SkyscraperCity banner

1 - 20 of 32 Posts

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #1
Pozdrav ljudi.

Već dugo nije bilo nekakvog putopisa, a još duže mog putopisa, tako da ću sada staviti nešto slika što sam uslikao na putovanju za Novu Godinu. Krajnja destinacija je bio Istanbul gdje smo odsjeli par dana i tamo dočekati Novu, naravno, odsjeli smo kao i na cijelom putovanju u privatnom smještaju putem aplikacije AirBnB što nam se pokazalo najpovoljnije. Išlo nas je 4-ero, a posebnost ovog puta je to što smo tu destinaciju odlučili pokoriti - automobilom.

Naime, kad god smo nekome rekli naš naum da u Tursku idemo autom, svi bi nas doživljavali ludima, no zapravo i nije takva ludost ako malo paziš na svoje stvari i dokazan si vozač, što mi u društvu imamo, jer volimo godišnje otići na barem jednu dužu turu od 500+ km u jednom smjeru. Nakon što smo već obišli BeNeLux autom (HR do Francuske nam je trebalo 24 sata skoro) i malo manje zahtjevnu turu do Krakowa sa spavanjem u Brnu između godinu dana prije, Istanbul nam je bio drugačiji izazov. Ne zbog kilometraže ili vremena, već što prvi put idemo na pravi istok sa autom i duže vrijeme van EU pa to zahtjeva neke logističke pripreme i istraživanja.

Put je zamišljen da krenemo rano ujutro iz Moslavine, pa u cugu do navečer dođemo do Istanbula, gdje smo bukirali smještaj u dijelu Besiktas/Ortokay i bili neka 3-4 dana. Potom smo ponovno ranije krenuli iza Nove Godine kako bismo došli do Sofije, napravili razgledavanje i opskrbu i prespavali, te nakon toga sljedeći dan ponovno ranije krenuli natrag kući, gdje smo putem stali na razgledavanje i ručak u Beograd, što nam je prva posjeta tim gradovima i zemljama.

Problema nikakvih nismo imali, bitno je samo u Istanbulu naći pouzdan parking i manje više možete biti mirni, jer ta zadivljujuća metropola usprkos kaosu u kojem nekad bude, ipak zadovoljavajuće funkcionira. Osim, velike nužde u toaletu jer kada se naviknete na papir, teško je promijeniti običaj na ispiranje iz školjke vodom u nezgodne predjele tijela 😂

Pa da krenemo sa početkom putovanja i uvjetima na početku koji su nas pratili skroz do Beograda, da bi se poslije Bubanj potoka vrijeme normaliziralo, a u Bugarskoj smo imali lijepo vrijeme za putovanje. Stavljat ću slike i sa ceste i sa granice da možete vidjeti određeno stanje infrastrukture:







Izlazimo na srpsko-bugarsku granicu iza Pirota, ovo je srpski dio:



a ovo Bugarski. U Bugarskoj obavezno odmah na granici u kućici kupite vinjete, nisu skupe a vrijede na svim cestama/autocestama na ruti. Bitno je samo da na šalteru plaćate gotovinom/kešom, dok karticom možete samo na automatu, koji je jednostavan za korištenje, no ne podržava npr. hrvatski, ali podržava srpski samo sa ćirilićnim pismom.

 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #2
U Bugarskoj do pred Sofiju je 1+1 dosta loša cesta iako taj dio grade autoput pa u jednom trenutku ulazite na nedovršenu dionicu tog puta. Na ulazu u Sofiju ulazite na veliki kružni tok, di je bitno da znate otprilike mjesta na ruti u Bugarskoj i proći ćete bez problema, a potom izlazite na obilaznicu oko Sofije di odmah na prvu vidite divlje ulaze i ostatke mentaliteta istočnog bloka. Moram priznati da su duž odmorišta na bugarskim autocestama omogućeni divlji izlazi pa nije čudno da vidite Passat 89' godište kako izvire iz kuruze i izlazi na autoput pored benzinske.





I onda ovaj prizor pred granicu sa Turskom, ogroman stijeg, ništa manji nije ni sa turske strane. Kompleksi?



Uglavnom, evo došli smo do bugarskoj dijela granice, koji je lijep, jasan i moderan, te kao građani EU nismo imali nikakvog problema pri izlasku (a ni poslije ulasku) niti dužeg zadržavanja. Samo pitaju za prometnu od auta i vozačku vozača uz osobnu iskaznicu.

 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #3
Nakon toga smo oko sat vremena čekali na proceduru ulaska u Tursku, službenici su ok, izgledaju ne zainteresirano osim ako ne vide neko sumnjivo ponašanje ili njemačke tablice. Jadnike tada ispretresaju do gaća. Ulazak u Tursku. gdje smo na sljedećoj Shell benzinskoj pitali za HGS sustav naplate cestarine, tamo su nas uputili na sljedeće stajalište (koje izgleda kao svratište za neki restoran) gdje ima pošta i gdje se može kupiti i kartice za mobilni telefon.





