SkyscraperCity banner
1 - 18 of 18 Posts

·
De hoogte in...
1,514 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Foto's voor de database... gebouwen zelf staan al vermeld maar daar stonden nog geen foto's bij.

Wenkebachplantsoen 85-307

Wenkebachplantsoen 309-531

Van Herwijnenplantsoen 1-223

Van Herwijnenplantsoen 2-224

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Is dit een beetje representatief voor heel Nieuwegein? Ik ken die plaats niet echt...

Zelfs de lantaarnpalen zijn lelijk :)

·
De hoogte in...
1,514 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Lichtstad said:
Is dit een beetje representatief voor heel Nieuwegein?
Ja.

Al zijn dit wel de hoogste flats, centrum is ook waardeloos maar dat gaat totaal op de schop (incl. sloop oude panden).

·
Alias Thec
1,365 Posts
oude panden? nog van voor de 'nieuwe' naamgeving Nieuwegein?

ik vind die flats trouwens niet eens zo lelijk, ga maar eens kijken wat ze gebouwd hebben in de wijk aan de lekboulevard of die wijk waarvan alle namen met rijtuigen te maken hebben.

·
De hoogte in...
1,514 Posts
Discussion Starter · #5 ·
Tim B said:
oude panden? nog van voor de 'nieuwe' naamgeving Nieuwegein?
Ik doelde meer op het gebied rond City Plaza, waar ook de Palmtorens worden neergezet. Gebied daar heeft nogal een 70er-jaren-look.

Vreeswijk e.d. blijven hopelijk nog lang bewaard... :)

·
De hoogte in...
1,514 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Vanwege een "zware berisping" (sorry Han, ik zal het proberen te onthouden ;)) het formaat van de foto's aangepast. Gelukkig had ik de originelen nog :).

Niet helemaal 800*600 maar Paint (iets anders werkt niet op mijn PC) werkt alleen in %. Maar het formaat komt na wat proberen in de buurt :)

·
Registered
1,137 Posts
Utrechter, kwam het zo hard aan :hammer:
Maar het resultaat is weer geweldig, ze staan in de database met het juiste formaat. :)
Bedankt voor je fotomateriaal.

·
Kees
3,292 Posts
Nieuwegein bestaat dit jaar 35 jaar. Het is in 1971 onstaan door de samenvoeging van Vreeswijk en Jutphaas. Op de gemeente site valt te lezen hoe dat allemaal gegaan is. Logisch dus dat Nieuwegein een jaren 70 look heeft :)

Er staan ook een aantal flats bij het centrum. Op de zijgevel zijn verschillende kleuren verfklodders aangebracht :)

·
De hoogte in...
1,514 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Keistad said:
Utrechter, kwam het zo hard aan :hammer:
Tuurlijk niet :) (daarom ook de ;))

Weet ik het ook voor de volgende keer. Update-foto's trouwens ook in dit formaat?

·
De hoogte in...
1,514 Posts
Discussion Starter · #12 ·
Keistad said:
Als ik ze je in de database geplaatst wil hebben, dan geldt daar hetzelfde voor.
Heb er een aantal aangepast in de update-topics:

De Spil
Van der Valk Hotel
RWS
Papendorp (2 keer)
Pythagoraslaan
Bisschoppen
HvU
Casa Confetti

Hopelijk heb je er wat aan :)

·
Bas
14,407 Posts
Wel matige hoogbouw voor een stad met inmiddels zo`n 75000 inwoners. Het enige leuke aan Nieuwegein vind ik de oude, gezellige kern van Vreeswijk, met al die schepen afgemeerd bij de sluizen. Voor de rest staat er inderdaad veel jaren zeventig-meuk. Ja hoor, ik kom er wel eens in verband met de jaarlijkse kanobeurs..... dus ik kan wel een beetje als buitenstaander over deze grote nieuwbouwstad oordelen....

·
Captain
3,356 Posts
Persoonlijk vind ik het een beetje zonde van de webspace om dit in de database te zetten. Maar goed, da's mijn mening maar. Ik denk niet dat hier veel :wow: mee gaat genereren. Laat staan op de internationale fora.

·
Registered
5,604 Posts
railway stick said:
Wel matige hoogbouw voor een stad met inmiddels zo`n 75000 inwoners.
Volgens mij zijn het er tienduizend minder, maar dat boeit niet al teveel. Idd is het leuk dat Vreeswijk en ook Jutphaas er is, anders zou het flink tegenvallen in Nieuwegein.

Ace said:
Persoonlijk vind ik het een beetje zonde van de webspace om dit in de database te zetten. Maar goed, da's mijn mening maar. Ik denk niet dat hier veel :wow: mee gaat genereren. Laat staan op de internationale fora.
Over een jaar of 5/6 (ok, dan pas) zal die Nieuwegeinse database er toch wat anders uitzien. Hoeveel stadjes/groeigemeentes van 65.000 inwoners in NL hebben een torentje van 98 en 70 meter! Verder komt het centrum, als ik de impressies moet geloven, er toch heel netjes uit te zien.

Ook wordt binnenkort begonnen met het opknappen van de Lekboulevard, met een jachthaven en wat voorzieningen. Al met al komt Nieuwegein toch wel in beweging.

1 - 18 of 18 Posts