SkyscraperCity banner
1 - 19 of 19 Posts

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Een paar eerste foto's van een reisje naar NYC vorige week. Ik plaats er in de loop van de week nog wel eea bij.

Het was erg tof in NYC terug te zijn, was er sinds 1999 niet meer geweest. Ik vond eigenlijk wel bizar om te zien hoe weinig de stad veranderd was in die jaren. Maar ja, ben ook vooral Oost-Europa gewend waar je een stad niet meer teurg herkent als je er een paar jaar niet geweest bent... ;)

Het was wel weer erg indrukwekkend om de wolkenkrabbers in Midtown en Downtown te zien. De eerste keer Ground Zero was ook wel bijzonder, we kwamen met de PATH-metro vanuit New Jersey aan en die eindigt letterlijk in de bouwput (het station lag vroeger in de kelder van het WTC). Dan rijd je dus opeens het daglicht in met de metro, en je bedenkt je dat er vroeger 102 verdiepingen boven je zaten... :(

Naast de wolkenkrabbers vond ik het ook bijzonder leuk om in de verschillende buurtjes van de stad rond te lopen. Natuurlijk Greenwich Village, SoHo, Chinatown, etc. Maar ook Harlem was erg leuk en lang niet zo slecht als vele mensen denken. Ook nog in Brighton Beach geweest, de Russische buurt, met een echte origineel Russische diner-experience (inclusief droog brood en een norse vrouw die administrator speelt ;) ).

Het tofste was een dag lang rondfietsen, vanuit Midtown door Central Park naar het noorden van Harlem en vervolgens helemaal terug, via Broadway naar Greenwich Village, naar de Brooklyn Bridge, de zuidpunt en weer naar Midtown. In totaal 55 km! :)

Anyway. De eerste foto's, er komt nog meer.

01.

02.

03.

04.

05.

06.

07.

08.

09.

10.

11.

·
--------------
2,749 Posts
Kort maar krachtig, ookal zit ik nu in een andere geweldige wereldstad deze fotos brengen tochwel wat heimwee!

·
Registered
114 Posts
mooie foto's alleen ben ik niet echt onder de indruk van de skyline in Amerika,
want al die vierhoekige lelijke bruine appartementen zoals die op foto #5 en #11 verpesten het straatbeeld en skyline in Amerika
Haha. Ik denk niet dat iedereen het daar mee eens is (en dan druk ik mij voorzichtig uit).

Nog aangereden door taxi's Vertigo? Ik ben van mening dat de fiets het beste vervoermiddel is om de stad het snelst en het best te leren kennen.

·
--------------
2,749 Posts
mooie foto's alleen ben ik niet echt onder de indruk van de skyline in Amerika,
want al die vierhoekige lelijke bruine appartementen zoals die op foto #5 en #11 verpesten het straatbeeld en skyline in Amerika
Verpesten?? Die maken het straatbeeld, prachtige gebouwen!

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Discussion Starter · #16 ·
Nog aangereden door taxi's Vertigo? Ik ben van mening dat de fiets het beste vervoermiddel is om de stad het snelst en het best te leren kennen.
Haha, nee hoor... fietsen in NYC is best goed te doen. Op sommige stukken is het wat chaotisch, vooral in Midtown, maar als je goed uitkijkt gaat dat best. In andere delen van de stad is het zelfs relaxed rijden: in bijv. Greenwich Village zijn aardig wat fietsvoorzieningen en in Harlem kun je prima door rustige woonstraten rijden.

Fietsen is idd een heerlijke manier om een stad te leren kennen. Ik heb het nu in een aantal steden gedaan en wil het overal gaan doen. De mooiste fiets-experience was in St. Petersburg... best gevaarlijk in het drukke en vooral hard rijdende verkeer, maar ook erg tof... tussen het drukke verkeer over de bruggen en de Nevsky Prospekt scheuren... :cool:

·
Fan van de Neudeflat
2,499 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Er gebeuren echt boeiende dingen met posts. Ik zie nu m'n eigen update niet meer, maar wel de reactie van Liwwadden daarop... :nuts:

1 - 19 of 19 Posts