SkyscraperCity Forum banner
1 - 20 of 21 Posts

·
heanig an
4,554 Posts
Discussion Starter · #1 ·
In Eindhoven is er nog een klein stukje waar je een beetje de oude industriële sfeer van vroeger kunt proeven. Het gebied rondom de Beukenlaan: Strijp S en Strijp T. Helaas zijn sommige elementen uit het hedendaagse leven onmogelijk om te verbergen. Bij deze toch een poging om de oude tijden te doen herleven: back to the fifties.

Onder de rook van de fabrieken: het Drents Dorp voor de Drentse immigranten van voor de oorlog.

De spoorzijde van de Hoge Rug.

Klok- en Veemgebouw.

Wonen aan de rondweg: lekker dicht bij het werk.

Leidingstraat: de aorta van de op volle toeren draaiende productiegebieden.

Nogmaals de leidingstraat.

Leidingstraat over de rondweg.

En nog een keer, samen met de energieleverancier.

Klokgebouw.

De nijvere natie: lopend naar het werk.

Industricity.

Een aanzicht van het nieuwe denken: Nieuwbouw aan de Karel de Grote Laan. Licht, lucht en ruimte is het motto.

·
Stadtaffe
2,738 Posts
"De nijvere natie: lopend naar het werk." is werkelijk een *schitterende* foto!!! echt heel erg mooi! Als in de UPC zou staan zou hij van mij de allereerste 9 krijgen, misschien zelfs een 10!
Nogmaals: heel, heel erg mooi.

·
Eindhoven de gextuh
1,530 Posts
werkelijk prachtige foto's en heel erg mooi dat je dit stukje eindhoven zo kan wegzetten:). ik vind het zelf ook altijd wel iets speciaal om hierdoorheen te fietsen:) en die foto van de opa is goed gelukt

·
heanig an
4,554 Posts
Discussion Starter · #13 ·
@Hooghoudt, maar nu is 'opa' niet korrelig en de rest wel. Ik had hem natuurlijk niet voor niets gekleurd gelaten. Hij is op die foto hét element uit het heden, ondanks dat zijn uiterlijk anders doet vermoeden. :)

·
heanig an
4,554 Posts
Discussion Starter · #15 ·
Het hogere contrast is wel beter. Bij sommige foto's had ik er ook al wat meer contrast ingegooid, maar bij deze niet. Ik ben altijd een beetje huiverig om foto's te donker te maken. Mijn beeldscherm is behoorlijk helder, waardoor een foto op een oud CRT-scherm bijna zwart kan worden.
Ik zal het origineel straks even uploaden. Kun je laten zien wat jij er van zou maken. :)

·
Registered
147 Posts
Mooie plaatjes. Heb zelf laatst een keer over het Strijp-S terrein gereden, onder die tunnel van buizen en leidingen door. Best bijzonder. Wellicht wil Ma Schreurs dit intact houden als industrieel erfgoed. Hebben we meteen een overdekte winkelstraat erbij in het nieuwe plan. We zullen zien.

Nog ff over die ouwe baas. Die kerel heeft gewoon een plastic collector's item in z'n klauw. Tussen kunst en kots is er blij mee.

1 - 20 of 21 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.