Ben behoorlijk wat keren naar New York geweest, bij deze een aantal foto's van toen. Ik heb ze niet op volgorde gelegd, dus verschillende periodes en verschillende plekken door elkaar heen.
1
2
3
4 Genomen vanaf Far Rockaway (de metro vanaf JFK naar Manhattan) geweldige uitkijkplek en beetje uitwaaien zoals je ziet .
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 (ik kon geen foto vinden van Coney Island zonder mezelf erop (dus welkom)
Vooral nummer 23 vind ik echt fantastisch! Toch wel jammer dat het WTC er niet meer is, want ondanks dat het eigenlijk 2 simpele blokken zijn waren ze toch zeer iconisch. Maargoed, wat er nu voor terugkomt is ook mooi
Ja kan me herinneren dat ik toen al aardig wat foto's maakte maar echt niet zoveel als nu in het digitale tijdperk, koste gewoon flink wat geld en tijd aan fotorolletjes en ontwikkelen. Heb een plastic box vol met foto's van reizen, maar merk wel dat ik toen vaak lukraak maar ergens een foto van nam en helaas zijn die foto's zeer onscherp/bewogen... alsof ik een mix van ADHD en parkinson had oid.
Maar ik vind die korrel op de foto wel heel erg mooi...
erg mooie serie, Wolkenbestormer! De combinatie van het New York van een aantal jaartjes terug en de sfeer van analoge foto's is erg sterk: de korreligheid, de kleur, en contrast van het urbane landschap, onphotoshopbaar mooi! :cheers:
Ik zal binnenkort de serie wel aanvullen met nog meer foto's. Ben het met je eens PHP dat die analoge foto's iets hebben wat je (ik althans) met een digitale camera niet kan bereiken.
Op Ellis Island is/was een indrukwekkende tentoonstelling over de migranten die via NYC het beloofde land binnenkwamen. Kan me ook vergissen en dat het gewoon een zwart wit foto is van de rij wachtende bij Wendy's :nuts:
This is an older thread, you may not receive a response, and could
be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
SkyscraperCity Forum
A forum community dedicated to skyscrapers, towers, highrises, construction, and city planning enthusiasts. Come join the discussion about structures, styles, reviews, scale, transportation, skylines, architecture, and more!