SkyscraperCity banner
1 - 17 of 17 Posts

·
De hoogte in...
1,514 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Omdat deze los van Papendorp staat (ten zuiden van de A12) en een behoorlijk landmark gaat worden (geen verdere hoogbouw in de omgeving dus de 42 m hoogte gaat toch opvallen) toch een apart update-topic.

Heb alleen geen idee wanneer er aan begonnen gaat worden.

·
De hoogte in...
1,514 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Tim de Bruijn said:
Dit ontwerp is toch al jaren geleden in de prullenbak verdwenen?
Foto is echt vandaag genomen ;)

Maar idd raar dat op de Rietveld-site het anders staat. Blokhoeve-plan lijkt me dan ook wat lager...

·
Registered
2,820 Posts
^^ Nou dat bouwbord staat er echt al een eeuwigheid. En ik vraag me echt af of ie ooit gebouwd gaat worden aangezien 20% van de kantoorruimte in N'gein leegstaat.

·
Bas
14,384 Posts
Het is wel een heel apart geval, dit ontwerp. Ik vind `m wel mooi, maar ik denk dat er ook heel veel mensen in de buurt zijn, die zo`n ding niet zien zitten in verband met het log ogende ontwerp.
Bouwborden kunnen lang staan hoor. In mijn buurt staat achter winkelplein De Centrale, tegenover de silo`s van Koopmans al zes jaar een bouwbord waarop de eerste uitbreiding van het winkelcentrum staat aangekondigd. Kan nu wel langer blijven staan, omdat binnenkort de tweede uitbreiding op stapel staat.... :)

·
Registered
157 Posts
Er is een bouwvergunning voor de Cube, maar nog steeds geen gebruiker. Wij hadden het al een beetje opgegeven, aangezien er al zoveel leeg staat in Nieuwegein. We hebben nog een alternatief ontwerp gemaakt met woningbouw. Echter, er zit ineens toch weer wat beweging in de kantorenmarkt. Wij bouwen liever de Cube, dus wie weet.

Rijk

·
Registered
5,019 Posts
Dat de cube 42 bij 42 meter word valt er niet vanaf te zien. Toch lijkt het de zelfde massa als het toekomstige muziekpaleis op het vredenburg te hebben, wat voor mijn gevoel veel massiever en groter oogt dan de Cube. Ik hoop dat de Cube er in deze vorm snel komt. Een alternatief ontwerp is voor mijn gevoel een vorm van compromis en altijd minder. Dat de markt aantrekt klinkt goed, maar utrecht gaat nu ook al zijn plannen uitvoeren en ik denk dat het negatief voor n-gein gaat uitvallen. ..The Cube op papendorp klinkt ook goed, want dit ontwerp mag niet in de prullenbak verdwijnen. :)

·
Registered
2,820 Posts
rijk rietveld said:
Er is een bouwvergunning voor de Cube, maar nog steeds geen gebruiker. Wij hadden het al een beetje opgegeven, aangezien er al zoveel leeg staat in Nieuwegein. We hebben nog een alternatief ontwerp gemaakt met woningbouw. Echter, er zit ineens toch weer wat beweging in de kantorenmarkt. Wij bouwen liever de Cube, dus wie weet.

Rijk
Het is een schitterend ontwerp en ik hoop dat deze gebouwd gaat worden. Het alternatieve ontwerp, was daar nog sprake van hoogbouw?

·
Annoying member
6,969 Posts
Als we er de afgelopen vijf jaar niets over hebben gehoord zou ik er niet van uit gaan dat deze er ooit nog gaat komen. Ga je nu alle oude dode Nieuwegein-topics opdiepen? Het Palmtorens-topic staat ook nog wel ergens dood te zijn.

·
Utrecht Uprising
939 Posts
Woooow sorry hoor, het spijt me dat ik nieuw ben hier op dit forum en alleen benieuwd ben als Nieuwegeiner.
Dat jij nou alles zo goed weet :tongue:

·
Registered
2,820 Posts
Als we er de afgelopen vijf jaar niets over hebben gehoord zou ik er niet van uit gaan dat deze er ooit nog gaat komen. Ga je nu alle oude dode Nieuwegein-topics opdiepen? Het Palmtorens-topic staat ook nog wel ergens dood te zijn.
Gevalletje verkeerde been?
Deze gaat er volgens mij niet meer komen omdat op de lokatie momenteel the edge gebouwd wordt?

·
Utrecht Uprising
939 Posts
Gevalletje verkeerde been?
Deze gaat er volgens mij niet meer komen omdat op de lokatie momenteel the edge gebouwd wordt?
Dankje Fallus dat jij wel gewoon normaal reageerd ;)
Ik dacht dat The Cube naast The edge gebouwd zou worden, maar kan inderdaad goed zijn dat dat zo is. Ben ik daar ook weer up-to-date over :)

1 - 17 of 17 Posts