Skyscraper City Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Voor ik mn nieuwe noodweer-series plaats, wil ik deze van vorig jaar (24 mei 2006) toch ook nog laten zien. Ik kwam van een bruiloft van een vriendin in Overschie en na afloop was het echt noodweer. Daarom besloot ik even langs de Hofdijkweg te rijden om te kijken of er dreigende wolken boven de skyline hingen...en dat werd een heuse stortbui waar de wolken zichtbaar uitelkaar vielen.

1.

Shot with Canon PowerShot S2 IS at 2007-06-26

hmm...vaag, je krijgt tegenwoordig meer info erbij bij Imageshack, maar waarom staat de datum op de 26ste??? De trouwerij was toch echt op de 24ste en die foto's zijn direct daarna genomen. Waarschijnlijk had ik toen de datum nog niert juist ingesteld, had mn camera toen nog maar net Sufff :nuts:

2.

(wel lastig, om de extra info weg te krijgen, moet je steeds dat ding aanvinken)

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Het wordt al dreigender en donkerder.

9.

En daar is een flinke bui op komst boven Rdam.

10.

11.

12.

13.

Noodweer boven Rotterdam

14.

15.

De bui trekt verder naar rechts en een opklaring boven Rotterdam komt eraan.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

Achter de boerderij is Marconiplein zichtbaar.

24.

Zestienhoven (Rdam-airport)

25.

26.

27.

28.

29.

30.

·
Registered
1,549 Posts
Ja t wordt 1tonig maar weer n zeer wrede serie
Ik ga er maar weer s 1 gebruiken als 8ergrond nr. 8 gaat t worden denk ik...

·
Registered
6,977 Posts
@ Apollyon

Leuke serie :).

Die datum staat op de 26ste omdat dat vandaag de datum is 26-06-2007 ;).
Vorig jaar was het 24-05-2006 dat je de foto's genomen hebt, als het tenminste klopt wat je zegt.
Dus volgens mij is er niks mis met de datum van Imageshack, alleen ben je misschien in de war gebracht ? :)

Op deze foto's, van een afstand af gezien, is goed te zien dat de DP gewoonweg de enige echte dominante toren in de Skyline van de stad is ...............maar goed daar komt verandering in !!
Zou je zo'n zelfde foto van Frankfurt genomen hebben, en ook van pakweg dezelfde afstand ....dan weet je meteen over welke verschillen in hoogte je praat.
Verder ook een leuke serie van Rotterdam Airport, en de omgeving van Rotterdam welke toch redelijk in een akkerlandschap verscholen ligt.
Over boeren gesproken :) ........................

·
Bas
14,523 Posts
De meeste fotografen pakken bij slecht weer hun biezen. Er zijn gelukkig uitzonderingen en hiermee is weer bewezen, dat je ook bij zwaar wisselvallig weer vanaf een bijzondere plek een fantastische reportage kunt maken. Heel erg veel bedankt voor deze prachtige beelden, Apollyon. Zó ken ik de stad ook als ik `s morgens vroeg wel eens kom aanrijden vanuit Delft. Opeens is er die skyline en ..... het gevoel, dat daar net over de horizon wel een heel erg grote stad moet liggen.:) Heerlijk!

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Ok, het is dus de dijk die Hofweg heet ;)

Het voordeel van de plek waar ik stond was ook nog eens dat het droog was daar, ik kon dus op mn gemak foto's nemen.

Bij de volgende serie van het noodweer (vanaf flat in Hoogvliet genomen), zie je de regen nog beter uit de zwarte wolken vallen en eromheen is het helemaal geel. Ontzettend mooi om te zien zoiets.

·
UP's and Downsss
2,203 Posts
Aardige foto's vanuit het groen, met de skyline op de achtergrond. Nummertje 3,4,5 en 6 vind ik het mooiste omdat het vee qua diepte in de foto's iets extra's toevoegen :)

·
Skyscraperfan
1,251 Posts
Van veraf is de Skyline veel leuker om te zien, want dan zie je de meeste gebouwen in 1 keer, goede foto's.

1 - 14 of 14 Posts