ en misschien wat 100m maar het ziet er toch goed uit, vooral de plannen in de toekomst. Den Haag ook btw!

·
D’r is mor ain Stad!
3,404 Posts
^^ Inderdaad. Zelfs als Leeuwarden aan de kust zou liggen was het vanaf Ameland nog niet zo duidelijk.

1 - 20 of 4987 Posts