SkyscraperCity banner
1 - 20 of 143 Posts

·
Gouda's Glorie
7,880 Posts
Wow!

Ik kom een dag niet op het forum en dan mis ik gelijk dit nieuws!

Vind hem erg mooi! Gedurfd. Vraag me af of dit gebouwd gaat worden, het blijft Nederland.

·
Registered
1,246 Posts
Niet het mooiste ontwerp, maar wel bijzonder, en zoiets heeft NL wel nodig :)
Hopen dat ze nog wat broertjes en zusjes krijgt, staat een beetje alleen zo:p

Wel een hoog landmark gehalte :cheers:

·
billieron
599 Posts
denk alle bomen in ieder geval maar vast weg bij dit ontwerp, of verwachten jullie dat we die echt terug gaan zien? De eerste afbeelding vind ik in ieder geval heel gaaf, hij lijkt wel te zweven zo. En heeft iemand zich op de agenda voor dit project? wanneer we belangrijke besluiten kunnen gaan verwachten, inspraakrondes, etc. Een toren als deze vind ik in ieder geval wel mooi in zijn eentje staan, ben benieuwd of het nog wat word, ik ga er voor duimen:):)

·
Illustrateur
13,092 Posts
Wow, erg strak dit! Leuk detail dat atrium. Binnenkort kun je er dan toch ook onder/in. Hopelijk komen er flinke middelhoge blokken tot 80 meter omheen en een spectaculair station boven de snelweg. In dit gebied gaat veel veranderen jongens! :)

Van mij mogen die bomen er zeker komen. Hopelijk blijven die in het plan bespaard. Ik zie dat ze voor ambitie gaan, dus ik denk dat het geen valse hoop is.

Leuk om te zien dat men ook echt op de landtunnel gaat bouwen. Dat heb ik nooit zo doorgekregen.

·
Registered
752 Posts
denk alle bomen in ieder geval maar vast weg bij dit ontwerp, of verwachten jullie dat we die echt terug gaan zien? De eerste afbeelding vind ik in ieder geval heel gaaf, hij lijkt wel te zweven zo. En heeft iemand zich op de agenda voor dit project? wanneer we belangrijke besluiten kunnen gaan verwachten, inspraakrondes, etc. Een toren als deze vind ik in ieder geval wel mooi in zijn eentje staan, ben benieuwd of het nog wat word, ik ga er voor duimen:):)
Het eerste plaatje is echt helemaal boven alle verwachting. ^^En het lijkt te zweven:nuts:.
Dit is echt een knaller. Even stil van:cheers:

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Mooi hoor. Hoewel ik in de eerdere ontwerpen de poten erg mooi vond, mag deze entree er ook wezen. Leuk hoe dat bos omhoog klimt. Nu maar hopen dat het een beetje volumineuze bomen zijn, een niet van het type Vinex. Ook vraag ik me af of die bomen op de bovenste verdiepingen, na de uitstulping, wel zo nodig zijn. Wat mij betreft mag dat ook na het middelpunt ophouden.

Constructietechnisch lijkt deze ook gemakkelijker in elkaar te steken.

Al met al een goede stap voorwaarts, van het vorige ontwerp werd ik niet echt warm of koud, het had niet bepaald een iconische eigenschap.

·
AstroNout
5,096 Posts
:applause: voor de gemeente, PIE en alle andere betrokkenen. Niet alleen vanwege het gelikte ontwerp dat hiermee plotseling wel een prachtige landmark lijkt worden (waarin anderen zich ook lijken te kunnen vinden), maar ook vanwege het doorzettingsvermogen. De aanhouder wint!

·
Bas
14,404 Posts
Prachtig ontwerp en nu al mogelijk te voorzien van een nickname: De Bloemenvaas. Maar goed, het oogt een stuk prettiger dan het vorige ontwerp en het is beter uit te voeren. Al heb ik er een hard hoofd in, dat de Belle ooit gerealiseerd gaat worden, maar dat is een andere discussie. Stilletjes blijf ik hopen voor de regio Utrecht.

·
der Niederländer
5,190 Posts
^^da's de Rotterdamse versie ;)

wat betreft het ontwerp: erg mooi en imo een vebetering tov het oude.

·
Registered
34,674 Posts
Ja, dit ontwerp is een flinke stap voorwaarts.

Het haakt aan bij de modieuze trend naar groene gebouwen, het principe wordt hier erg letterlijk toegepast. Dat is zeker niet een negatief gegeven.

Maar wat zijn nu uiteindelijk de kansen dat deze toren er daadwerkelijk in deze (of weer een aangepaste vorm) komt? Dat blijft nog steeds behoorlijk onduidelijk. Dat is jammer want ik gun het Hoogbouwminnend Nederland en zeker ook de stad Utrecht wel om deze icoon te krijgen. En door de locatie aan de snelweg zullen velen er dagelijks langs rijden.

Of die locatie stedenbouwkundig de juiste is, is weer een heel andere vraag. Maar daarover is inmiddels al genoeg gediscussieerd.

1 - 20 of 143 Posts