SkyscraperCity Forum banner

Nieuwe nachttreinen naar Amsterdam

3692 Views 25 Replies 13 Participants Last post by  Sol
Niet dat ik er gebruik van ga maken denk ik, maar toch wel leuk om te horen.

Vanaf december 2007 krijgen we deze nieuwe nachttreinen, doorgetrokken van bestaande Duitse nachttreinen.

Amsterdam - Milaan / Wenen
Trein 301 Amsterdam V.17.00 Duisburg V.19.29 Milano A.7.45 Wien A.8.51
Trein 300 Wien V.20.29 Milano V.20.55 Duisburg A.9.29 Amsterdam A.11.55 (op ongeveer deze tijd rijdt op Dui-Ams een ICE uit Frankfurt)

Amsterdam - Praag / Kopenhagen
Voor Praag en Kopenhagen: Er is een nachttrein Köln-Praag met doorgaande rijtuigen naar Kopenhagen. Die vertrekt om 23.19 uit Duisburg en komt terug aan om 5.35. Praag A.9.49/V.18.46 en Kopenhagen A.9.56/18.53. Deze zal dus ook worden doorgetrokken.

Amsterdam - Warschau / Minsk / Moskou
Voor Warschau, Minsk en Moskou is er een nachttrein uit Köln met Duisburg V.21.56/A.6.04, Warschau A.9.07/V.18.23(Berlijn 1.06) Minsk A.21.49/V.7.06 en Moskou A.9.20/V.22.00. Deze zal dus worden doorgetrokken naar Amsterdam.

Daarnaast blijft de CNL 318/319 Amsterdam - München / Zürich

Zie ook:
http://www.wagons-lits.de/phpbb2/viewtopic.php?p=2685&sid=26fe36eb9769971f65067\
En http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=5748&postdays=0&postorder=asc&start=0
See less See more
1 - 20 of 26 Posts
Yay, eindelijk weer treinen vanuit Moskou naar Nederland! Dat waren vroeger de mooiste treinen, ze gingen toen nog naar Hoek van Holland. Het is ook wel logisch met al die Polen die naar Nederland komen, er is ineens weer een markt voor zo'n trein. Ik ben wel benieuwd of NS internationaal iets met deze treinen te maken gaat hebben of dat de DB de regie in eigen handen zal nemen in Nederland.
See less See more
Wow!!
Daar wil ik wel het fyne van weten....
Wauw, een verbinding Amsterdam - Moskou! Met Oost-Europese tarieven kan dat interessant worden.
dit is terug in de tijd gaan , voor zulke afstanden neem je toch een vliegtuig
Ik vind treinreizen vele malen leuker dan vliegen, dus als ik er de tijd voor heb ga ik liever met de trein naar Moskou; een avontuur op zich! En vanaf daar de Transsiberië expres naar Beijing, en een uitstap naar Pyongyang, Noord Korea! Droomvakantie!
See less See more
Dit is vooral bedoeld voor Eurotrippers denk ik. Ik weet niet hoe druk deze treinen zijn in Duitsland, maar er zijn blijkbaar toch wel heel wat liefhebbers voor.
Als ze dit nu nog eens via Enschede/Hengelo (Twente) deden dan zou ik de NS een schouderklopje geven.
Aangezien hier al jaren een perfecte verbinding ligt vanuit zowel Hengelo als Enschede naar het achterland ( Duitsland ) .
Uursverbindingen met de PEG en DB vanuit Enschede naar Dortmund en Munster, en vanaf Hengelo naar Rheine, Osnabruck, Hannover en Berlijn met een ICE trein.
Maar als de NS Anno 2007 stomweg blijft hameren op hun eigen "materieel" dan is dit wel ver gezocht.
Vanuit Enschede kan ik voor pakweg € 6 in Munster komen, terwijl de NS me dat voor €110 aansmeert en voor 2 personen, via hun traject (dat over hetzelfde spoor loopt) .

Maar het blijft dus een "rotbedrijf", waarbij de noodzaak van winst meer naar voren gehaald word dan de effectiviteit.
Twente/KAN zijn al jaren de regio's die het verzorgingsgebied voor Duitsland zijn .
Maar de Staat en de NS doet hier helemaal niks mee, en nu ze er zelf weer wat winst uit kunnen slepen omdat Duitsland/Polen/Rusland weer financieel aantrekkelijk zijn.
Willen ze maar al te graag via deze regio's gebruik maken van deze voorziening.

Ik zou zeggen een BORD met HALT voor deze grens, aangezien wij er zoals vaak niet beter van worden.
En voort wat hoort wat, is een regel die ik hierbij graag hanteer !!
See less See more
Ehm... jullie hebben een IC naar Berlijn, en een halfuurlijkse verbinding naar Gronau, de helft naar Munster, de helft naar Dortmund.

Het principe van een nachttrein is dat die tussen 12 en 5 ongeveer ook niet stopt. Ook Berlijn bijvoorbeeld wordt overgeslagen (alhoewel hij er wel even stilstaat, is het geen bestemming voor passagiers) door de treinen naar Warschau.
See less See more
Als ze dit nu nog eens via Enschede/Hengelo (Twente) deden dan zou ik de NS een schouderklopje geven.
Je bedoeld zeker DB AutoZug GmbH een klopje geven, de NS zal waarschijnlijk alleen de lokomotieven leveren en misschien (duur) tickets verkopen. En de kans is ook groot dat de trein naar Warschau via Emmerich gaat.
See less See more
Helaas, dat mag niet meer van Snot. :D
Dat is nog is een uitdaging! Met de trein naar Bejing :D
^^
Je bent er in 180 uur! :)

http://reiseauskunft.bahn.de/bin/qu...seqnr=1&ident=7k.01015057.1178734689&OK#focus (even leeftijd invullen)

Als je morgen ochtend vertrekt ben je er vrijdag...............................over een week.
See less See more
Toch doe ik het liever in een VW T2 busje :) Maar het lijkt me opzich wel heel leuk om zo op vakantie te gaan. Toch is overwegen...
Edit : Hier stond iets dubbel gepost, en notabene ook nog iets wat niet interessant bleek te zijn ;) .
Edit : zag nu pas dat het er dubbel stond :) .
jij denkt, als ik alles 2 keer post is de kans groter dat ze het lezen......
Enschede Berlijn voor 25 euro? Dat moet dan ook een speciale aanbieding ofzo zijn, hoor. Ik kan me niet voorstellen dat als ik nu naar het station ga daar en een enkeltje Berlijn vraag, ik zoveel betaal. Voor Venlo - Monchengladbach (een regionaal treintje, half uurtje) betaalde ik al een 10-15 euro.

Vanuit Bad Bentheim zijn er trouwens ook geen ICEs, en de reden dat de ICs er stoppen is alleen maar om de lokwissel.

Je hele post is nou niet echt duidelijk; probeer je nu gewoon te zeggen dat de NS duur is? Want volgens mij is reizen in Duitsland met ICs en ICEs vaak duurder.
See less See more
1 - 20 of 26 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.