Važno je napomenuti da kada uzimate njihovu karticu, osim jezične barijere i stava prodavača koji će vam ići prodati muda pod bubrege na prvu, vrlo je bitno da se informirate o paketima i cijenama tamo, da pazite na tečaj lira-euro koji jako oscilira (dok smo mi bili tamo relativno je bio stabilan, tako da je 1,1 lira bila 1 kuna, što pojednostavljuje računanje). Ono što još trebate znati ako ćete uzimati njihove kartice zbog interneta jest da se broj veže uz IMEI uređaja, tako da ukoliko kasnije želite upotrijebiti istu karticu pri nekom od povrataka u Tursku ili isti uređaj, to neće biti moguće.

Uz malu pauzu nastavili smo u Istanbul gdje nas je pri ulazu u metro područje grada dočekala najprije kiša, pa onda i klasična gužva, tako da smo u smještaj došli oko 8 navečer te smo u dogovoru sa gazdom stana pronašli i adekvatan parking za auto koji je košta oko 130 lira za 3-4 dana parkiranja na čuvanom parkingu.





 

·
Registered
Joined
·
687 Posts
Jeste li trebali imat vize za ulazak u Tursku, i ako jeste jesu li se mogle dobiti na granici?
 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #5
Jeste li trebali imat vize za ulazak u Tursku, i ako jeste jesu li se mogle dobiti na granici?
Da, za Tursku smo trebali vize, i koliko se sjećam mogle su se dobit na granici ali ti je to onda kod njih natezanje, i moguće je da će te na kraju izaći skuplje nego preko neta. Jer i preko neta imaš shady stranica koje izgledaju kao originalne od ministarstva i kao jeftinija je cijena al zapravo ne dobiješ vizu... Mi smo uzeli preko neta sa stranice na koju nas je uputilo naše Ministarstvo vanjskih i platili nekih 35€ i sve je bilo ok.
 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #6
Ajmo dalje.

Ide serija slika samog Istanbula, ulica, trgova i znamenitosti da dobijete dojam da se radi o istinskoj svjetskoj metropoli koja živi 0-24 i jedini grad na dva kontinenta. Mi smo bili samo na europskom dijelu, jer nismo bili tako dugo, ali pri nekom sljedećem povratku (sada ipak znamo nešto više što možemo očekivati od grada) svakako treba otići i na azijski dio.









 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #7
Ovo je navodno dar njemačkog Kaisera osmanskom sultanu s početka 20. stoljeća iz nekog razloga (vjerojatno zbog željeznice ili kupovine naoružanja)



Aja Sofija, nekada bizantska bazilika, nakon pada carigrada u osmanske ruke postaje džamija a sada je to muzej, koliko mi je poznato tamo se ne održavaju vjerski obredi, za razliku od Plave džamije (Sultan Ahmet džamije) preko puta gdje morate paziti da dođete u točno određeno vrijeme kada nema vjerskih obreda i kada se gužva tek formira da biste mogli ući. Mi nismo bili te sreće i u 3 nailaska 1 je bio vjerski obred i taman su nam zatvorili ispred nosa, a 2 puta je bila gužva koja se protezala skoro kilometar. Ali biti će više slika iz Aya Sofije (malo je skuplji ulaz i najbolje ga je unaprijed kupiti online jer imaju brze trake za ulaz i ne čeka se dugo. Valja imati na umu da su mjere osiguranja vrlo striktne i na ulazu se vrši pretresanje i prolaz kroz rendgene kao na aerodromu)









Pazite koja masa ljudi. Taj dan naravno nismo išli unutra, čekali smo iduće jutro :)
 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #8


Pošto je već padao mrak i počelo je pljuštati, uletjeli smo u neki kafić, vrlo ugodno mjesto, di ispod staklenog stola ljudi ubacuju novčanice sa potpisom i pozdravom. Vidio sam barem 2 bijele Juraja Dobrile kako imaju smajlije na sebi. A ni kava nije loša, tradicionalna turska, s tim da se može i pojest nešto od klasičnih turskih stvari... Uz kavu dobijete i par rahat-lokuma







Mačke i psi su na svakom koraku, i trgovci ih obično puštaju u svoj prostor, a nerjetko se može vidjeti i da spavaju unutar trgovina, te da imaju i krevete i zaklone na samim ulicama...

