SkyscraperCity banner
1 - 9 of 9 Posts

·
hemelschraper
2,022 Posts
Discussion Starter · #1 ·
OK, hier nog wat left-overs en wat nieuwe pics. Mijn camera heeft wat moeite met bewolking, dus bij voorbaat al excuses voor de witte luchten en zo.

1. De Super de Boer in de Oosterparkwijk met in de verte de Campertoren.

2. De Campertoren 'up close and personal'...

3. De weerspiegeling van de Campertoren in de ramen van een het GGD gebouw.

4. Freaky lichtval.

5. Steegje.

6. Niet hoog, maar wel stedelijk...

7. Brugwachtershuisje.

8.

9. Uitzicht op de Oosterkade. Leuk nieuw appartementencomplex in aanbouw.

10. Clustertje? :)

11. Kantoren van het Waterbedrijf en Fortis.

12. De achteringang.

13. In de verte de Martinitoren.

14. Dons...

15.

16. Blauwe bank...

17. Nog een keer dezelfde appartementen, nu vanaf de Oosterkade.

18. Amsterdam?... :)

19. Stadsvernieuwing aan de Bloemstraat.

20. Het Universiteits Medisch Centrum Groningen, het op één na grootste ziekenhuis van Europa. Beetje een commieblock, maar in het licht van de ondergaande zon best te pruimen.

21. Er wordt ook flink gebouwd.

22. Trieste leeuw

23. Hijskranen.

24. En nog wat left-overs...

25. De Regentes

27. Spoor

28. De Martinitoren

29. Daken

30. Beeldje in het Pioenplantsoen

:cheers:

·
Stadtaffe
2,731 Posts
Moooooooi :cheers:

Leuke foto's van de Oosterhaven! Het is mij nog niet gelukt om alle gebouwen op 1 foto te vangen. Alle gebouwens staan lekker dicht bij elkaar, maar ze gaan ook altijd voor elkaar staan, heel vervelend (maar op zich een goed teken ;) ). Ik droom nog altijd van een (panorama-)foto met de Martinitoren, het water, de pakhuizen, en alle gebouwen aan de zuidkant van het water.

Leuk vooruitzicht ook dat hier vlakbij nog de 4 torens van de Kop van Oost komen....

Waar heb je trouwens vandaan dat het UMCG het op een na grootste ziekenhuis van Europa is?

·
Your advertisement here?
6,817 Posts
Erg mooie foto's hoor, wat mij betreft is het begrip leftovers niet op deze serie van toepassing. Ik denk trouwens eerder dat het UMCG het op een na grootste medisch universitair complex van Europa is, of anders het op een na grootste ziekenhuis van Nederland. Dijkzigt in Rotterdam is ook best groot.

·
Hoogbouw terrorist
2,881 Posts
Mooi hoor!

Vooral het brugwachtershuisje en het blauw 'bankje' zijn schitterend!

·
hemelschraper
2,022 Posts
Discussion Starter · #7 ·
@Groningen Pride -- Ik zag de kraan vanmiddag staan. :)

@Hooghoudt

Leuk vooruitzicht ook dat hier vlakbij nog de 4 torens van de Kop van Oost komen....
Dit is een gebied in ontwikkeling. Het is echt een mooi -of nog mooier- stukje Groningen aan het worden. Leuk aan het water en zo,

Waar heb je trouwens vandaan dat het UMCG het op een na grootste ziekenhuis van Europa is?
Ik herinner me dat ergens gelezen te hebben, maar als ik op google zoek wordt het niet erg bevestigd. In ieder geval één van de grotere ziekenhuizen van Europa. Het is een gigantisch complex, echt een mini-stad.

@bobdebouwer -- Nou, het waren left-overs van mijn vorige serie. Deze had ik nog niet bewerkt. Niet zo zeer leftovers omdat ze bagger waren of zo, gewoon wat luiheid mijnerzijds.

@FCG -- Thanks! Ik geloof dat ik het blauw van het bankje iets te veel *uh* opgeblauwd heb, maar het is wel een geinige curve zo.

@Markie -- Bedankt voor de info, ik wist niet dat ze van Koolhaas waren.

·
|/|/|\/|
7,721 Posts
Oosterhaven is/wordt erg mooi. Met uitzondering van de Brink flats (zo heten ze toch?), die zijn echt afschuwelijk, jammer voor dat gebied.

Favo's: #6, 8, 18 en 21

1 - 9 of 9 Posts