SkyscraperCity Forum banner
1 - 20 of 20 Posts

·
I am sterdam
5,242 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Verdomme, waarom ben ik niet aan de overkant van de oceaan geboren! Mijn mooiste week van mijn studie leven, wauw!
Twee weken geleden met een studiereis heb ik en mijn studiegenoten 8 dagen New York bezocht. Over de 8 dagen hadden we een vol programma, waar wij elke dag een town bezochten. Onze hogeschool gaat al 15 jaar naar NY en veel ervaring en contacten opgebouwd. Zodat wij een waanzinning programma, vervoer en onderkomen (hotel Carter, 50m naast Time Sq) voor de boeg hadden. Gelukkig hadden we schitterend weer eind april met temperaturen tegen de 25 C en maar een slechte dag.

Hier mijn eerste ronde:

1. Op weg in de limo met op de achtergrond Manhatten

2. Times Square

3. 44st?

4. Bouw Bryant Park Tower

5. Bryant Park

6.

7. 500 Fifth Avenue

8. Interieur Public Library

9. Grand Central Station

10. 42 st

11.

12. Entree Chrysler Building

13.

14.

15.

16. Downtown 17.00 PM

17.

18.

19.

20.

21.

22. 7th Avenue

23.

24. Gekkehuis op Times Square

25. 42 st

26. 41 st

27.

28. Downtown

29. Lafayette St (Downtown)

30. Een emotioneel einde voor deel 1...

Wordt vervolgd!

·
Bas
27,106 Posts
Mooie serie. `Ik wil terug!`, zeg ik dan ook. De Amerikaanse samenleving is wel heel aardig, maar toch ben ik gelukkig dat ik in Nederland geboren, getogen ben en dat ik hier woon, werk en rust. Ik ben in de USA ook wantoestanden tegengekomen, welke je in Europa nooit zult aantreffen. The American Dream is niet voor iedereen weggelegd. Ondanks dat, het blijft een fantastisch land om door te trekken, van oost naar west of zo, en er wonen ook in het algemeen hele aardige mensen. De moeite waard (voor mij) om er weer eens heen te gaan voor de derde keer. Mogelijk dit jaar nog wel.

·
tunelion
3,138 Posts
New York is niet zomaar Amerika. New Yorkers zijn nog altijd eerste New Yorkers, dan Amerikanen aangezien een groot deel van de Mahattanites geeneens Amerikaan zijn. Daarom is het daar ook zo geweldig!

Sorry voor t mierenneuken maar foto 9 moet eigen Grand Central Terminal zijn ;) de 'station' geldt alleen voor de treinsporen onder het gebouw. Heb zelf een paar jaar in NY gewoond en daarmee herken je heel snel wie een 'echte' New Yorker is, wel grappig.

·
Registered
2,588 Posts
Wow, mooie foto's man! Ik wil ook terug...:( Denk dat iedere hhf'er dat wel heeft. Ben er zelf in februari 2005 geweest, maar 5 dagen was te kort. Volgende keer ga ik in het voorjaar en minimaal 10 dagen. Afgelopen keer ben ik meer in The Bronx en Brooklyn geweest dan in Downtown, heb daar nog veel te bezichtigen :lol:

Favo: #28 (mooi park zeg!) en #29

·
I am sterdam
5,242 Posts
Discussion Starter · #10 ·
Als ik vergelijk waar ik nu woon, een dorp ver weg van de drukte. Wil ik gerust een jaartje voor willen ruilen, een New York Dream. ;) Maar af en toe wordt je wel paranoia van de New Yorkers.

Ik studeer hbo bouwkunde, HvA Amsterdam.

·
Banned
15,421 Posts
Die met dat rode shirtje aan natuurlijk duuuuh, wie anders!?;)^^

Ik denk persoonlijk dat ze 16, maarja ze is oud genoeg dus ja:)

Wat ik nog vergeten te vermelden was, is dat ik ook de andere foto's erg mooi vind! Schitterend gedaan, ga zo door!

·
I am sterdam
5,242 Posts
Discussion Starter · #19 ·
Ze heeft stijl. Anders was het me ook niet opgevallen. ;), ik schatte haar toen in 'real life' op 16 lentes. Wordt vervolgd.

1 - 20 of 20 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.