SkyscraperCity banner

1 - 20 of 1550 Posts
34,577 Posts
Discussion Starter #1
Omdat het New York nieuws het internationaal topic begon te domineren opperde ik al een apart NYC topic te maken. Dus bij deze.

Dit topic is dus voor alle NYC nieuwtjes. Updates, foto's (geen fotoseries natuurlijk daar hebben we de fotoforums voor), nieuwe projecten, nieuwsberichten etc.

Ik trap af met 56 Leonard Street waarvan de bouw nu op gang komt.

De Bouwplaats door RobEss van Skyscraperpage:

·
Registered
1,259 Posts
Is de kans aanwezig dat er in de (nabije) toekomst gebouwd gaat worden in Central Park of heeft deze een beschermde status?

·
Registered
2,880 Posts
Mag hopen van niet zeg. Als dat gebeurd heb ik geen vertrouwen meer in de evolutie van de mens en is dat bij deze gestopt.

34,577 Posts
Discussion Starter #10
Heel mooi gedaan die timelapse. :) Grappig om in het begin nog een deel van de gebouwen te zien staan terwijl ze op het andere deel van de bouwplaats al volop aan het graven zijn. Bijzonder project hoor, is wel even wat anders een 430 meter hoge toren op deze plek ipv in een woestijn!

·
Administrator
29,861 Posts
Veel van wat in New York momenteel wordt gebouwd bedient de markt van zogenaamde trophy pads oftewel appartementen die voor de heb worden gekocht door rijke Russen, Indiers en Chinezen, en met geld uit landen waar het momenteel financieel slecht toeven is, zoals Griekenland, dat stroomt nu hier naartoe als investering in uniek gelegen vastgoed. Ergens is dat jammer. Er is weinig gritty meer over ten zuiden van 110th street, en tenzij je de voorspellende gave had om 25 jaar wat geleden te kopen, of tenzij je multi-miljonair bent heb je er eigenlijk weinig meer te zoeken behalve als toerist. New York blijft een geweldige stad, maar de onbereikbaarheid in figuurlijke zin heeft ook iets onwezenlijks.

·
Banned
5,040 Posts
Never give up the dream.

34,577 Posts
Discussion Starter #15
Veel van wat in New York momenteel wordt gebouwd bedient de markt van zogenaamde trophy pads oftewel appartementen die voor de heb worden gekocht door rijke Russen, Indiers en Chinezen, en met geld uit landen waar het momenteel financieel slecht toeven is, zoals Griekenland, dat stroomt nu hier naartoe als investering in uniek gelegen vastgoed. Ergens is dat jammer. Er is weinig gritty meer over ten zuiden van 110th street, en tenzij je de voorspellende gave had om 25 jaar wat geleden te kopen, of tenzij je multi-miljonair bent heb je er eigenlijk weinig meer te zoeken behalve als toerist. New York blijft een geweldige stad, maar de onbereikbaarheid in figuurlijke zin heeft ook iets onwezenlijks.
Klopt dat is zeker jammer, al levert dat nu wel een paar meesterwerken op zoals 56 Leonard Street. Voor de gewone man valt er op Manhattan helaas weinig meer te halen en veel van die woningen zullen straks een groot deel van het jaar leeg staan. In die zin neemt NYC wel een unieke positie in in de wereld. Maar of de stad er ook leuker van wordt is de vraag. De stad zou wel eens 'ten onder' kunnen gaan aan het eigen succes. De vraag is over er naast die verticale paleizen ook nog gewone appartementen van de grond kunnen komen.

·
Registered
14,148 Posts
Voor de gewone man valt er op Manhattan helaas weinig meer te halen
Maar 'de gewone man' (zeg maar het RTL4-type) is ook helemaal niet interessant. Die wordt dan ook niet gemist. Ik heb verleden week toevallig wat rondgekeken op real estate websites en mij viel op dat er rondom Manhattan voldoende te koop en te huur is tegen een redelijke prijs. Sterker nog, als huurder krijg je alles bij elkaar opgeteld meer waar voor je geld in NY/NJ dan in NL.

34,577 Posts
Discussion Starter #19
@ Sol

Heb een paar jaar geleden een keer zitten kijken en toen kwam ik op Manhattan niet verder dan een gare studio waar ik mijn bank zou moeten ombouwen naar bed elke avond in Harlem voor de maandlasten waar ik nu een driekamerappartement voor heb. Maar misschien heb je voorbeelden?

En ik denk dat mensen met een normaal inkomen van 25.000 tot 50.000 per jaar wel degelijk interessant zijn voor de stad. Dat bedoelde ik met gewone man.

·
Banned
13,695 Posts
Wonen in Manhattan is natuurlijk alleen nog maar mogelijk voor de mensen met echt veel geld. Wij hebben heel wat kennissen in Manhattan en als je ziet wat die betalen voor een uiterst bescheiden appartement dan wordt je erg droevig. Maar ze wonen wel in Manhattan...

1 - 20 of 1550 Posts