SkyscraperCity banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
29 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Omroep Gelderland weet het volgende te melden:

NIJMEGEN - Het plan om in Nijmegen ter hoogte van de spoorbrug over de Waal een 120 meter hoge woontoren, de hoogste van Gelderland, te bouwen gaat niet door.

De gemeente wil niet langer wachten op de projectontwikkelaar en begint met de bouw van een parkeergarage. De projectontwikkelaar krijgt door de economische crisis het ingewikkelde ontwerp niet snel genoeg rond.

Het ontwerp voor de nieuwe woontoren zal waarschijnlijk een stuk lager worden

:bash:

·
Gouda's Glorie
7,880 Posts
"De projectontwikkelaar krijgt door de economische crisis het ingewikkelde ontwerp niet snel genoeg rond."

Wat een onzin. Alsof een architect het ineens niet meer snapt nu met de crisis...

·
a.k.a. Sequentia
21,664 Posts
Zonde van een prachtig ontwerp. De gemeente zal zich de komende decennia nog wel om de oren slaan voor de gemiste kans. En voor wat? Een parkeergarage die af moet.

·
Illustrateur
13,092 Posts
Sukkels van de gemeente. wat een kortetermijnvisie. Als ontwikkelaar zou je juist steun van de gemeente verwachten als een mooi project het even moeilijker heeft.

Nijmegen heeft zich als dorp weer goed op de kaart gezet.

·
Registered
1,096 Posts
Sukkels van de gemeente. wat een kortetermijnvisie. Als ontwikkelaar zou je juist steun van de gemeente verwachten als een mooi project het even moeilijker heeft.

Nijmegen heeft zich als dorp weer goed op de kaart gezet.
Precies, ik schaam me regelmatig diep voor het amateuristische gemeentebestuur hier..:bash:

Zoveel projecten komen niet van de grond, ik woon ongeveer 50 meter van de locatie vandaan,en het terrein ligt al jaren braak en is een gewoon parkeerterrein nu, wat dan de meerwaarde van de parkeergarage is nu? Het parkeerterrein is nu ook nooit echt heel vol...

·
Registered
34,656 Posts
Zonde van een prachtig ontwerp. De gemeente zal zich de komende decennia nog wel om de oren slaan voor de gemiste kans. En voor wat? Een parkeergarage die af moet.
Het zou nog wat zijn als de parkeergarage wordt voorbereid op de bouw van de woontoren die er dan eventueel bovenop zou kunnen worden gezet. Maar dat is blijkbaar niet aan de orde? Dan is het inderdaad een gemiste kans. :(

• Like
Reactions: NijmegenCity

·
pazfoto.nl
867 Posts
:-(
Daar gaat mijn toekomstige mooi uitzicht naar het zuiden.

Slecht nieuws, met een bijzonder slechte rede, zeker als je het nieuws leest uit Rotterdam over "De Rotterdam".
En ik quote uit het AD:
"Ironisch genoeg is het de financiële crisis die de bouw van het 'grootste nieuwbouwproject van Nederland' mogelijk maakt. Eerder drufden of wilden aannemers niet aan dergelijke ingewikkelde projecten te beginnen"

·
Registered
199 Posts
Dood en dood zonde.... het moet toch geweldig zijn om een toren op die locatie te hebben. Maar even realistisch, hoe groot was de kans dat hij er echt gekomen was er zal ongetwijfeld veel commentaar komen van de inwoners van Nijmegen die zullen zo'n toren denk ik niet heel graag zien komen.

·
Registered
1,361 Posts
hmm, de gemeente probeert al sinds 1990 op dit gebied een eyecatcher te krijgen. Of geeft iig de kans daartoe. De ontwikkelaar ICE ontwikkeling heeft volgens mij z'n zaken niet helemaal op orde, gezien de vele plannen die onder z'n visie niet doorgaan. Wat me opviel is dat de zeer amateuristische site al járen niet is veranderd.

Dat de gemeente met de P-garage is jammer, maar vergeet niet dat ze al een hele lange tijd geduld heeft moeten hebben met de voorbereiding, die vervolgens op zich laat wachten. Ik weet (of denk te weten) uit inloopavonden oa, dat de gemeente met wethouder Paul Depla voorop, altijd erg enthousiast was over dit plan. De garage zou er komen, inclusief toren en stadspark. Een mooi plan. Na jaren op zich hebben laten wachten kan de ontwikkelaar z'n plannen en beloftes niet waarmaken.

@Afoort, dat zegt meer over jou en zaken die je (niet) kent buiten Amersfoort, denk ik.

·
Registered
1,361 Posts
Maar even realistisch, hoe groot was de kans dat hij er echt gekomen was er zal ongetwijfeld veel commentaar komen van de inwoners van Nijmegen die zullen zo'n toren denk ik niet heel graag zien komen.
ik heb voornamelijk erg veel positieve geluiden gehoord van bewoners altijd, dat zou het probleem niet zijn.

·
Le penseur
1,656 Posts
Heeeeeel erg jammer dit. Het was echt een schitterende toren op een prachtige locatie. Onbegrijpelijke keuze lijkt mij. Waarom kan er toch nooit iets met zicht op de (verre) toekomst worden ontwikkeld!? :cry:

(Ik zou deze in de toekomst graag in Zwolle willen verwelkomen ;))

1 - 20 of 22 Posts