Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 34 Posts

·
--------------
2,770 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Na lange tijd van afgesloten rijbanen en soms helemaal afgesloten wegen is het resultaat prachtig, mooie bushaltes door een italliaan ontworpen met een digitaal vertrek en aankomst borden en verhoogde ''perrons''.

(De letters op de digitale borden kunnen helaas niet echt goed vastworden gelegd op foto)

volgende foto's www.tilburgnet.com/forum

·
Member
4,561 Posts
De bushukjes zien er té design uit. Er horen bijvoorbeeld nog horizontale streepstickers op de doorzichtige glasplaat op kinderooghoogte om te voorkomen dat kinderen tegen de ruit lopen of rennen. Veel mensen zullen ook struikelen over het gekromde voetstuk van dit stuk glas. De grote matglas achterwand is vrij gevaarlijk, omdat die uitsteekt en als daar een scooterer of fietser loodrecht tegenaan rijdt, levert dat een grotere verwonding. Het matglas is waarschijnlijk prima voor graffiti. Het glazen dak zal al snel vol zitten met smerige aanslag van regen, bladeren en modder, en bovenop gegooide rommel.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
hoogbouw010 said:
De bushukjes zien er té design uit. Er horen bijvoorbeeld nog horizontale streepstickers op de doorzichtige glasplaat op kinderooghoogte om te voorkomen dat kinderen tegen de ruit lopen of rennen. Veel mensen zullen ook struikelen over het gekromde voetstuk van dit stuk glas. De grote matglas achterwand is vrij gevaarlijk, omdat die uitsteekt en als daar een scooterer of fietser loodrecht tegenaan rijdt, levert dat een grotere verwonding. Het matglas is waarschijnlijk prima voor graffiti. Het glazen dak zal al snel vol zitten met smerige aanslag van regen, bladeren en modder, en bovenop gegooide rommel.
Ik vind het juist goed dat ze geen rekening houden met vandalisme. Zo'n hokje moet gewoon mooi zijn en als prettig ervaren worden door de gebruiker. En die zielige vandalisten moet je keihard straffen als je ze pakt en laten betalen voor de gemaakte schade. Ik vind het jammer dat alles tegenwoordig vandalisme-proof moet zijn. Straks leven we echt in een Matrix-wereld waar alles clean is en niks extra's is te vinden dan noodzakelijk.

De horizontale streepsticker vind ik ook iets noodzakelijks. Struikelen lijkt mij onwaarschijnlijk over het voetstuk.
Verder is het glas dat uitsteekt in het midden van de stoep, je hebt dus heel veel ruimte tussen de weg en het glas en er tegen aan lopen wordt lastig (ene kant fietsenrekken, andere kant prullenbak). Het dak had misschien ook mat moeten worden inderdaad, nu moet je wat vaker met een hogedrukspuit langs

·
SYKO!
955 Posts
Nexxd said:
Ik vind het juist goed dat ze geen rekening houden met vandalisme. Zo'n hokje moet gewoon mooi zijn en als prettig ervaren worden door de gebruiker. En die zielige vandalisten moet je keihard straffen als je ze pakt en laten betalen voor de gemaakte schade. Ik vind het jammer dat alles tegenwoordig vandalisme-proof moet zijn. Straks leven we echt in een Matrix-wereld waar alles clean is en niks extra's is te vinden dan noodzakelijk.
Heb je opzich gelijk in, maar als er op straat één ding is dat vandalisme-proof moet zijn, dan zijn het wel abri's. Die dingen gaan vaker kapot dan je grootmoeder's heup! ;)

·
Willem II Tilburg
2,232 Posts
Het schijnt heel dik glas te zijn, maar dan is de uitdaging des te groter om het te mollen. Ik snap het materiaalkeuze ook niet echt. maarja. Het ziet er allemaal wel lekker modern uit en gelikt uit.

·
oemoemenemoe
1,496 Posts
Voor de vandalisme-gevoelige plekken gewoon kunststof gebruiken, klaar is kees. Als het te transparant is dan maak je het wat glaskleuriger, iedereen blij, lijkt mij. Kost misschien wat, maar dat blijft het ook staan.

·
Registered
2,200 Posts
Mooie haltes!

Waarom heeft Tilburg evenveel buslijnen als Enschede?
In Tukkeristan zijn zware busbanen aangelegd die in de toekomst een tram kunnen dragen. Ook hier kekke haltes met digitale borden. Nu alleen nog die tram...

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Het project past goed in de trend om je vooral te richten op de snelle hoofdroutes met frequente bussen. Vergelijkbaar met projecten als Maxx in Almere.

Op zich maakt dat het busvervoer wel aantrekkelijker (want sneller) en goedkoper voor de overheid (snelle bussen = minder busuren die betaald moeten worden). Het nadeel is wel dat loopafstanden naar de haltes langer worden, wat voor ouderen en gehandicapten niet echt aantrekkelijk is. Daarmee wordt het wel minder aantrekkelijk voor een belangrijke doelgroep, terwijl het de vraag is of het echt wel zoveel automobilisten uit de auto gaat trekken...

Anyway, het ziet er wel strak uit, ook die haltes. Ben inderdaad wel benieuwd hoe lang ze heel blijven...

·
Custom User Title.
297 Posts
In aanbouw waren er al een aantal abri's getroffen door vandalen.

@vertigo, er schijnt ook meer met wijkbussen gewerkt te gaan worden. Die dan weer hun eigen haltes hebben.
Bijvoorbeeld lijn 4 richting reeshof waar die 4 staat (die eerste 4) ligt het terrein van Amarant (voor verstandelijk gehandicapten) alwaar je met een wijkbus verder kunt. Voorheen was daar geen aansluiting.

Cart,

·
--------------
2,770 Posts
Discussion Starter · #20 ·
Nou het is wel meer als een paar halte's! Een heel nieuw digitaal aankomst en vertrek systeem(met mega wall op cs). Er zijn ook een hoop nieuwe bussen.

1 - 20 of 34 Posts