Skyscraper City Forum banner
1 - 10 of 10 Posts

·
Member
4,560 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Maastricht, 15 april 2007
Persbericht

Hobby fotograaf geeft fotoboek uit over wolkenkrabbers

Nederland kent dan wel niet echt hoge gebouwen, liefhebbers van wolkenkrabbers en hoogbouw zijn er in ons land zeker wel. Een van die geïnteresseerden is de 42-jarige Maastrichtenaar Patrick Beckers. Hij is als hobby fotograaf in de laatste tien jaren (1997-2006) de wereld rond gereisd om de hoogste, mooiste en meest bijzondere wolkenkrabbers op de gevoelige plaat vast te leggen. Ruim 2200 van zijn foto's heeft hij gebundeld in het 540 pagina's dikke boek, Skyscraper Picture Collection, vernoemd naar de gelijknamige website van de reisgrage auteur.

Beckers heeft in tien jaren tijd zo'n 60 verschillende steden bezocht in 21 landen op vijf continenten. Hij stapte daarbij in 110 verschillende vliegtuigen (en helicopters), vloog bijna 500 uren, landde op en vertrok van 46 verschillende vliegvelden en verbracht tevens talloze uren in treinen, auto's, bussen, taxi's, metro's en op boten; en dan hebben we het nog niet gehad over de vele kilometers te voet die hij bij dit alles heeft afgelegd. Met als belangrijkste doel het op foto's vastleggen van wolkenkrabbers.
Beckers heeft dit allemaal gedaan in zijn vrije tijd en op eigen kosten. Ruim zeven jaren heeft hij gewerkt aan een uniek wolkenkrabber boek dat in een dusdanige vorm (alle foto's van een fotograaf) over dit onderwerp nog niet eerder is verschenen. Lang leek het erop dat uitgeven de laatste moeilijke horde zou worden, maar dankzij Internet en lulu.com is het hem toch gelukt het boek op de markt te brengen.

Skyscraper Picture Collection wordt namelijk in eigen beheer uitgegeven met behulp van 's werelds snelst groeiende leverancier van Print-on-Demand boeken, lulu.com. Lulu.com stelt digitale doe-het-zelvers in de gelegenheid gratis hun boeken, muziek of kalenders uit te geven en te verkopen. Voor meer informatie, kijk op www.lulu.com. Het boek is dan ook niet verkrijgbaar in de reguliere boekhandel, maar alleen via Internet. Maar dit laatste maakt daarom niet minder interessant voor de liefhebber. Het is te bestellen in een full-color versie.

Patrick Beckers (1965) is geboren in Heer, vlakbij Maastricht. Skyscraper Picture Collection is niet zijn eerste boek. Sinds 1989 heeft hij zes andere boeken geschreven en uitgegeven, waarvan vijf in eigen beheer en een via een uitgeverij (Elmar), te weten Achter de Hekken van de Autosport (1990), Sennationeel (1991), Het Formule-1 Boek (1992), The Eric Carmen Story (1994), Het LP-Boek (1996) en Eric Carmen/Raspberries Extensive Discography Scrapbook (1997). Verder heeft hij diverse van zijn foto's zien verschijnen in nationale en internationale boeken, tijdschriften, folders en op websites. Beckers bedrijft het journalistieke werk al jaren als hobby. Beroepsmatig verdient hij momenteel zijn brood als re-integratieconsulent bij een bedrijf in Eindhoven.

Meer informatie:
Email [email protected]
Boek http://stores.lulu.com/skyscraperpicturecollection
Website http://www.skyscraperpicture.com

·
Your advertisement here?
6,842 Posts
Dat is toch een (oud)forummer? Ik weet wel dat hij ook foto's voor emporis.com (voorheen Skyscrapers.com) heeft gepubliceerd. Lijkt me een mooi boek, maar wel prijzig, 85 euro. Kan je ook een 2e hands digitale camera van kopen om het fotograferen zelf te leren.

34,938 Posts
wow €85 voor een boek met amateurfoto's, ik vraag me af hoeveel mensen dat er voor over hebben. Als dat er veel zijn zou ik als hoogbouw010 zijnde ook meteen een boek gaan maken! :)

·
Registered
4,042 Posts
85 Euro is inderdaad wel erg duur, zoveel geld heb ik er niet voor over. Dit soort foto's maak ook ik liever zelf.

De term 'amateurfotograaf' zegt tegenwoordig niet zoveel meer hoor. Ik ken inmiddels talloze amateurfotografen die betere kwaliteit leveren dan de pro's.

·
Administrator
30,148 Posts
Leuk initiatief. Ik ben alleen bang dat je er niet rijk van wordt, maar dat hoeft dan ook niet altijd de bedoeling te wezen. Moet zeggen dat ik zelf eerder een boek koop om te lezen dan om in te kijken.

·
Member
4,560 Posts
Discussion Starter · #6 ·
zou ik als hoogbouw010 zijnde ook meteen een boek gaan maken

Was inderdaad ook aan het rondkijken of POD (printing on demand) een mogelijkheid is om wat fotoboeken te produceren. Ben wat huiverig voor de (per print wisselende) fotokwaliteit.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Wauw, ja, hoogbouw010, dat moet je zeker 'ns uitzoeken! Het moet haast wel een prachtboek worden als al jouw fotografische hoogtepunten gebundeld gaan worden! :eek:kay:

€ 85 heb ik er natuurlijk niet voor over. :D

G

·
Bedankt Jeroen!
Bestellen is hier een omslachtig proces. Het lijkt de ECI-boekenclub wel. Ik denk toch dat ik het aanschaf. Een must voor de hoogbouwfan en samengesteld door een echte liefhebber.

1 - 10 of 10 Posts