Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 74 Posts

·
Your advertisement here?
6,838 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Geen slaap tot Eindhoven, inderdaad. Fotoserie over Eindhoven en de verwerking van een kampioensfeest. Ik hoop dat jullie er net zo van gaan genieten als dat ik deed.

01. kwou al zeggûh (met dakje)

02.

03. Vind het, ondanks de slechte staat, toch een machtig mooi gebouw.

04. Delirious church

05. Dè grootste winkelstraat van Eindhoven!

06. Plein vol met boerûh

07. Slanke nina

08.

09. Nog een plein vol met boerûh

10. Mobiele boer

11. Hoogbouwboer

12. Even serieus

13.

14. Zijn ze weer...

15. Geen boerûh maar forûmmers

16. Wederom

17. Scherpe nina

18.

19. Even lachen nu!

20.

21. Wat een bruut ding! Welk stadsbestuur zet er nou zo'n bruine bunker in z'n stadscentrum?

22.

Dat was het eigenlijk ook wel weer.

·
Registered
1,217 Posts
Mooie platen Bob! Die variatieboeren zijn wel leuk... :)

Ik vind overigens het Regentekwartier een behoorlijk geslaagd project. Vind het niet echt bunkers en de ruimte ertussen is goed ingedeeld. Bovendien gaat het in de nabije toekomst een mooie aanlsuiting vinden bij het Viktoriakwartier.

·
GRNEHVAUSBRD
214 Posts
Ik vind het regentenkwartier ook zeer geslaagd! Bruine bunkers?! Nou ja, smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Verder mooie foto's!

·
First Lady HHF
994 Posts
mooie repo Bob. Ik snap niet wat sommige forummers nu tegen Eindhoven hebben...

·
Registered
5,413 Posts
^ Weet je wat het is? Met mooi weer is Eindhoven echt een prachtige stad, maar met grijs weer word ik daar altijd een beetje treurig. Ik weet niet hoe het komt dat juist in Eindhoven dat verschil zo groot is. Ik heb het idee dat de invloed van het weer op de uitstraling een stad nergens zo'n grote invloed heeft als in Eindhoven.

·
Registered
595 Posts
vind het 3 x niks in eindhoven,leuk voor psv dat ze kampioen zijn geworden maar als stad voor een skyline is het niks,ook nooit begrepen waarom ze het de lichtstad noemen,mischien omdat de gloeilamp er vandaan komt,de torens zelf vind ik best gaan,de skyline zelf zal nooit echt uit zijn voegen groeien.mischien wel als je er veel woontorens tussen zet met een moderne uitstraling,het nadeel is dat er veel woontorens in nederland gebouwd worden met de uitsraling van een bejaarden flat.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
^ Dat Alargule uit Eindhoven komt wil niet zeggen dat je Eindhoven ook maar af moet zeiken :(

bild tall! said:
ook nooit begrepen waarom ze het de lichtstad noemen,mischien omdat de gloeilamp er vandaan komt
Dûh.

·
Registered
595 Posts
Lichtstad said:
^ Dat Alargule uit Eindhoven komt wil niet zeggen dat je Eindhoven ook maar af moet zeiken :(

Dûh.
nee hoor ik zeik eindhoven niet af en hebt ook niks te maken met alahgole,ik heb gewoon een eerlijke mening gegeven,natuurlijk je bent trots op je geboortestad dat is heel normaal,maar toch geen vergelijking mogelijk, de torens heus wel maar de skyline zeker niet,ik persoonlijk ga voor de steden met alles er op en er aan,zoals tunnels,groote tramnetwerken,grootstedelijke uitstraling,verkeer dat door gebouwen heen rijd en er onderdoor,torens met een gaafe afwerking,enz enz,bij ons in den haag hebben we de wijk mariahoeve daar staan genoeg oude flats ze zij er bijna niet te tellen,ok deze zijn wel erg oud en hebben allemaal 15 16 verdiepingen,maar horen zeker niet bij een skyline,veel woontorens heben de uitstraling van een bejaarden toren,zo vind ik die in eindhoven daar ook veel van weg heben,de kleur vind ik al hellemaal niks,had met een ander jasje veel gaafer geweest,tja de hoogte is wel goed maar dat zegt ook alles. :dance:

·
Registered
595 Posts
altijd als ik een gloeilamp nodig heb moet ik aan eindhoven denken,hoe komt dat toch,zou het de lichtstad wezen,met al zijn lantaarnpalen en fietslichten,oh sorry ik vergeet de stoplichten. :nocrook: :banana: :dance:

·
Registered
5,054 Posts
Juliska said:
mooie repo Bob. Ik snap niet wat sommige forummers nu tegen Eindhoven hebben...
Dat verbaast mij ook voortdurend :D
Prima serie!

·
Registered
500 Posts
"ik ga voor een stad met alles erop en eraan"......

Nou Bild Tall als er in Nederland 1 grote stad is die veel functies mist is het Den Haag wel dus jouw opmerkingen kan ik niet bepaald serieus nemen. Ik zeg trouwens niet dat Den Haag niks is maar met een tramtunnel en de utrechtsebaan ben je er niet hoor...

·
Registered
595 Posts
Jaxx said:
"ik ga voor een stad met alles erop en eraan"......

Nou Bild Tall als er in Nederland 1 grote stad is die veel functies mist is het Den Haag wel dus jouw opmerkingen kan ik niet bepaald serieus nemen. Ik zeg trouwens niet dat Den Haag niks is maar met een tramtunnel en de utrechtsebaan ben je er niet hoor...
dan ben je waarschijnlijk nog niet vaak in den haag geweest,er zijn wel wat meer tunnels in den haag als alleen de tramtunnel,en niet zulke kleintjes ook,en de utrechtse baan is waar menig stad in dit land jaloers op mag zijn,verder zou ik niet weten wat voor functies den haag mist,je hebt hier gewoon alles,ik zie in eindhoven geen trams rijden die heb je in den haag zat,als ik het goed heb heeft den haag zelfs het langste tramwegennet van ons land,verder heeft den haag wel een echt stedelijke uitstraling,ook de torens hier schat ik qua bouwkosten toch wat hoger in,er zal hier niet zo gauw een toren komen met een minder jasje,kijk naar de hoftoren en de zurichtoren,niet voor niks in de prijzen gevallen,ik dacht zelfs 3 awards waarvan een de hoofdprijs.ook de lagere reuzen bij ons zijn echte blikvangers die nog niet eens meegerekend worden,bijvoorbeeld het vrom of het stadhuis die van zo'n kolosale omvang zijn dat ze er eigenlijk gewoon bij horen,ook ligt den haag aan de kust met het prachtige scheveningen dat trouwens ook gewoon bij deze gemeente hoort,dat soort dingen maken een stad apart en voledig,ook lopen we wat ver achter,ondanks dat vind ik den haag nu al zeer stedelijk,en met de planen in het vooruitzicht zeker een toper in nederland.en nogmaals utrechtse baan is nu al gaaf en groeit gewoon door,nee den haag heeft het en word alleen maar gaafer,in nederland bedoel ik dan want buiten de grenzen steld den haag qua hoogbouw ook niet veel voor,maar in ons landje een toper! :cheers:

1 - 20 of 74 Posts