 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #11








I sljedeće jutro smo krenuli u misiju Aya Sofija i Grand Bazaar. Al prije toga, malo da vidite kakve su to prosječne istanbulske ulice van Zlatnog roga:

 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #12
Mudra Sofija izvana i iznutra, zaista veličanstven komad povijesti, žena me ismijavala jer sam plakao kao dijete na dodir kamena, al nekom tko je studirao povijest takvo nešto daje posebnu energiju i osjećaj









 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #14










Kada sagledam to sve, dođe mi na pamet kakav potencijal mi imamo u Dioklecijanovoj palači i kako smo glup narod koji je to zapustio, uneredio, dopustio da se to devastira i da nismo u stanju to materijalizirat kakvu baštinu imamo. Za razliku od Turaka koji to muzu na entu.

Kasnije danas ili sutra idu slike Grand Bazaara, Egipatske tržnice začinima, Nova Godina i naš zadnji dan u Istanbulu te odlazak iz istog za Sofiju.

Nadam se da vam je ok ovo sve, da nisam pretjerao.
 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #15
Uglavnom, jedan jako velik broj turista u Istanbul ide isključivo radi kupovine, i to na najpoznatijoj ''pijaci'', onoj najvećoj u gradu. Ili je to barem nekad bila, nebitno. Ogromna je, jako je puno ljudi, punuda je raznolika, a cijene u samom Bazaaru i neposredno oko njega nisu baš bagatelne kako bi neki i mislili. Ali već par ulica dalje (jer cijeli je dio sa povezanim ulicama zapravo jedna velika tržnica što na otvorenom što na zatvorenom) su baš niske, ali mora se bit pažljiv jer carinici u većini EU zemalja neće baš blagonaklono gledat na očite i manje očite kopije onih papreno skupih brandova. Srećom, Bugari, a ni Srbi, a ni naši na Bajakovu nisu radili probleme :D







I stvarno tamo treba biti oprezan, džepara ima velik broj, trgovci se služe svakakvim znanim i neznanim trikovima najprije da privuku (pogotovo ako su u nekim jako zabačenim odvojcima ulica) a onda i da prodaju robu, a gotovo sve se ovako ili onako plaća i podložno je cijenkanju. Čak i WC.

Egipatska tržnica začnima je pak meni osobno bila bolje mjesto jer je stvarno sve šareno i mirišljavo, zbog začina, sapuna, prirodne kozmetike i preparata, i zbog opuštenijeg pristupa samih trgovaca.



 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #16




Moram reći da je sam Grand Bazaar i njegovo istraživanje oduzelo cijeli jedan dan, s obzirom da smo došli autom, mi smo to imali i uplanirano, ukoliko netko ide samo avionom, pa i nije baš uputno nakrcat se robom, začinima, proizvodima, tepisima i drugim blagom.

Sljedeći dan nakon posjeta Egipatskoj tržnici otišli smo prema Galati, nešto novijem dijelu od Zlatnog roga, ali i dalje jednako zanimljivom zbog arhitekture i zbog žile kucavice grada - ulice Istiklal.





Pogled unazad sa mosta prema Sulejmaniji

 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #17


Galata toranj, jedno od također zanimljivosti





I ulica Istiklal



I onda naiđem na zanimljiv prizor. Katolička crkva u sred te ulice. K tome još i dost dobro izgleda.

 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #18


I onda slijedi doček Nove Godine, koji je u Istanbulu po mnogima zaista spektakularan. Ajmo reći da je opravdao očekivanja. Novu smo odlučili dočekati van našeg smještaja, ali u blizini, u kvartu na prostoru uz Bospor uz pogled na veliki most koji spaja Europu i Aziju. Bilo nam je rečeno da će u ponoć vatromet krenuti sa mnogobrojnih brodova koji dolaze na točno određenu poziciju na Bosporu u pratnji policije i otamo ispaljuju, što stvara doista nevjerojatne prizore. Na otvorenom je i organizirana i glazba, a nas je iznenadilo da se većinom sluša čisti strani tehno, nešto sitno je bilo domaćeg. Pa uživajte.







 

·
Apostol Premiuma
Joined
·
1,577 Posts
Discussion Starter #20
I onda krenusmo u smještaj, kad...





Svi trube, jebu si kolektivno familiju, i općenito živci su jako tanki, ali barem 80% ekipe po mojoj procjeni je bilo pod ''gasom'', a ekipa koja je mortus pijana je išla mahom pješice ili taksijem, koji su zapeli u gužvi i opet u krug jebanja majke svima. A većina ekipe su bili domaći, iznenađujuće opet...

I to je to. Odlučili smo se ipak probuditi malo ranije kako bismo napravili turu po azijskoj strani preko tog velikog mosta kojeg smo gledali zadnja 3 dana iz smještaja i natrag u Europu preko euroazijskog tunela pa lagano prema Sofiji na 1.1. ne znajući što nas tamo čeka.







To je to za danas, sutra ide malo Sofije i utisaka o prijestolnici Bugarske.
 
1 - 20 of 32 Posts
Top