Skyscraper City Forum banner
1 - 13 of 13 Posts

·
Banned
6,813 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Mijn vader is de afgelopen week naar Japan geweest, Nippon dus. Hij verbleef in Tokyo, de hoofdstad. De agglomeratie Tokyo heeft, schrik niet, 45 miljoen inwoners en is daarmee de grootste ter wereld!

Mijn vader was ook echt verbaasd wat een enorme stad het wel niet is. Overal waar je kijkt zie je alleen maar stad tot aan de horizon, en overal zie je clusters met hoogbouw en in veel straten zie je tot 3 of zelfs 4 lagen weg boven elkaar.

Het weer was wisselvallig. Er zaten mooie dagen tussen, maar ook mindere dagen.

Anyway, ik wilde jullie de foto's niet onthouden. Hier komen de pics, enjoy!:cheers:

Ooooh btw, ik geef geen commentaar erbij, ik ken gedeeltes van Tokyo niet. De foto's zullen moeten spreken.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.
Hier kon ik het even niet laten, wie zien we daar op de staart?

16.

17.

18.
Iemand enig idee waarom juist dit nummerbord?

19.

20.
Het vliegtuig terug....

Laat dit alvast een voorschotje zijn voor wat Sado ons allemaal gaat laten zien!;)

·
Not much
11,090 Posts
Mooi! Mijn favo: 12! Oja, meby een domme vraag maar: is er in Nederland eigenlijk een stad waarbij je voor een groot gedeelte door de stad gaat op een opgehoogde weg, net zoals die 3 wegen(maar dan 1tje):nuts: ?? Alvast bedankt, ik denk het niet maar zoveel weet ik nou ook weer niet.

·
Moderator
53,388 Posts
Een weg op palen? Dat heb je hier niet echt. Wel een weg op dijken.

Volgens mij willen ze de nieuwe A5 bij Amsterdam zo gaan aanleggen.

·
Registered
2,152 Posts
Indrukwekkende infra hebben ze altijd in Azie. Opvallend aan de wegen in Tokyo vind ik de relatieve smalheid (maar wel meerdere etages) en de schoonheid in de zin van 'niet vuil'. Het komt niet direct over als grauw beton zoals ik dat wel ervaren heb in Bangkok.

Een weg op palen? Dat heb je hier niet echt. Wel een weg op dijken.
De A20 bij Rotterdam staat voor een gedeelte op palen thv Spaanse Polder.

Volgens mij willen ze de nieuwe A5 bij Amsterdam zo gaan aanleggen.
De A5 wordt voor een kilometer of 3 op palen gelegd door het havengebied vanaf Sloterdijk.

·
Cosa dire cosa fare
3,439 Posts
Stad der steden als je t zo ziet, nog beter dan New York.
Drie bruggen over elkaar hebben we hier ook bij Brussel, maar natuurlijk gewoon bij een verkeerswisselaar (of knooppunt zoals jullie het noemen). En 'een weg op palen', een viaduct dus, heb je wel overal...

·
Registered
112 Posts
Leuke serie. Ik ben inderdaad benieuwd naar Sado's foto's.
Die kentekens zijn wat duurder dan normaal. Volgens mij betaal je meer na mate er minder getallen op staan. ...8 zoals #19 is best duur en zie je alleen op dure auto's.

1 - 13 of 13 Posts